شناسهٔ خبر: 40402377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه خبر داد

تعیین تکلیف طرح تعیین کمیسیون‌های تخصصی در نشست با هیات رئیسه مجلس

سخنگوی کمیسیون تدوین از تعیین تکلیف امکان بررسی و پیگیری طرح اصلاح آیین نامه داخلی درباره تعیین کمیسیون‌های تخصصی در نشست عصر امروز با هیات رئیسه مجلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون در نشست امروز صبح (شنبه 10 خرداد ماه بررسی طرح اصلاح دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره ۱ ماده ۳۶ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار داد اما با توجه به عدم تعیین تکلیف اعتبارنامه منتخبان مردم، بررسی این طرح به جلسه عصر امروز با هیات رئیسه مجلس منوط شد.

منتخب مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظرات مختلفی پیرامون این طرح ارایه شده است اما با توجه به اینکه مجلس هنوز رسمیت پیدا نکرده تصمیم قاطعی گرفته نشد.

وی یادآور شد: طرح مذکور پیرامون اصلاح ماده 36 آیین نامه داخلی مجلس درباره تعیین کمیسیون‌های تخصصی است. این طرح به دنبال تقویت کمیسیون‌های تخصصی است لذا امتیازبندی‌هایی برای کمیسیون‌ها در نظر گرفته شده تا هر کسی با رابطه وارد کمیسیونی نشود و افراد وارد کمیسیون مرتبط با تخصصشان شوند.

محمودی با بیان اینکه در طرح منتخبان مردم امتیازاتی هم برای افرادی که کار اجرایی داشتند در نظر گرفته شده است، گفت: در مجموع افراد بر اساس امتیازاتی که می‌گیرند می‌توانند کمیسیون خود را انتخاب کنند. ممکن است این طرح نواقصی هم داشته باشد اما در مجموع موجب تقویت کمیسیون‌های تخصصی می‌شود.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از منتخبان به تشکیل کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس و برگزاری انتخابات هیات رئیسه به جهت عدم بررسی و تصویب اعتبارنامه افراد نیز انتقاد کردند. ما می‌دانیم به لحاظ قانونی امکان تصویب طرح را نداریم و تایید اعتبارنامه‌ها الزامی است بنابراین طرح فعلا بررسی می‌شود .

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از این رو در جلسه با هیات رئیسه مجلس تکلیف کمیسیون تدوین آیین نامه و بررسی طرح در شرایط کنونی مشخص می‌شود./

پایان پیام

نظر شما