شناسهٔ خبر: 40403545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق:

آمریکا هم به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به گسترش دامنه اعتراضات در آمریکا آنرا عاملی برای فروپاشی آمریکا مشابه اتحاد جماهیر شوروی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح با اشاره به گسترش اعتراضات در آمریکا و به همراه آن به کارگیری خشونت از سوی پلیس آمریکا آنرا گواهی بر ضعف دولت آمریکا دانست.

وی افزود: گسترش دامنه اعتراضات سیاهپوستان آمریکایی در چند ایالت آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را سخت در تنگنا قرار داده است.

جابر تاکید کرد: اعتراضات سیاهپوستان آمریکا برای اولین بار نیست و قبلاً هم اعتراضات خشونت بارتری وجود داشته است اما آنچه قابل توجه است استفاده از زور برخلاف ادعاهای آمریکایی مبنی بر اینکه کشوری دموکرات در زمینه آزادی شهروندان و حقوق بشر است. این اعتراضات نشانه مشکلات زیرساختی در جامعه آمریکا و نظام آن است.

وی افزود: اعتراضات ادامه خواهد یافت و بیش از این تشدید خواهد شد و اگر با زور متوقف و سرکوب شود دوباره از سرگرفته خواهد شد و بارها تکرار خواهد شد تا زمانی که آمریکا دچار فروپاشی شود همانگونه که اتحاد جماهیر شوروی دچار فروپاشی شد.

گفتنی است که قبلاً هم «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: اقدامات خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه معترضان مسالمت آمیز در ایالت «مینه سوتا» پرده از حقوق بشر ادعایی آمریکایی ها برداشت. اکنون باید از وزیر خارجه آمریکا پرسید که حقوق بشر کجاست؟ آیا دموکراسیِ آمریکایی به معنای قتل عام معترضان است؟

وی همچنین خواستار تحرک جدی جامعه جهانی و نهادهای بین المللی برای متوقف ساختن جنایت های پلیس آمریکا علیه معترضان شده بود.

شایان ذکر است، شهر «مینیاپولیس» آمریکا در ایالت «مینه سوتا» از چندی پیش به صحنه اعتراضات علیه نژادپرستیِ دولتمردان ایالات متحده تبدیل شده است. نیروهای آمریکایی با بکارگیری ابزار خشونت آمیز معترضان را به شدت سرکوب می کنند.

نظر شما