شناسهٔ خبر: 40388575 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دسترسی ونزوئلا به ذخایر طلا

روزنامه جوان

ونزوئلا با امریکا به توافق رسیده تا از طلای خود در بانک مرکزی انگلیس برای خرید غذا و لوازم پزشکی طی بحران شیوع ویروس کرونا استفاده کند.

صاحب‌خبر -
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش راشاتودی، ونزوئلا با امریکا به توافق رسیده تا از طلای خود در بانک مرکزی انگلیس برای خرید غذا و لوازم پزشکی طی بحران شیوع ویروس کرونا استفاده کند.

این خبر دو هفته پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی ونزوئلا علیه بانک مرکزی انگلیس برای پس گرفتن بیش از یک میلیارد دلار طلای خود اقدام قانونی کرده بود.

انگلیس از استرداد طلای ونزوئلا خودداری می‌کند، چون دولت نیکلاس مادورو را به خاطر تخلف در انتخابات ۲۰۱۸ به رسمیت نمی‌شناسد. رئیس بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد، طبق این قرارداد منابع مالی حاصل از فروش این طلا مستقیماً به برنامه توسعه سازمان ملل منتقل می‌شود تا اطمینان حاصل شود از آن برای مقاصد دیگر استفاده نمی‌شود، ولی وی مقدار فروش این طلا توسط بانک مرکزی انگلیس را ذکر نکرد. بانک مرکزی انگلیس دومین نهاد ذخیره‌سازی طلا در جهان پس از بانک فدرال رزرو نیویورک است. این بانک حدود ۲۵۰ میلیارد دلار ذخیره طلا دارد که مربوط به کشور‌های بسیاری از جهان از جمله ونزوئلا می‌شوند. بانک مرکزی انگلیس از ۲۰۱۸ بار‌ها درخواست ونزوئلا برای استرداد طلای ونزوئلا را به تعویق انداخته است. این بانک انگلیسی در ژانویه مانع برداشت ۲/ ۱ میلیارد دلار از ذخایر طلای این کشور شد. مقامات امریکا خواستار قطع دسترسی ونزوئلا به سرمایه‌های خارجی آن شده بودند. طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، تا روز پنج‌شنبه هزار و ۲۴۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۱ مرگ ناشی از این ویروس در ونزوئلا گزارش شده است.

نظر شما