شناسهٔ خبر: 40393419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خیران مرکز نگهداری نوشیروانی را در کرونا فراموش نکردند/ کمک میلیاردی یک خیر

مدیر مرکز معلولین نوشیروانی بابل با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز نیازمند حمایت است که خوشبختانه با کمک میلیاردی مشاور عالی مدیر مرکز در حال بازسازی است، گفت: در بحث کرونا مبتلا و تعطیلی نداشتیم، همچنین حدود ۲ هزار بسته معیشتی با عنوان کمک مؤمنانه به نیازمندان توسط یک خیر به نام

صاحب‌خبر -

مرتضی بزرگی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مازندران، ضمن اعلام کمک میلیاردی یکی از خیران به این موسسه اظهار کرد: زنده یاد سیدحسین فلاح نوشیروانی در سال ۱۳۴۶ اقدام به افتتاح پرورشگاه نوشیروانی در شهر بابل کرد و بنای این مرکز فقط برای فرزندان یتیم و بی‌سرپرست تأسیس شد، در سال ۱۳۶۰ بهزیستی استان مازندران این بنا را برای نگهداری معلولان ذهنی درخواست کرد.

وی افزود: این خانه معلولان سه سال اول به صورت هیأت امنایی توسط سازمان بهزیستی و با همکاری خیران تامین می‌شده و معلولان از سراسر مازندران و گلستان فعلی پذیرش می‌شدند و در حال حاضر به دلیل تعدیل پرسنل، واگذاری مدیریت آن به طور کامل به هیأت امناء با دریافت یارانه، مدیریت این مرکز به خیران واگذار شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بنده از سال ۱۳۹۵  عضو هیأت امنای این مرکز بر طبق وصیت زنده یاد نوشیروانی شدم و در مهر ماه سال ۱۳۹۸  تاکنون به عنوان مدیر این مرکز مشغول فعالیت هستم، این مرکز در حال حاضر میزبان ۱۲۰ معلول از جنسیت‌های مختلف از گروه سنی ۱۵ الی ۶۰ سال است، همچنین ما به ۴۰۰ معلول از سراسر استان خارج از این مرکز خدمات توانبخشی، اجتماعی رفاهی در منازل ارائه می‌دهیم.

مدیر مرکز معلولان نوشیروانی بابل اعلام کرد: این مرکز  ۱۰۰ پرسنل دارد، ۱۷ معلول بی‌سرپرست و ۶ معلول مجهول هویه، در حال حاضر مشکلات مالی و فرهنگی بسیار احساس می‌شود که اگر کمک نوع‌دوستانه و نیت‌های خیر مردمی نباشد اداره کردن مشکل است چرا که دولت فقط یک سوم از هزینه‌های جاری را با عنوان یارانه متقبل می‌شود.

بزرگی گفت: هزینه نگهداری هر معلول در یک ماه ۲ میلیون و ۷۰۰ تومان برآورد می‌شود و در طول یکسال هزینه‌های درمانی و جاری حدود  ۳۴۰ میلیون تومان اعم هزینه نقدی و غیرنقدی و هزینه درمانی است.

مدیر مرکز توانبخشی نوشیروانی بابل عنوان کرد: توصیه من به همه افراد عادی حضور در این مرکز است تا لحظه ای از نزدیک شاهد وضعیت معلولانی باشند که بر اثر هر موضوعی غفلت یا سرنوشت به این حال روز دچار شدند چرا که انسان زمانی که  مغرور است یا مأیوس است ممکن است به یکباره سلامت خود را از دست بدهد، از همه می‌خواهم در مسیر زندگی نه مغرور شوند و نه مأیوس و ما را تنها نگذارند!

 وی یادآور شد: در بحث کرونا خوشبختانه با تمهدیدات ویژه اقدام به استرلیزه کردن فضای توانبخشی کردیم وضعیت بسیار خوب بود، مبتلا و تعطیلی نداشتیم همچنین حدود ۲ هزار بسته معیشتی تحت عنوان کمک مؤمنانه به نیازمندان توسط یک خیر به نام "سعید سیامکی" برای جامعه نیازمند فراهم شد.

مدیر مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: همچنین این شخص برای مرکز ما تاکنون حدود یک‌میلیارد تومان صرف بازسازی در بخش ساختمانی و هم تجهیزات این مکان کرده است و ادامه دارد، همچنین در دستور بعدی کار این خیر بازسازی و بهسازی سقف این مرکز قرار دارد.

بزرگی گفت: همچنان چشمان منتظر ما در انتظار یاری همه انسان‌های نوع‌دوست و خیرخواه هستند تا چراغ این مرکز همواره روشن بماند باشد تا همه ما سفیران واقعی نوشیروانی شویم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

نظر شما