شناسهٔ خبر: 40391002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

توسعه ارتباطات ضرورت دارد و دسترسی مردم در شهر و روستا به این ارتباطات یک نعمت است

شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با حجه الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات عنوان کرد: ارتباطات از هر نوع، چه جاده و ریل و ارتباطات تلفن و ... از اهمیت بالایی برخوردار است و آنچه بر اساس این ارتباطات و در بستر آن حمل می شود نیز اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: توسعه ارتباطات در عصر حاضر یک ضرورت است و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این راستا قابل تقدیر است. اینکه شهرها و روستاها از ارتباطات مختلف بهره مند شده اند یک نعمت است و آنچه اهمیت دارد استفاده درست از این نعمت است.

عبادی در خصوص استفاده بهینه و صحیح از فناوری های بوجود آمده تصریح کرد: اقداماتی که در توسعه ارتباطات و دسترسی مردم به فناوری اطلاعات توسط وزارت ارتباطات صورت گرفته بسیار مهم و ضروری است و می بایست متولیان امر که دیگران هستند برای استفاده درست مخاطبین از این بستر و ارائه محتوای مفید در این فضای بوجود آمده بیشتر احساس وظیفه کنند، چون اشاعه محتوای نامناسب در این فضا باعث ضربه زدن به فرهنگ و تاثیر نامناسب بر مخاطب است.

وی ابراز امیدواری کرد با بکارگیری استعداد ویژه جوانان و دانشمندان این مرز و بوم وابستگی فضای مجازی و فناوری اطلاعات به خارج و بیگانگان قطع شود.

در ابتدای این دیدار مصطفی بهی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گزارشی از اقدامات و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ارائه داد و اهمیت توسعه شبکه ملی اطلاعات ‌و خدمات مبتنی بر آن را تشریح و در بیان کارکرد موثر این شبکه در ایام مبارزه با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: اهمیت فناوری اطلاعات و شبکه ملی اطلاعات در این ایام سختی که گذشت بیش از گذشته نمود پیدا کرد، استفاده از این بستر جهت ارائه آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری محافل مذهبی ویژه ایام ماه مبارک رمضان بر این بستر و همچنین تامین مایحتاج عمومی مردم از طریق فروشگاه های اینترنتی، ایجاد ظرفیتهای لازم برای دورکاری کارکنان  از مهم ترین کاربردهای شبکه ملی اطلاعات در این ایام بود که بسیار گره گشایی کرد. وی افزود: البته با هماهنگی ایجاد شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ترافیک مصرفی برای آموزش مجازی دانش آموزان و دانشجویان و همچنین استفاده مخاطبین از محافل مذهبی برگزار شده به صورت آنلاین در دو سامانه محافل و هیئت آنلاین به صورت رایگان محاسبه شد.

نظر شما