شناسهٔ خبر: 40394354 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

دولت به جای اصلاح ایرادات طرح مسكن مهر، بازار ساخت‌‎و‌ساز را تعطیل كر

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: دولت یازدهم به جای اصلاح ایرادات طرح مسكن مهر، بازار ساخت و ساز را تعطیل كرد، نتیجه این رویكرد در شرایط كنونی عقب افتادگی بازار مسكن در حوزه تولید است.

صاحب‌خبر - به گزارش نما ،رضا تقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت بازار ساخت وساز در کشور، گفت: یکی از اشتباهات استراتژیک دولت یازدهم و دوازدهم غفلت از تقویت بخش ساخت و ساز در کشور است، متأسفانه در سال های اخیر عملا بخش تولید مسکن تعطیل شده است.

تولید انبوه مسکن
منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اجرای طرح مسکن مهر که بارقه امیدی را در حوزه مسکن ایجاد کرد و بخشی از اقشار پایین جامعه به واسطه این طرح خانه دار شدند. البته بدیهی است که هر طرحی در اجرا مشکلاتی خواهد داشت.

دولت یازدهم به جای اصلاح ایرادات طرح مسکن مهر، بازار ساخت و ساز را تعطیل کرد

وی گفت: متأسفانه دولت یازدهم به جای اصلاح ایرادات طرح مسکن مهر، بازار ساخت و ساز را تعطیل کرد، نتیجه این رویکرد در شرایط کنونی عقب افتادگی بازار مسکن در حوزه تولید است.

کاهش ساخت و ساز در کشور عملا به مردم و افراد کم درآمد جامعه فشار وارد می کند

تقی پور تصریح کرد: کاهش ساخت و ساز در کشور عملا به مردم و افراد کم درآمد جامعه فشار وارد می کند، زیرا با کاهش عرضه در بازار، طبعا قیمت ها بالا می رود و در این شرایط اقشار ضعیف قادر به تأمین مسکن مورد نیاز خود نخواهند بود.

وی گفت: یکی از اولویت های کنونی بازار مسکن، برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر ساخت و ساز است، از این رو مجلس قطعا در این راستا حرکت خواهد کرد.

توسعه ساخت و ساز با تأمین منابع مالی ارزان و اصلاح نظام بانکی امکان پذیر است

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه ساخت و ساز در کشور با تأمین منابع مالی ارزان و اصلاح نظام بانکی امکان پذیر است که این مسئله باید در دستور کار دولت قرار گیرد./

نظر شما