شناسهٔ خبر: 40403151 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه رخ داد؛

رشد 34هزار واحدی شاخص بورس/ تالار شیشه‌ای هفته را سبز آغاز کرد

بازار سرمایه نخستین روز هفته را سبز آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات امروز تالار شیشه‌ای با افزایش 34هزار واحد و ایستاد در قله 973 هزار واحد، دوباره به قله یک میلیونی نزدیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه پس از افت‌های هفته گذشته روز چهاشنبه هفته قبل با رشد بیش از 10 هزار واحد سبز شد و در اولین روز هفته (شنبه 10 خرداد ماه) شاهد صف‌های فروش هفته گذشته نبودیم و امروز رشد بیش از 34 هزار واحدی را ثبت کرد و دوباره به سمت قله ی میلیون واحدی خیز برداشت.

بازار سرمایه امروز با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در رابطه با کنترل هیجان منفی ناشی از فشار فروش احتمالی سهام عدالت با بهبود همراه شد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با افزایش 34 هزار و 937 واحدی در ارتفاع 973 هزار و 495 واحدی ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن با 6848 واحد مثبت عدد 318 هزار و896 واحد را ثبت کرد. 
 
معامله گران در بورس اوراق بهادار  7میلیارد و 548 میلیون سهم و اوراق بهادار در بیش از 945 هزار نوبت و به ارزش 6192 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس به رقم 9384 میلیارد تومان رسید. ارزش روز بازار سرمایه به 3649هزار میلیار تومان رسید.

شرکت‌های پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، گل ‌گهر، بانک ملت، چادرملو و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیشترین تاثیر نسبت به سایر نمادها در رشد شاخص اثر گذار بودند.

بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایشگاه اصفهان  و بانک صادرت امروز جزو نمادهای پر بیننده بازار سرمایه بودند.

فرابورس هم مانند بورس روزی سراسر سبز را داشت و در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 384 واحدی به 11 هزار و 248 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 740 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 1.8 میلیارد سهم و اوراق در 742 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 192 میلیارد تومان در فرابورس ایران داد و ستد کردند.

نمادهای گهرزمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان، در رشد شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشتند.

همچنین نمادهای سیمان لار سبزوار، ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، تبرک، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، تولید نیروی برق دماوند، زرین‌معدن آسیا جز نمادهای پربیننده بودند.

 

 

انتهای پیام/ب

 
 

نظر شما