شناسهٔ خبر: 40401681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گزارشی بررسی شد؛

آسفالت محور ملایر_توره، تحقق آرزوی دیرینه ملایری‌ها

روکش آسفالت محور ملایر-توره آغازشده است و امید است با تکمیل این پروژه شاهد تحقق یکی از آرزوی های دیرینه ملایری‌ها باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ جاده در کنار راننده و وسیله نقلیه همواره یکی از عوامل بروز حوادث در محورهای مواصلاتی است و کیفیت این سه مورد همواره از بروز تصادف‌های جاده‌ای جلوگیری می‌کند.

وضعیت جغرافیایی شهرستان ملایر به‌گونه‌ای است که محورهای مواصلاتی این شهرستان محل اتصال به مرکز به شمال غرب و جنوب غرب کشور است و تردد فراوانی در محورهای ملایر انجام می‌شود.

محور ملایر-توره یکی از جاده‌های پرترددی است عبور از آن برای راننده و وسایل نقلیه با توجه به وضعیت آسفالت آن سخت و دشوار است و وضعیت این محور اعتراضات فراوانی داشته است.

اگر با خودرو از استان مرکزی و شهرستان شازند و محور توره به سمت ملایر حرکت کنید به‌محض ورود به حریم شهرستان ملایر با تکان‌هایی خودرو افت کیفیت مسیر به‌خوبی حس می‌شود.

سال‌های زیادی است که وضعیت این محور به این‌گونه است و مسافران و کسانی که ز این محور تردد دارند اعتراض ای فراوانی به وضعیت این محور دارند.

محمد چهاردولی یکی از ملایری‌های ساکن تهران است که در سال چندین بار به ملایر سفر می‌کند و در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت بد این محور تصریح کرد: آخرین باری که به ملایر آمدم به خاطر وضعیت بد جاده خسارت زیادی به خودرو من وارد شد.

وی افزود: به دلیل فوت یکی از اقوام به سمت ملایر حرکت کردم و تاریکی فراوان این محور و پستی‌وبلندی‌های مسیر باعث شد جلوبندی ماشین خراب شود.

چهاردولی تصریح کرد: از مسئولین درخواست داریم که به وضعیت این محور رسیدگی کنند.

۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای روکش کامل محور ملایر-توره نیاز است

دراین رابطه نیز سید اسماعیل صفوی زاده، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت اجرای این پروژه تصریح کرد: اجرای روکش کامل مسیر و رفت و برگشت محور ملایر-توره در دستور کار است.

وی اجرای این پروژه را منوط به جذب اعتبارات لازم دانست و تصریح کرد: در فاز نخست روکش مسیر برگشت از انتهای حوزه استحفاظی ملایر و در روستای چشمه‌علی محمد روکش آسفالت به‌طور کامل انجام می‌شود.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر گفت: اجرای این پروژه مدتی است آغازشده و تا روستای دهچانه روکش آسفالت این محور انجام‌شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر اعتبار در نظر گرفته‌شده برای فاز نخست روکش آسفالت محور ملایر-توره تا شهر زنگنه را بیش از ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس برآورده‌ای انجام‌شده برای اجرای روکش کامل این محور بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صفوی زاده اجرای پروژه محور ملایر بروجرد را نیز یکی از نیازهای شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر پیمانکار در این محور در حال فعالیت است.

وی افزود: ۴ کیلومتر از این محور روکش آسفالت و خط‌کشی بااعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به وضعیت محور ملایر-توره و اعتراض‌های فراوان به وضعیت این محور امید است که هر چه زودتر شاهد تأمین اعتبارات لازم برای این پروژه باشیم و این روکش آسفالت این محور به‌صورت کامل انجام شود.

توجه به کیفیت آسفالت‌ریزی نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود و با آغاز فصل بارش و سرما روکش آسفالت این محور از بین نرود که باعث تضییع بیت‌المال شود.

وضعیت روشنایی نیز یکی دیگر از نیازهای این محور است که باید در کنار روکش آسفالت به آن توجه شود.

انتهای پیام/

نظر شما