شناسهٔ خبر: 40398179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اقدامات خارج از قانون شورای شهر فردیس و مشکین دشت

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان فردیس با بیان اینکه برکنار شهرداران فردیس و مشکین دشت برخلاف قوانین بوده است، گفت: اگر شورا و مدیریت شهری نتوانند به نتیجه واحد برسند باید در شورای حل اختلاف به رفع مشکل خود بپردازند.

صاحب‌خبر -

علیرضا صیاد، معاون سیاسی فرماندار فردیس در گفت‌گو با خبرنگار فارس در فردیس در خصوص حاشیه‌های اخیر شوراهای شهر فردیس و مشکین دشت، گفت: استیضاح شهردار فردیس توسط هیأت تطبیق دارای اشکالا قانونی است و به همین خاطر این مصوبه به شورای شهر عودت داده شده است.

وی در خصوص این مشکلات بیان کرد: جلسه‌های فوق العاده برگزار شده در شورای شهر مشکین دشت باید طبق قانون با در خواست کتبی مبنی بر برگزاری جلسات فوق العاده توسط هیأت تطبیق صورت می‌گرفت، که این طریق طی نشده است و لذا برگزاری جلسات با روال قانونی انجام نشده.

صیاد ادامه داد: طبق مصوبات وزارت کشور طرح سوال که منجر به استیضاح می‌شود باید به فرماندار ابلاغ شود و بعد از آن جلسه استیضاح انجام شود اما هر دو جلسه سوال و استیضاح در یک روز انجام شده و موضوع از مسیر قانونی خارج شده است.

صیاد در خصوص برکناری شهردار فردیس نیز اظهار کرد: مصوبه ای که در خصوص برکناری شهردار فردیس به فرماندار ارسال شده و علت اصلی را عدم سکونت شهردار در شهر را عنوان کرده اند که شهردار عدم جا به جایی را به علت شیوع کرونا توجیه می‌کند.

معاون سیاسی شهرستان فردیس، بیان کرد: نظر هیأت تطبیق هم در این خصوص این است که طبق بند ۵ ماده ی ۸۰ سکونت شهردار در محل خدمت دارای استثنائاتی است که به نظر این هیأت عدم جا به جایی که به علت ابلاغ ستاد ملی کرونا میسر نبوده ذیل این استثنائات قرار می‌گیرد و مصوبه برکناری به شورای شهر بازگردانده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: اما اگر شوراهای شهر بر مصوبه ی خود اصرار کنند طبق قانون شورای حل اختلاف استان در این خصوص تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

انتهای پیام/ج

نظر شما