شناسهٔ خبر: 40398406 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا گزارش می‌دهد؛

مدیریت سلامت در مترو مصلحتی است/ شهرداری تهران غیر از کسب درآمد به چه می‌اندیشد؟

دغدغه استفاده از ظرفیت پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری در الزام شهروندان به استفاده از ماسک در مترو زمانی با جدیت مطرح شد که احتمال اجرای مجدد طرح ترافیک قوت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سرانجام موعد مقرر برای تصمیم‌گیری قطعی در خصوص اجرای مجدد طرح ترافیک فرارسید.

با وجودی‌که بنا بر اعلام محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصمیم در خصوص مدیریت سفرهای درون‌شهری به شورا‌ی‌ عالی ترافیک واگذار شد و تصمیم این شورا در اجرای طرح ترافیک از 6 خرداد (یعنی پس از تعطیلات عید فطر) تعیین شد؛ اما وزیر بهداشت در نخستین ساعات بامداد همان روز در تماسی تلفنی با شهردار تهران خواستار لغو آن شد.

پافشاری مداوم مدیریت شهری در این خصوص باعث شد تا بار دیگر شهرداری تهران عزم خود را جزم کند تا این بار در بالاترین سطح از تصمیم‌گیری برای امور اجرایی شرایط بحرانی یعنی ستاد ملی مقابله با کرونا، داستان ازسرگیری طرح ترافیک را مطرح کند، موضوعی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در همان بامداد روز 6 خرداد ماه رسانه‌ای و اعلام کرد: «مقرر شد اجرای مجدد طرح‌های ترافیکی شنبه 10 خرداد ماه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.»

نکته قابل توجه در این میان این‌که با وجود زمزمه‌های مجدد مبنی بر اجرای طرح ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک روز گذشته از اجرای سخت‌گیرانه شهرداری در ناوگان حمل و نقل عمومی مبنی بر استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داده بود.

این در حالی است که از زمان اجرای طرح الزام استفاده از ماسک به جز چند روز اول هیچ توجهی به الزام استفاده از ماسک در بین مسافران و همچنین نظارت بر عرضه ماسک در مترو نمی‌شد؛ به‌‌طوری‌که در زمان آغاز فعالیت مترو که مردم به سر کارهایشان می‌رفتند، برخی از این مراکز عرضه ماسک تعطیل بودند.

بیشتر بخوانید:

خیال کرونا در مترو راحت است!/ تاخت و تاز کووید-۱۹ در شهر زیرزمینی

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران، اعتبار خود را خرج مدیریت شهری نکند

جالب توجه این‌که از زمان اعلام تمهیدات سخت‌گیرانه شهرداری تهران برای اجبار استفاده از ماسک در مترو که روز گذشته عنوان شد، از صبح امروز نیروی انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری پای کار آمده و از ورود مسافران به داخل ایستگاه‌های مترو جلوگیری می‌کنند و این موضوع قابل تأمل است که آیا صرفاً زمزمه اجرای طرح ترافیک و ارائه گزارش به ستاد ملی مقابله با کرونا  برای راضی کردن این ستاد مبنی بر اجرای طرح ترافیک است که آنها را وادار کرده از این ظرفیت استفاده کند؟ چرا شهرداری تهران تا پیش از این نسبت به مدیریت سلامت مردم دغدغه‌مند نبود؟

البته دیگر این موضوع برای شهروندان مشخص شده که مدیریت شهری به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه است و به‌دنبال آن است تا با آغاز فعالیت ادارات، ضمن اجرای طرح ترافیک فاصله اجتماعی را در حمل و نقل عمومی از جمله مترو کاهش دهد.


عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در یکی از بازدیدهای اخیر مدیران شهری از مترو

این بی‌اعتقادی مدیریت سلامت شهروندان در مترو در روند بازدیدهای مدیران شهرداری به وضوح قابل مشاهده است و این نکته قابل توجه است که مدیرانی که به موضوعی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی اعتقادی ندارند، نمی‌توانند در این خصوص برای مردم ابراز نگرانی کنند.

انتهای پیام/4105/پ

نظر شما