شناسهٔ خبر: 40391042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خراسان جنوبی؛

افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو

وزیر نیرو به منظور افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق امروز ۱۰ خرداد وارد استان خراسان جنوبی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا‏، ‏اردکانیان، وزیر نیرو و هیئت برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان جنوبی وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

وی در قالب پنجمین هفته از پویش هر هفته «الف- ب- ایران» قرار است پروژه سد مخزنی سیاهوی شهرستان سربیشه و پروژه تأمین آب پایدار ۱۵ روستای خراسان جنوبی را افتتاح کند.

ساخت سد مخزنی سیاهو سربیشه از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است و اکنون به مرحله آبگیری رسیده است و بخشی از سیلاب‌های فصل زمستان در این سد مهار شده است. این سد با ظرفیت ۱۷ میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال به منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی جریان پایه و سیلاب‌های فصلی و تنظیم آن برای توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار، اجرا شده است.

در این سفر، عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه در شهرستان "درح" هم با ۷۰ میلیون یورو (معادل ۱۱۲۰ میلیارد تومان) آغاز می‌شود؛ این نیروگاه شامل ۲۰ واحد توربین ۲.۵ مگاواتی است که در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین عملیات اجرایی آبرسانی به شهر درمیان و روستاهای منطقه نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و پروژه آبرسانی به ۱۵ روستا در سطح استان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

نظر شما