شناسهٔ خبر: 40402375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

منتخب مردم تهران:

امتیازبندی برای عضویت در کمیسیون ها نباید تبعیض آلود باشد

منتخب مردم تهران در مجلس تاکید دارد باید امتیازبندی برای عضویت در کمیسیون ها به نحوی باشد که سابقه نمایندگی بر تخصص نمایندگان جدیدالورود سایه نیندازد.

صاحب‌خبر -

سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس توضیح داد: در آیین نامه داخلی مجلس، برای عضویت در کمیسیون های تخصصی امتیازبندی در نظر گفته شده که بخش عمده این امتیازات متمایل به نمایندگان ادوار است، یعنی امتیاز از سابقه نمایندگی برای تعیین کمیسیون وزن سنگین تری دارد و نمایندگان دوره جدید از این امتیاز برخوردار نیستند.

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در واقع امتیاز نمایندگی در قیاس با تحصیلات و تجارب آورده امتیازی بالایی را برای نمایندگان ادوار دارد. این امر موجب می شود نمایندگان جدید شانس ورودشان در کمیسیون های تخصصی بر اساس تجارب و تحصیلاتشان پایین بیاید.

وی بیان داشت: به عبارتی اولویت اول برای حضور در کمیسیون های تخصصی با نمایندگان ادوار است، از این رو حالت تبعیض آلودی به ذهن متبادر می شود برای همین دوستان منتخب و حتی نمایندگان ادوار که از این امتیاز برخوردار هستند، بر این باورند این امتیازبندی تبعیض آمیز است و پیشنهاد اصلاح آیین نامه را داده اند.

این منتخب مردم تصریح کرد: با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس به امتیاز بندی جدیدی می رسیم که حق نمایندگان جدید لحاظ شود در این دوره 170 منتخب سابقه نمایندگی ندارند و نباید رویه امتیازبندی به گونه ای باشد که حقشان تضعیف شود.

موسوی با اشاره به پیشنهادات موجود برای اصلاح آیین نامه داخلی و امتیاز بندی، گفت: در حال حاضر تلاش می شود ترکیبی از امتیاز بندی ها لحاظ شود، هم تجارب و نمایندگی در دوره های قبل دیده شود و هم به نحوی به تخصص و تحصیلات امتیاز داده شود که سابقه نمایندگی بر تخصص نمایندگان جدیدالورود سایه نیاندازد./

پایان پیام

نظر شما