شناسهٔ خبر: 40400299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع تخم نوغان در بین نوغانداران شهرستان کیار

مدیر جهادکشاورزی کیار از توزیع ۱۶ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید داودی نیا مدیر جهادکشاورزی کیار گفت: برای اولین بار ۱۶ جعبه تخم نوغان وارد شهرستان و بین نوغانداران توزیع شد.

او افزود: با توسعه و کاشت درختان توت در سطح شهرستان و آماده شدن بستر مناسب، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی ویژه بانوان روستایی انتظار می‌رود میزان تحویل و توزیع این جعبه‌ها در سال‌های آینده افزایش چهار برابری داشته باشد.

داودی نیا اضافه کرد: میانگین تولید هر جعبه ۳۰ کیلوگرم برآورد می‌شود که با احتساب میانگین قیمت ۱۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر کیلو پیله‌تر و تولید ۴۵۰ کیلوگرم پیله‌تر، درآمدی بالغ بر ۶۷۵ میلیون ریال را بهمراه داشته باشد.

او ادامه داد: نوغانداری به دلیل ویژگی‌هایی از جمله جنبی بودن و تکمیلی بودن بخش کشاورزی، در کنار سایر مشاغل موجب ایجاد اشتغال و تأمین درآمد برای خانوار‌های روستایی و کشاورز می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی کیار گفت: بی نیازی به سرمایه گذاری فراوان، بازگشت سریع سرمایه، کوتاه بودن دوره پرورش کرم ابریشم و فعالیت بانوان خانه دار روستایی در این حوزه از مزیت‌های این صنعت به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه منبع اصلی تغذیه کرم ابریشم برگ درخت توت است و کشت آن در حاشیه روستا‌ها و اطراف مزارع کشاورزی و زمین‌های کم بازده  امکان پذیر است افزود: در راستای حمایت از نوغانداران شهرستان تعداد چهار هزار اصله نهال توت در بین نوغانداران شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام/ز

نظر شما