شناسهٔ خبر: 40388858 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تاریخ‌های مهم در ادامه فوتبال انگلیس؛ تابستان هیجان‌انگیز

لیگ برتر هم رسماً بازخواهد گشت و تابستانی پرهیجان و جذاب پیش‌روی انگلیسی‌ها خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، هورا! بالاخره لیگ برتر می‌آید. به نتیجه رسیدن برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر برای انگلیسی‌ها یک موفقیت بزرگ بود. الگوی بوندس‌لیگای آلمان باعث شد تا در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا هم راهی برای برگزاری دیدارها و به سرانجام رساندن لیگ‌های‌شان پیدا کنند. به این ترتیب قرار است 17 ژوئن (28 خرداد) که روز چهارشنبه است با برگزاری دیدارهای معوقه منچسترسیتی – آرسنال و استون‌ویلا – شفیلدیونایتد، رسماً لیگ برتر از سر گرفته شود. نشریه «دیلی‌میل» تاریخ‌های کلیدی پروژه ری‌استارت را بررسی کرده است.

28 می ‌(8 خرداد)
پنج‌شنبه گذشته اولین روزی بود که باشگاه‌ها مجوز تمرین گروهی و تماس بازیکن‌ها را دریافت کردند. اولین باشگاهی که تمریناتش را به حالت عادی بازگرداند نیوکاسل بود. البته این تصمیم به این معنی نیست که روش‌های تمرینی همان روش‌های قبل از شیوع ویروس کرونا هستند. گروه‌ها به آرامی گسترش می‌یابند تا اینکه در نهایت باشگاه‌ها بتوانند بازی درون تیمی 11 به 11 را انجام دهند. با این حال اولین فاز تمرین گروهی یک نقطه عطف است.

6 ژوئن (17 خرداد)
در این تاریخ، باشگاه‌ها باید همه تمرین‌های تماسی را با استانداردهای تعیین شده، برگزار کنند. این برنامه 2 هفته قبل از برنامه جدید لیگ برتر و از سر‌‌گیری رقابت‌ها خواهد بود. به این معنی است که مربیان زمان لازم برای پیاده کردن برنامه‌های تمرینی گروهی‌شان را خواهند داشت. نشریه «تلگراف» هم خبر داده، تیم‌ها به دنبال برگزاری مسابقات دوستانه همانند پیش‌فصل هستند تا بازیکنان را قبل از شروع مجدد در شرایط مسابقه قرار دهند.

17 ژوئن (28 خرداد)
اولین دیدارها در شروع مجدد لیگ برتر باید در این روز انجام شوند. مهم‌ترین بازی نبرد منچسترسیتی و آرسنال است که رویارویی پپ گواردیولا با دستیار سابقش میکل آرتتا هیجان‌انگیز خواهد بود.

تاریخ‌های مهم در ادامه فوتبال انگلیس؛ تابستان هیجان‌انگیز

20 ژوئن (31 خرداد)
اولین هفته کامل لیگ برتر که هفته سی‌ام خواهد بود در این روز آغاز می‌شود. اگر منچسترسیتی مقابل آرسنال امتیاز از دست بدهد، لیورپول می‌تواند با برتری در شهرآورد مرسی‌ساید مقابل اورتون اولین قهرمانی‌اش پس از 30 سال را مسجل کند. انتظار می‌رود مسابقات از این هفته به صورت رایگان در شبکه‌های تلویزیونی پخش شود. «اسکای‌اسپورتس» قرار است 64 بازی از 92 بازی باقی‌ مانده را به صورت زنده روی آنتن ببرد و از این بین 25 بازی رایگان خواهد بود که یکی از آنها شهرآورد مرسی‌ساید است.

26 جولای (5 مرداد)
آخرین روز از فصل. همه‌چیز به خوبی و خوشی به پایان خواهد رسید و هر آنچه از رقابت‌های لیگ برتر می‌خواستید را دیده‌اید. به جای سیستم یک امتیاز برای هر مسابقه همه‌چیز از تعیین سهمیه‌های اروپایی تا سقوط در زمین مشخص خواهد شد.

یک آگوست (11 مرداد)
صبر کنید، هنوز فوتبال در فصل 2020-2019 تمام نشده است! این تاریخ جدید فینال رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه ومبلی خواهد بود. مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی قرار است بین هفته‌های لیگ برتر برگزار شوند.

تاریخ‌های مهم در ادامه فوتبال انگلیس؛ تابستان هیجان‌انگیز

26 تا 29 آگوست (5 تا 8 شهریور)
این 2 تاریخ برای برگزاری فینال رقابت‌های لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا تعیین شده است که مورد توجه هواداران منچستریونایتد، ولورهمپتون، چلسی و منچسترسیتی قرار دارد. همانند جام‌حذفی انگلیس، هنوز تاریخ دقیقی برای مراحل بعدی مسابقات اروپایی توسط یوفا تعیین نشده است اما با الگوبرداری از شروع مجدد مسابقات در آلمان، امیدواری به برگزاری مسابقات بسیار افزایش یافته است.

12 سپتامبر (22 شهریور)
این تاریخ هنوز تأیید نشده است اما طبق ادعای نشریه «تایمز»، فدراسیون فوتبال انگلیس تصمیم دارد خیلی زود پس از پایان فصل 2020-2019، فصل 2021-2020 را شروع کند. گزارش‌ها حاکی از این است که پس از بازی‌های فینال اروپایی یک یا دو هفته تیم‌ها استراحت خواهند کرد و مسابقات لیگ برتر شروع می‌شود. دلیل این تصمیم برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا تابستان سال 2021 است که خیلی از شهرهای اروپایی هم درگیر آن هستند. گرت ساوت‌گیت هم می‌خواهد بازیکنانش را زمان بیشتری در اختیار داشته باشد و به این ترتیب فصل باید در زمان تعیین شده به پایان برسد.

نظر شما