شناسهٔ خبر: 40392734 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ امید بالای مدیران فوتبال به پیروزی در پرونده ویلموتس

جلسه تعیین‌تکلیف اسکوچیچ با نفتی‌ها این هفته برگزار می‌شود

پیشتربرای اولین‌بار در «فرهیختگان» از پرداخت دومیلیون یورو در ترکیه به ویلموتس خبر دادیم اما هیچ‌گاه خبر نداشتیم که این سرمربی بلژیکی به‌خاطر حدود ۴۰ روز کار در تیم‌ملی بعدا این‌طور مدعی خواهد شد که فدراسیون فوتبال ایران سرش را کلاه گذاشته و با شکایت به فیفا می‌خواهد کل دستمزد و قراردادش را یکجا دریافت کند؛ قراردادی حدود هفت‌میلیون یورو که اگر فیفا حق را به ویلموتس بدهد به نرخ ارز امروز، فدراسیون فوتبال باید ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مربی بلژیکی بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مارک ویلموتس، سرمربی سابق بلژیکی تیم‌ملی فوتبال ایران که با کلی امید و آرزو بعد از هشت‌سال حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم‌ملی نشسته بود، هیچ‌گاه نتوانست توقعات را برآورده کند و جانشین شایسته‌ای برای سرمربی پرتغالی باشد. او با اینکه چندماهی سرمربی ایران بود اما فقط ۳۹ روز کاری در شرایط اردویی هدایت ملی‌پوشان را برعهده داشت و بعد از مسابقه با عراق برای همیشه از کشورمان رفت. در آن زمان برای اولین‌بار در «فرهیختگان» از پرداخت دومیلیون یورو در ترکیه به ویلموتس خبر دادیم اما هیچ‌گاه خبر نداشتیم که این سرمربی بلژیکی به‌خاطر حدود ۴۰ روز کار در تیم‌ملی بعدا این‌طور مدعی خواهد شد که فدراسیون فوتبال ایران سرش را کلاه گذاشته و با شکایت به فیفا می‌خواهد کل دستمزد و قراردادش را یکجا دریافت کند؛ قراردادی حدود هفت‌میلیون یورو که اگر فیفا حق را به ویلموتس بدهد به نرخ ارز امروز، فدراسیون فوتبال باید ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مربی بلژیکی بدهد تا این قائله خاتمه یافته و پرونده این مربی خارجی برای همیشه بسته شود. هرچند طی مصاحبه‌ای که چند روز پیش با شاه‌منصوری، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال دررابطه با پرونده ویلموتس داشتیم، او ابراز امیدواری کرده بود که در این پرونده رای فیفا به‌سود کشورمان صادر خواهد شد اما سوابق آرای فیفا در پرونده‌هایی که یک‌سر آن به بازیکنان یا مربیان خارجی و سر دیگرش به فدراسیون کشورمان ربط داشته، یک مقدار فوتبال‌دوستان ایرانی را نگران کرده که مبادا در این شرایط بد اقتصادی و مالی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر بخواهد از کیسه فوتبال ایران و البته جیب بیت‌المال خرج فردی شود که هیچ تاثیری در فوتبال کشورمان نداشت و تیم‌ملی با او شرایط نزولی را تجربه کرد.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد مدیران فدراسیون فوتبال (که تاکید دارند نباید درباره قرارداد صحبتی انجام دهند و باید شرایط تا زمانی که دادگاه ویلموتس برگزار شده و فیفا رای بدهد محرمانه پیش برود و اگر مصاحبه‌ای انجام شود این صحبت‌ها را ترجمه کرده و روی پرونده می‌گذارند) لوایح دفاعی خود را برای کمیته تعیین وضعیت فیفا ارسال کرده‌اند و با توجه به مشروح موضوعات مرتبط با قرارداد، عقیده دارند اگر کمیته تعیین وضعیت فدراسیون جهانی فوتبال بخواهد عادلانه به این پرونده رسیدگی کند مطمئنا ویلموتس هیچ حقی نخواهد داشت.
درباره اسکوچیچ نیز هرچند مدیران فدراسیون فوتبال شایعه مذاکره با گزینه‌هایی مثل استراماچونی و ویلی سانیول برای حضور روی نیمکت تیم‌ملی را قویا تکذیب کرده و از بازگشت قطعی اسکوچیچ به ایران برای پیگیری اوضاع تیم ملی خبر داده‌اند، اما نگرانی‌ها درخصوص شکایت و اعتراض باشگاه نفت آبادان درباره رضایتنامه اسکوچیچ این روزها افزایش پیدا کرده و شنیده می‌شود شاید تیم آبادانی کار را حتی به فیفا بکشد که طبعا حضور مربی کروات در ایران را تهدید می‌کند. پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد قرار است مسئولان فدراسیون فوتبال طی هفته آینده جلسه‌ای با آنها برگزار کنند تا در این خصوص به توافق برسند.
بحث چک میلیاردی شستا هم نقل محافل رسانه‌ای شده و یکی از رسانه‌ها هفته گذشته از فرصت حدود ۶ماهه دیگر به فدراسیون فوتبال برای پاس‌کردن آن و تسویه‌حساب با این زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود. یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال در این خصوص به «فرهیختگان» تاکید کرد: «از همان ابتدا به ما تا دی‌ماه فرصت داده بودند و این موضوع جدیدی نیست که مطرح کردند. درست است که چک شستا برای آخر فروردین بود اما قبل از آن به توافق رسیده بودیم که تا دی‌ماه بتوانیم آن را بازپرداخت و این مبلغ را تسویه کنیم.»

 * نویسنده : محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق،روزنامه‌نگار

نظر شما