شناسهٔ خبر: 40387369 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرنوشت ۵ بازیکنی که رونالدو پیشرفت آن‌ها را پیش بینی کرده بود

سایت روزنامه اسپانیایی آ اس به بررسی وضعیت ۵ بازیکنی که کریستیانو رونالدو سال ۲۰۱۶ موفقیت آن‌ها را پیش بینی کرده بود، پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت روزنامه اسپانیایی آ اس، کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا نشان داده که علاوه بر این که در کار با توپ برجسته است، در کشف استعداد‌های جوان در دنیای فوتبال هم حرفی برای گفتن دارد. او سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با نام بردن از نیمار، ادن هازارد، ممفیس دیپای، پل پوگبا و اودگارد، پیش بینی کرده بود که آن‌ها می‌توانند در دنیای فوتبال موفق شوند.

مارتین اودگارد

مروارید ۲۱ ساله نروژی پس از درخشش در استرومگادست، در ژانویه ۲۰۱۵ در ۱۶ سالگی به رئال مادرید پیوست. اودگارد ابتدا در کاستیا (تیم دوم رئال) بازی کرد و سپس به صورت قرضی به هیرین فین هلند رفت. اودگارد پس از آن یک فصل دیگر در هلند به صورت قرضی در تیم ویتسه بازی کرد، جایی که در ۳۹ بازی با ۱۱ گل و ۱۲ پاس گل درخشید. با این درخشش اودگارد به اسپانیا برگشت و به صورت قرضی در رئال سوسیداد بازی کرد، جایی که در ۲۸ بازی ۸ گل زد و ۸ پاس گل داد و یکی از برترین‌های این تیم بود.

ادن هازارد

این بازیکن ۲۹ ساله بلژیکی در لیل، چلسی و تیم ملی کشورش نشان داده که  استعداد خوبی دارد و همین موضوع باعث می شود تا او به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شود. هازارد، که در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ در لیل موفق به فتح دوگانه لیگ و حذفی فوتبال فرانسه شد، در زمان حضور در استمفورد بریج، یکی از برترین‌های چلسی بود و در قهرمانی‌های این تیم در لیگ برتر در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، جام حذفی ۲۰۱۸ و لیگ اروپا در فصل‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۳ و ۲۰۱۹- ۲۰۱۸بازیکنی سرنوشت ساز بود. او در ۳۵۲ بازی با پیراهن آبی این تیم ۱۱۰ گل زد و ۹۲ پاس گل داد.

تابستان گذشته رئال مادرید با پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو به چلسی، هازارد را به خدمت گرفت. با این حال، مصدومیت‌ها باعث شده است که او نتواند به طور کامل توانایی‌های خود را نشان دهد.

ممفیس دیپای

این فوتبالیست ۲۶ ساله هلندی هنگام حضور در PSV آیندهوون با ۵۰ گل و ۲۹ پاس گل در ۱۲۰ بازی رویای درخشش در جهان را در سر داشت. این آمار او را به تیم بزرگی مانند منچستر یونایتد رساند. با این حال دیپای در اولدترافورد نزول کرد و نتوانست در ترکیب ثابت این تیم جای بگیرد. این بازیکن هلندی در ژانویه سال ۲۰۱۷ یونایتد را به مقصد المپیک لیون ترک کرد و در آنجا مجدداً به دوران اوج خود برگشت، در تقریبا ۱۳۰ بازی ۵۳ گل زد و ۴۳ پاس گل داد.

پل پوگبا

این هافبک ۲۷ ساله فرانسوی پس از درخشش در یوونتوس تورین و فتح چهار اسکودوتو، دو جام حذفی ایتالیا و ۲ سوپر جام و ثبت ۳۴ گل و ۴۰ پاس گل قصد داشت به یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شود. این عملکرد باعث شد منچستریونایتد سال ۲۰۱۶ برای خرید او مبلغ ۱۰۵ میلیون دلار بپردازد که گرانترین خرید تاریخ فوتبال تا آن زمان بود.

با این حال عملکرد او در اولدترافورد کاملاً مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا از این فرانسوی انتظار بیشتر می‌رفت. برعکس، در تیم ملی فرانسه پوگبا ستون اصلی لس بلوس در فتح جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. زیدان سرمربی رئال مادرید می‌داند که پوگبا ممکن است هنوز هم آن فوتبالیست سرنوشت ساز تورین باشد به همین دلیل همچنان به دنبال خرید او است.

نیمار

این ستاره ۲۸ ساله برزیلی در دوران اوج ستارگانی، چون لئو مسی و رونالدو، خود را به عنوان یکی از چهره‌های عالی فوتبال جهان مطرح کرد. نیمار پس از درخشش در سانتوس، تابستان سال ۲۰۱۳ وارد بارسلونا شد، جایی که او با مسی و سوارز یک مثلث رویایی تحت عنوان MSN تشکیل داد. او در ۱۸۶ بازی به رکورد ۱۰۵ گل و ۷۷ پاس گل دست یافت و همه عناوین را در سطح باشگاهی کسب کرد. با این حال، نیمار می‌خواست ستاره بزرگ یک پروژه باشد و در تابستان سال ۲۰۱۷ با ۲۲۲ میلیون یورو، به پاری سن ژرمن رفت.

با وجود سلطه پاری سن ژرمن بر فوتبال فرانسه، اما ناکامی پاریسی‌ها در فتح لیگ قهرمانان ممکن است این بازیکن برزیلی را از بودن در پایتخت فرانسه دلسرد کند.

انتهای پیام/

نظر شما