شناسهٔ خبر: 40400155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توضیحات فدراسیون فوتبال درباره روند اصلاح اساسنامه و ایرادهای فیفا

روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره روند اصلاح اساسنامه و ادامه تعامل نزدیک با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مسیر ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی فدراسیون فوتبال پس از انتشار اخباری مبنی بر ایرادات فیفا به اساسنامه پیشنهادی این فدراسیون، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:

1- پیرو مصوبه مورخ 18 فروردین 99 هیئت رئیسه محترم فدراسیون فوتبال و با عنایت به درخواست فدراسیون جهانی فوتبال، پیش از مهلت قانونی جدول زمان‌بندی پیشنهادی و مشروح مراحل انجام اصلاح و تصویب اساسنامه، همچنین مقررات انتخاباتی و برگزاری مجمع از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شد.

در ادامه، نشست بعدی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون روز 21 اردیبهشت برگزار شد و با توجه به پیشنهادهای واصله از اعضای مجمع درباره اساسنامه و همچنین براساس الزامات فیفا، موارد با عنایت به قوانین داخلی کشورمان به فیفا ارسال شد تا نظرات مشورتی فیفا اخذ شود.

2- در این موارد شفاف‌سازی لازم بارها از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت. به طور مثال در مصاحبه مورخ 31 فروردین دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال در این باره آمده است: با توجه به توصیه و تأکید فیفا روی اصلاح اساسنامه که سال گذشته به فدراسیون اعلام شد، در چند مرحله باید این موضوع را پیگیری کنیم. ابتدا باید پیش‌نویس اساسنامه را تدوین کنیم و بر همین اساس، نظرات اصلاحی اعضای مجمع را نسبت به اساسنامه مصوب سال 90 خواستیم. اعضای مجمع تا چهارشنبه 27 فروردین فرصت داشتند نظرات‌شان را به ما ارائه دهند. کمیته حقوقی و تدوین مقررات هم کار خود را شروع کرده و پس از تهیه پیش‌نویس اساسنامه، آن را به هیئت رئیسه فدراسیون ارائه و متعاقب این موضوع، پیش‌نویس را برای فیفا و AFC هم ارسال می‌کنیم تا با توجه به اینکه مرجع بالادستی ماست، نظر خود را اعلام کند. با توجه به این رفت و آمد‌ها، در نهایت اساسنامه باید در مجمع با حضور خود اعضا مصوب شود.

3- روشن است که مراحل مربوطه درباره سیر اصلاح اساسنامه، مکاتبات پی در پی و مذاکرات گسترده‌ای را بین فدراسیون فوتبال، فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه داشته و خواهد داشت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نخستین پاسخ رسمی فیفا جهت اعلام نظر پیرامون متن پیش‌نویس، در روز جمعه نهم خرداد دریافت شد و موارد اصلاحی موردنظر در اختیار کمیته تدوین مقررات قرار گرفته است. این روند متداول تعامل فدراسیون، فیفا و AFC در مسیر اصلاح اساسنامه، همچنان تا رسیدن به متن نهایی ادامه خواهد داشت و با تبادل مواد قانونی و بخش‌های مختلف اساسنامه، فرآیند مربوطه تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌شود.

4- لازم به توضیح است که انتشار برخی شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره لحن تهدیدآمیز مکاتبات فیفا با فدراسیون فوتبال ایران یا وارد آوردن 80 ایراد به پیش‌نویس ارسال شده، منطبق با واقعیت نبوده و اینگونه اخبار غیرمستند و خلاف اخلاق حرفه‌ای، کمکی به روند قانونی اصلاح اساسنامه خصوصاً در همکاری فیفا و AFC نخواهد کرد.

5- فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران طبق تکلیف قانونی خود نسبت به پیگیری و تکمیل فرآیند اصلاح اساسنامه، در تعامل با نهادهای بالادستی اقدام می‌کند و قطعاً روند تصویب اساسنامه در مجمع محترم و سایر مراحل قانونی لازم، در داخل کشور دنبال خواهد شد.

بدیهی است اهالی ورزش و رسانه‌های گروهی می‌بایست با تعامل هر چه بیشتر، در ادامه مسیر پیش رو یار خاطر باشند. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

نظر شما