شناسهٔ خبر: 40399221 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فیلم | حجم عظیم آتش در جنگل‌های خائیز

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های کوه خائیز بخش زیادی از جنگل‌های این منطقه را خاکستر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حادثه تلخ آتش‌سوزی به جان خائیز در استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده و شعله‌های بی‌رحم آتش لحظه‌ای به درختان تنومند بلوط و گونه‌های گیاهی این کوه سرافراز اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد.

جنگل‌های زاگرس این روزها مورد هجوم بیرحمانه‌ای است که آتش سرخ در دامان درختان انداخته است و عصر امروز ۴۸ ساعت می‌شود که شاهد مرگ دردناک درختان و مرتع کوه خائیز هستیم.

منطقه‌ای که علاوه بر پوشش گیاهی و تنوع جنگلی زیستگاه حیات وحش از قبیل کل، بز و گونه‌های مختلف پرندگان است به سرعت خاکستر می‌شود و رنگ کوه را سیاه می‌کند.

زبانه آتش بر فراز خائیز از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است این آتش‌سوزی با وزش باد شدت گرفته و صحنه‌های نگران کننده‌ای از نابودی جنگل‌های بی‌زبان را ترسیم کرده است.

آتش کوه خائیز ناشی از سهل‌انگاری شهرستان همجوار در کنترل طی ساعات اولیه است. حادثه‌ای که اگر به موقع مدیریت می‌شد شاهد حجم عظیم آتش در حوزه استحفاظی کهگیلویه نبودیم.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار است امروز بالگردهای نیروهای مسلح، نیروی زمینی سپاهف هوانیروز، هلال‌احمر و شرکت نفت  به منطقه اعزام می‌شوند. حسین کلانتری در خصوص علت بروز حادثه گفت: این آتش سوزی چند روز گذشته در بهبهان روی داد اما متاسفانه مهار نشد تا اینکه به جنگل‌های خائیز سرایت کرد.

نظر شما