شناسهٔ خبر: 40393193 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

پرتابگران جوان دیسک بعد از ۴ ماه به تهران برمی‌گردند

پایان کابوس قرنطینه در بلاروس

کابوس قرنطینه پرتابگران جوان دیسک در بلاروس تمام می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ بعد از ۴ ماه. با خط پروازی بلاروس ـ ترکیه و ترکیه به تهران. بهنام شیری و حسین رسولی دو پرتابگر دیسک برای محک شانس سهمیه المپیک، بهمن سال قبل با موافقت ایرج عرب، سرپرست وقت فدراسیون دوومیدانی برای تمرین زیر نظر مربی خارجی به بلاروس رفتند. اوضاع بر وفق مراد بود تا شیوع کرونا. آن‌ها حتی زمانی که کرونا ورزش ایران را تعطیل کرده بود، بی‌خیال تمرینات‌شان را انجام می‌دادند. قصه از وقتی شروع شد که کرونا به بلاروس هم رسید و تمرینات تعطیل شد و همه باید روز‌ها را در قرنطینه سر می‌کردند. با این شرایط پرتابگران دیسک ایرانی هم با خروج از کمپ، خانه‌ای گرفتند تا بلکه شرایط عادی شود. فدراسیون با اینکه برای برگشت آن‌ها اقدام کرد، اما با محدودیت پروازها، عملاً آن‌ها در بلاروس گیر افتادند.

شیری و رسولی محکوم به ماندن در آنجا شدند تا شرایط فراهم شود. به همین دلیل فدراسیون دو بار با پایان اعتبار ویزای‌شان، اقامت آن‌ها را تمدید کرد تا بدون مشکل کار‌ها پیش برود. حتی با سفارت هماهنگ شده تا به آن‌ها مشکل غذا نداشته باشند. از طرفی مهدی مبینی، سرپرست جدید فدراسیون هم در مدت ۷۰ روزه فروردین تا به حال، ۵ هزار ۱۵۰ یورو و ۲ هزار دلار به دست‌شان رسانده است تا از بابت مالی دغدغه نداشته باشند. حتی بهنام شیری گفته: «با پولی که به دست‌مان رسید، شرایط بهتری از قبل داشتیم. سفارت ایران هم هر روز یک وعده غذایی را برای ما تأمین می‌کند تا به سختی نیفتیم.»

اما روز‌های کرونایی و قرنطینه به حدی به آن‌ها سخت می‌گذرد که دیگر خسته شده‌اند و برای برگشت به تهران روزشماری چراکه به قول حسین رسولی این روز‌ها خبری از تمرین نیست. آن‌ها یک ماهی است که دیگر مربی ندارند، اما مهدی مبینی سرپرست فدراسیون برای پرتابگران مستأصل در بلاروس خبر خوشی دارد. او می‌گوید: «پنج‌شنبه با آژانس هواپیمایی هماهنگ کرده‌ام. البته برای چهارمین‌بار است که برای تهیه بلیت پرواز برای شیری و رسولی اقدام کرده‌ایم و به امید خدا اگر مشکلی پیش نیاید و پرواز‌ها لغو نشود آن‌ها دوشنبه، سه‌شنبه به تهران برمی‌گردند. هرچند هنوز خودشان هم نمی‌دانند و امیدواریم که پروازشان انجام شود.»

به گفته مبینی البته ویزای آن‌ها تا یک ماه دیگر تمدید شده است: «ویزای بچه‌ها تا ۶ خردادماه تمدید شده بود که با فدراسیون دوومیدانی بلاروس مکاتبه کردیم و آن‌ها قول دادند برای جلوگیری از مشکل اقامت ویزای بچه‌ها را یک ماه دیگر یعنی تا ۶ تیرماه تمدید کنند.» ظاهراً دو جوان پرتابگر هنوز در همان اقامتگاهی که خودشان گرفته‌اند سر می‌کنند، اگرچه فدراسیون با سفارت ایران در بلاروس هماهنگ کرده بود تا در صورت نیاز برایشان اقامتگاه جدیدی دست و پا کند. آن‌ها با برگشت به تهران دوباره می‌توانند تمرینات‌شان را در مجموعه آفتاب انقلاب از سر بگیرند.

نظر شما