شناسهٔ خبر: 40387464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حشد الشعبی یک پهپاد داعش را منهدم کرد

تهران-ایرنا- سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) جمعه شب اعلام کرد که یک پهپاد متعلق به عناصر باقی مانده گروهک تروریستی داعش را در شرق این کشور منهدم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان الحشد الشعبی، در اطلاعیه این گروه مقاومت عراقی آمده است، نیروهای این سازمان در عملیات امنیتی موفق، عناصر باقی‌مانده داعش در اطراف دریاچه حمرین در استان دیاله، آن‌ها را تعقیب کردند.

الحشد الشعبی اعلام کرد که این عملیات با مشارکت تیپ‌های ۲۳ و ۲۴ این گروه انجام گرفت و طی آن همچنین اطراف دریاچه "حمرین" به سمت بخش "قره تبه" در شمال شرق بعقوبه نیز از وجود تروریست‌های داعشی پاکسازی شد.

بر اساس این اطلاعیه، در این عملیات علاوه بر آن که یک پهپاد شناسایی عناصر داعش در حین پرواز هدف قرار گرفته و منهد شده است، دو مخفیگاه زمینی تروریست‌ها نیز توسط الحشد الشعبی تخریب شده است.

طی یک ماه اخیر نیروهای امنیتی عراق عملیات متعددی را علیه نیروهای داعش در شرق و شمال و غرب این کشور انجام دادند.  

فعالیت هسته‌های پنهان داعش در عراق در ماه های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران کرونا در این کشور شدت یافته است.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با یکی دو سال گذشته در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح الدین، دیاله و الانبار داشته است.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

نظر شما