شناسهٔ خبر: 40387595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بازدید از مدارس منطقه بلده:

موظف به تلاش برای حل مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم هستیم

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در بازدید از مدارس منطقه بلده گفت: در راستای ارتقاء عدالت آموزشی و پیگیری مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته، موظف و مکلف به تلاش برای حل مشکلات دانش آموزان مناطق محروم هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "علیرضا سعدی پور" در جلسه شورای اداری منطقه بلده نور، تصریح کرد: مشکلات آموزش و پرورش این منطقه اعم از رسیدگی به مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی، کمبودهای مدارس شبانه روزی و ... از جمله مهم ترین مشکلاتی است که باید حل شود.

وی با قول تخصیص اعتبار ۶۰ میلیون تومانی به ۴ مدرسه شبانه روزی این منطقه، تصریح کرد: مدارس شبانه روزی باید بهترین مکان برای تحصیل دانش آموزان مناطق محروم باشند. رویکرد ما رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه این منطقه ظرفیت های بسیار بالایی برای پیشرفا در تمامی زمینه ها اعم از تعلیم و تربیت دارد، خاطرنشان کرد: منطقه بلده نور بزرگان زیادی در تاریخ کشور دارد که نشان دهنده پتانسیل بالای مردم این منطقه است. دانش آموزان این دیار دانش آموزان توانمندی هستند و باید مورد حمایت هرچه بیشتر و بهتر قرار گیرند.

سعدی پور عدالت مالی را از جمله مهم ترین رویکردهای خود برشمرد و گفت: معلمان و کادر اداری زحمتکش این منطقه که در شرایط دشوار مسافت راه و رفت و آمد به دانش آموزان این منطقه خدمت می کنند مورد توجه ویژه ما قرار دارند و در توزیع منابع درآمدی به طور ویژه مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل آموزش و پرورش این منطقه پراکندگی و وسعت جغرافیایی است که رفت و آمد دانش آموزان را با مشکل مواجه می کند، اظهار کرد: در توزیع اعتبارات تمام سعی خود را برای حل این مشکل خواهیم کرد تا هیچ دانش آموزی به دلیل مسافت طولانی راه و عدم دسترسی به سرویس ایاب و ذهاب از تحصیل بازنماند

شایان ذکر است منطقه بلده ۲۱ مدرسه دارد که در این مدارس ۴۲۹ دانش آموز تحصیل می‌کنند. همچنین منطقه بلده ۱۳۳ همکار فرهنگی دارد.

نظر شما