شناسهٔ خبر: 40388558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

می‌توان لیگ را برگزار کرد، اما ریسک دارد

نوری: چه تضمینی است پروتکل‌های بوندس‌لیگایی رعایت شود؟

پیشکسوت باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: در بوندس‌لیگا پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن رعایت می‌شود. چیزی که من بعید می‌دانم ما بتوانیم در محیط داخل و بیرون از فوتبال آن را با دقت اجرا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، محمد نوری، پیشکسوت تیم استقلال درباره وضعیت آماده‌سازی تیم استقلال و احتمال بازگشت به رقابت‌ها با همکلام شد.

آقای نوری! فکر می‌کنید در این شرایط می‌توان به مسابقات برگشت و لیگ را از سر گرفت؟
اوضاع عادی نیست! بنابراین نمی‌توان با اطمینان نظر داد. وضعیت خوبی به لحاظ کرونا در کشور وجود ندارد. البته مدتی خوب بود و شیب نزولی در این باره همه را امیدوار کرده بود که کرونا در حال کنترل و از بین رفتن است، اما با بازگشت مردم به سر کار و شلوغ شدن دوباره خیابان‌ها این بیماری بار دیگر زیاد شد.

می‌توان لیگ را برگزار کرد؟
ظاهراً که می‌خواهند برگزارش کنند.

چرا چهار تیم با این موضوع مخالفت کرده‌اند؟
آن‌ها سلامتی را بر هر چیز دیگری ارجح دانسته‌اند. ولی خب شاید بتوان مسابقات را در صحت و سلامت کامل به پایان برد ولی این ریسک زیادی دارد.

در کل نظر شما درباره شرایط آماده‌سازی تیم استقلال چیست؟
من تمرینات استقلال را از نزدیک ندیده‌ام ولی اخبارش را که دنبال می‌کنم متوجه شدم کادر فنی فشار اصلی در هفته اول را روی بدنسازی صبح و عصر گذاشته تا با فشار بالا تیم را به فرم دلخواه برای ورود به مسابقات برساند. قطعاً از هفته آینده روند این فشار رو به کاهش گذاشته و در هفته سوم تمرینات گروهی برای فوتبال از سر گرفته می‌شود.

فکر می‌کنید شرایط تاکتیکی تیم‌ها در ادامه رقابت‌ها به چه ترتیب باشد؟
قطعاً در هفته‌های اول فوتبال زیبایی نمی‌توانیم ببینیم. همان‌طور که در هفته اول و دوم بوندس‌لیگا هم فوتبال سرد و پر اشتباهی را از تیم‌ها شاهد بودیم. از طرف دیگر در غیاب تماشاگران داخل استادیوم آن شور و هیجانی که باید به زمین و تک‌تک بازیکنان منتقل شود تا تلاش بیشتری جهت ارائه فوتبال زیبا از خود نشان بدهند را شاهد نخواهیم بود. در کل فکر می‌کنم این حرف‌ها تا وقتی که مشخص نباشد لیگ برگزار می‌شود یا نه چندان اهمیتی ندارد. آنچه امروز مهم است وضعیت سلامتی اعضای تیم‌هاست و اینکه بفهمیم این همه اصرار بر ادامه مسابقات برای چیست!

مشخص است، بوندس‌لیگا چرا دوباره شروع شده؟
آن‌ها هم اقدام پرریسکی را انجام دادند. همان‌طور که گفتم این خیلی خوب است که فوتبال انجام شود. قطعاً در بوندس‌لیگا پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن رعایت می‌شود. چیزی که من بعید می‌دانم ما بتوانیم در محیط داخل و بیرون از فوتبال آن را با دقت اجرا کنیم.

نظر شما