شناسهٔ خبر: 40389231 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ورمزیار: استقلالی‌ها مراقب مصدومیت باشند

روزنامه خبر ورزشی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: داوران، مربیان و یا نفرات تیم‌ها همگی خانه، خانواده و کارهای خودشان خارج از فوتبال را دارند که باید بیرون از محیط فوتبال به آن‌ها رسیدگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،صادق ورمزیار، پیشکسوت تیم استقلال ادامه یافتن رقابت های لیگ برتر در شرایط موجود را ریسک بزرگی برای فوتبالیست‌ها می داند و همچنین معتقد است احتمال بروز آسیب‌دیدگی بین بازیکنان بسیار زیاد خواهد شد.

بیشتربخوانید:

شیخ دیاباته به ایران بازگشت

آقای ورمزیار! به نظر شما لیگ برگزار می‎شود؟
اوضاع کشور به شکلی است که آدم اصلاً نمی‌تواند در این باره نظر قاطع بدهد. از طرفی همه ما دوست داریم لیگ برتر دوباره از سر گرفته شده و مسابقات فوتبال آغاز شود و از طرفی همه نگران حال بروبچه‌های شاغل در فوتبال هستیم. چه بازیکنان، مربیان و دیگر دست‌اندرکاران مثل خود شما دوستان خبرنگار که می‌خواهید از این رقابت‌ها خبر و عکس تهیه کنید.


فکر می‌کنید در نهایت چه می‌شود؟‌
نمی‌دانم چه بگویم! فقط امیدوارم لیگ در نهایت در صحت و سلامت برگزار شود.


می‌دانید فرهاد مجیدی گفته باید تضمین داده شود که کسی مبتلا نمی‌شود؟ آیا می‌توان این تضمین را به کادر فنی استقلال داد؟
من نه پزشک هستم و نه در وزارت بهداشت کار می‌کنم. قطعاً اگر تضمینی باشد دوستان و مسئولان در وزارت بهداشت یا ورزش می‌توانند ارائه بدهند.


به‌طور کلی فکر می‌کنید فوتبال را بتوان با پروتکل‌های بهداشتی- ورزشی انجام داد؟
بله، البته تنها در یک صورت می‌توان لیگ را بدون حتی یک سرماخورده به پایان برد!


در چه صورتی؟
اینکه همه فوتبالیست‌های لیگ برتر به اضافه همه مربیان، به‌علاوه همه داوران و توپ‌جمع‌کن‌ها باید تا پایان لیگ در قرنطینه کامل باشند. در آن صورت می‌توان با خیال راحت لیگ را برگزار کرد.

چنین کاری ممکن است؟
خیر! امکان‌پذیر نیست. داوران، مربیان و یا نفرات تیم‌ها همگی خانه، خانواده و کارهای خودشان خارج از فوتبال را دارند که باید بیرون از محیط فوتبال به آن‌ها رسیدگی کنند، بنابراین قطعاً نمی‌توان فوتبال را در شرایط کاملاً استریل برگزار کرد.


بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
طبیعی است که در فوتبال بازیکنان به‌هم نزدیک می‌شوند. حتی گاهی یکدیگر را بغل می‌کنند تا در بحث یارگیری مانع از حرکت یکدیگر شوند. در چنین لحظاتی چطور می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد؟ غیر از اینکه همه از سلامت یکدیگر مطمئن باشند. البته شاید سازمان لیگ دلایل خودش را داشته باشد. دلایلی که به مسائل اقتصادی و یا دستورالعمل‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا ربط پیدا می‌کند ولی در نهایت باید بیش از هر چیز به فکر سلامتی اهالی فوتبال باشند. البته نکته مهمی که در این بین نباید از آن غافل شد مصدومیت‌هایی است که می‌تواند برای بازیکنان تیم‌ها به‌خصوص استقلال ایجاد شود.


چطور؟
بازیکنان با ترس بازی می‌کنند و این ضریب آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد و همان ترس ایمنی بدن را کاهش می‌دهد. در کل فکر می‌کنم باید خیلی مراقب خودشان باشند.

نظر شما