شناسهٔ خبر: 40398253 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از امروز در کرمان آغاز می‌‌شود

خبرگزاری میزان-سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از امروز در جنوب کرمان آغاز می‌شود و گوجه‌فرنگی مازاد به صورت نامحدود از کشاورزان خریداری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان ـ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعاون روستایی ایران، علیرضا غنی‌زاده با بیان اینکه خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از امروز در جنوب کرمان آغاز می‌شود و گوجه‌فرنگی مازاد به صورت نامحدود از کشاورزان خریداری خواهد شد، اظهار کرد: خرید از کشاورزان به صورت نامحدود خواهد بود و هر میزان مازادی که داشته باشند از آن‌ها خریداری می‌شود.

وی به جزئیات طرح خرید حمایتی اشاره و خاطرنشان کرد: قیمت حمایتی گوجه‌فرنگی کیلویی هزار تومان تهیه شده است و کشاورزان به هر قیمتی که به کارخانه‌ها بفروشند مابه‌التفاوت آن تا سقف هزار تومان از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است در حال حاضر کارخانه‌ها محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان جنوب کرمان را حدود ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین شده، اما محدودیتی برای خرید وجود ندارد.

وی در خصوص نحوه پرداخت پول کشاورزان گفت: تمام سعی ما بر این است اولاً پول کشاورزان بلافاصله پرداخت شود و ثانیاً تمام برنامه‌های ما این است هر اقدامی به نفع کشاورز تمام شود.

غنی‌زاده ادامه داد: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور برنامه‌هایی دارد که در سال‌های آینده مشکلات این چنینی برای کشاورزان وجود نداشته باشد که محصول‌شان در دست‌شان بماند و خریداری برای آن پیدا نشود.

انتهای پیام/

نظر شما