شناسهٔ خبر: 40388451 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فوری ؛ تمامی دارندگان سهام عدالت صرف نظر از این که کدام یک از روش‌های آزادسازی را انتخاب کرده‌اند ، از امروز می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌هایی که شماره شبای آن را برای دریافت سود در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند ، اقدام به فروش ۳۰ درصد سهام خود کنند

۴حمیدیاسیچیچ۴ .

صاحب‌خبر -
اقرارنامه و فرم ۷ بندی درخواست فروش سهام عدالت از سوی مشمولان که در بانک باید تکمیل شود منتشر شد.

جزییات اقرارنامه و فرم ۷ بندی درخواست فروش سهام عدالت نشان می‌دهد که مشمولان سهام عدالت این اختیار را به کارگزار فروشنده سهام می‌دهد که سهام عدالت را به هر قیمتی که در لحظه فروش سهام در بازار امکان فروش آن را دارد به فروش برساند.

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، همچنین در بند ۳ تاکید شده است، کارگزار تنها می‌تواند ۳۰ درصد از مجموع تعداد سهام شرکت‌ها یا ارزش ریالی سهام متعلق به اینجانب ( شما ) ‌را از مجموع سهام متعلق به فرد به فروش برساند.

از سویی دیگر بر اساس بند ۴، مشمولان سهام عدالت بعد از اعلام سفارش فروش، حق لغو و یا تغییر آن را هم ندارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بر اساس بند ۷ نیز انتخاب زمان فروش و سهامی که باید به فروش برسد به عهده کارگزار با هماهنگی ناظر بازار است و در این خصوص اختیار تام به کارگزار و ناظر بازار داده می‌شود.

گفتنی است در بند ۷ آمده است، اینجانب ( شما )، حق هرگونه اعتراض را  به موجب این درخواست در مورد سهام انتخابی برای فروش، زمان فروش و روش انتخابی بر مبنای تعداد سهم یا ارزش ریالی سهام، قیمت فروش سهام و هزینه قانونی کسر شده برای فروش سهام را از خود سلب و ساقط می‌کنم.

فرم درخواست فروش سهام عدالت

 

در روش غیر مستقیم امکان وکالت دادن تمام سهام فراهم می‌شود

افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از‌ دهم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند.

افرادی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند نیز می‌توانند به محض پذیرش شرکت سرمایه گذاری آن استان در بورس و باز شدن نماد آنها، درخواست وکالت خود را به بانک بدهند با این تفاوت که در روش غیر مستقیم محدودیت ۳۰ درصد وجود ندارد و افراد می‌توانند وکالت تمام سهام خود را به بانک‌ها بسپارند . برای اینکه بتوان سهام این شرکت‌ها را معامله کرد باید نماد آن‌ها در بورس باز شود . هنوز کار پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس تمام نشده و این شرکت‌ها هنوز بورسی نیستند، به محض اینکه نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس باز شود، سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، بدون محدودیت درصد می‌توانند هم از طریق بانک و هم از طریق کارگزاری، سهام خود را بفروشند.

فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت در بانک‌ها چقدر می‌شود ؟

با توجه به آمار و رقم‌های ارائه شده در حال حاضر ارزش روز سهام عدالت هر یک از مشمولان بیش از 17.4 برابر شده است . به عنوان مثال ارزش روز سهام عدالت فردی که ارزش اسمی سهام عدالت وی یک میلیون تومان است در حال حاضر 17 میلیون و 400 هزار تومان می‌باشد و شخصی هم که ارزش اسمی سهام عدالت وی 500 هزار تومان بوده، در حال حاضر صاحب 8 میلیون و 700 هزار تومان سهام عدالت است . نکته قابل توجه در زمینه ارزش روز سهام عدالت مشمولان این است که با توجه به نوسانات بازار سرمایه، ارزش روز سهام هر یک از مشمولان تغییر یافته و افزایش و کاهش می‌یابد . بر این اساس با توجه به فراهم آمدن شرایط فروش 30 درصدی سهام عدالت به صورت وکالتی از طریق بانک‌ها، سهامدارانی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است حدود 5 میلیون و 220 هزار تومان و مشمولانی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها 500 هزار تومان است، مبلغ 2 میلیون و 610 هزار تومان از طریق بانک‌ها دریافت خواهد کرد.

پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از دهم خرداد

به تدریج از دهم خرداد به بعد، استان به استان کار پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس انجام می‌شود. شرکت‌ها باید کار‌هایی را انجام دهند و در بورس پذیرش بگیرند . بنابراین زمانبندی آن هم در دست خود آنهاست . در صورتی که قیمت سهام، زمانی که بانک آن‌ها را می‌فروشد کم یا زیاد باشد، آیا مبلغی که به حساب سهامدار‌ها واریز می‌شود تفاوت دارد یا میانگینی از فروش سهام در نظر گرفته می‌شود ؟ باید گفت که : تمام سفارش‌ها در بانک تجمیع می‌شود و یک جا اعمال می‌شود گویی یک نفر در حال فروش سهام خود است . این فروش شبیه این است که یک نفر سهمش را برده است تا در بازار بفروشد ، یعنی بانک با یک سهامدار عادی، غیر از اینکه این سفارشات تجمیع می‌شود هیچ فرق دیگه‌ای ندارد، بنابراین کارگزار، مصالح و منافع فروشندگان را در نظر می‌گیرد و اگر تقاضا برای خرید باشد این فروش را انجام می‌دهد و وجه را برای سهامدار واریز می‌کند.

شروع احراز هویت به صورت غیر حضوری

احراز هویت حضوری هم در دفاتر پیشخوان، و هم در شعب بانک‌های سپه، ملل، آینده، صادرات، پارسیان، شهر، کشاورزی و به تدریج بانک‌های دیگر و دفاتر کارگزاری‌ها انجام می‌شود و همچنین امکان احراز هویت غیر حضوری و یا الکترونیکی نیز در حال حاضر در سایت وجود دارد . کسانی که تصمیم به تغییر شیوه آزادسازی خود گرفته‌اند، تصمیم شورای بورس این است که همه سهامداران عدالت تا 15 خرداد برای انتخاب نحوه آزادسازی سهام عدالت فرصت داشته باشند، اما امکان لغو تصمیم وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید :

سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد ؟ آزادسازی سهام عدالت یعنی چه ؟ چگونه سهام عدالت خود را بفروشیم ؟ سهام عدالت را تحویل بگیریم یا نه ؟ سهام عدالت هر نفر چقدر است ؟ ارزش سهام عدالت چقدر است ؟ مردم از چه روزی میتوانند سهام عدالت را به مالکیت خود درآورند ؟

https://www.tarafdari.com/node/1610666

فروش سهام عدالت در بورس ؛ آزادسازی مستقیم یا غیر مستقیم ؟!؟!

https://www.tarafdari.com/node/1625236

جزئیاتی درباره ارزش سهام عدالت ؛ سهام عدالت هر نفر چند میلیون تومان است ؟!؟!

https://www.tarafdari.com/node/1619598

راهنمای ورود به بورس ؛ از ثبت نام اولیّه تا دریافت کد سهامداری ! چگونه کد بورسی بگیریم ؟!؟!

https://www.tarafdari.com/node/1611649

 

نظر شما