شناسهٔ خبر: 40386934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــار

صاحب‌خبر -


حکم رهبر معظم انقلاب برای علی لاریجانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی، آقای دکتر علی لاریجانی را به عنوان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن این حکم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته.  نظر به تجارب مفیدی که جنابعالی در دوران مدیریت در بخش‌های گوناگون بویژه در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی از آن برخوردار گشته‌اید، جنابعالی را به مشاورت رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌کنم. امید است این مسئولیت در خدمت هدف‌های والای نظام قرار گیرد.
والسلام علیکم
سیّدعلی خامنه‌ای
۸ خرداد ۱۳۹۹


روحانی در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا:
گردش چرخ اقتصاد کشور با میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارتباط دارد

رئیس جمهوری روز پنجشنبه در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا، با بیان اینکه نباید این بیماری موجب ضرر و زیان دائمی به زندگی مردم شود، گفت: باید تلاش کنیم با پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده نه تنها محدودیت‌ها بتدریج برداشته شود، بلکه گشایش‌ها به گونه‌ای باشد که به مسیر طبیعی زندگی برگردیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود: باید در آینده مردم را برای زندگی عادی همراه و همزمان مقابله با بیماری کووید 19 و ویروس کرونا آماده کرده و آموزش دهیم.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه مردم ما باید بدانند رونق و بازگشت به وضعیت روشن اقتصادی و گردش چرخ اقتصاد کشور، ارتباط تام و کاملی با میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، اظهار داشت: حتی امروز که به شرایط قبلی تبادلات تجاری با کشورها بازگشته‌ایم در سایه تعریف پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آن از طرف ما و کشورهای دیگر است. روحانی با بیان اینکه تا زمان کشف واکسن کرونا، باید با دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با این بیماری خودمان را واکسینه کنیم، گفت: کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی مردم برنامه‌هایی را آماده کردند که تا زمانی که کرونا برای همیشه از بین برود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس را مهار کنیم.
به گفته وی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن رعایت دستورالعمل‌ها تا فصل پاییز که براساس پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی و متخصصان داخلی حکایت از یک شرایط خاص برای توأم شدن آنفلوآنزا و کرونا دارد باید ادامه داشته باشد و مردم آمادگی لازم را پیدا کنند که ان‌شاء الله درگیر شرایط سخت و ایجاد و اعمال محدودیت‌های دوباره نشویم.

دستورات به وزیر بهداشت
روحانی همچنین روز جمعه در گفت‌وگو با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از دریافت گزارش سعید نمکی از وضعیت بیماری در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار رشد تعداد مبتلایان در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور، تأکید کرد: ستادهای استانی مقابله با کرونا به همکاری استانداران و مسئولان شهری و همچنین مشارکت صدا و سیما و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بموقع، همچنان مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا مهار کامل ویروس دعوت کنند.
رئیس جمهوری در پاسخ به نگرانی وزیر بهداشت درخصوص افزایش رشد تعداد مبتلایان بعد از انجام سفرهای بین‌شهری در تعطیلات عید فطر و نگرانی از این بابت، باتوجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی، تأکید کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت کشور و صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی مردم و دادن هشدارهای لازم درخصوص پرهیز از سفرهای غیرضرور که منجر به انتقال ویروس می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

مشکل آب غیزانیه تا انتهای خرداد حل شود
رئیس جمهوری همچنین در تماس با وزیر نیرو با اشاره به دستورهای قبلی که از لحظه بروز مشکل آب برای مردم منطقه غیزانیه اهواز به  وزیر نیرو و استاندار خوزستان داده شده بود، بار دیگر به رضا اردکانیان دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را شخصاً به صورت مستمر پیگیری کند تا درنهایت تا انتهای خردادماه به حل قطعی مشکل منجر شود و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در آینده شاهد بروز چنین مشکلاتی در زمینه تأمین آب آشامیدنی در هیچ نقطه‌ای از کشور بویژه خوزستان نباشیم.

برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش در سال آینده
رئیس جمهوری همچنین در تماس با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، دستور داد با همکاری وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی برای برگزاری امتحانات حضوری در برخی مقاطع تحصیلی به گونه‌ای رعایت شود که دانش آموزان و والدین آنها دغدغه و نگرانی نداشته باشند و در این خصوص انعطاف‌های لازم برای نگرانی آنان رعایت شود.  
روحانی از کادر آموزشی و معلمان کشور که با تلاش و کوشش خود به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امر مهم آموزش را تعطیل نکرده و شعار «تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست» را تحقق بخشیدند، قدردانی کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور برای تداوم روند آموزش دانش آموزان بسیار مهم است.  
وی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و ما باید همچنان  برای زندگی همراه با این بیماری در آینده آماده باشیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای سال تحصیلی آینده و انجام فعالیت‌های آموزشی همراه با کرونا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و با بررسی شرایط با همکاری وزارت بهداشت پروتکل‌های لازم را طراحی و برای تصویب در ستاد ملی کرونا ارائه کند.  
حاجی میرزایی نیز در این گفت‌وگو، گزارش کاملی از روند ارائه آموزش به دانش آموزان با استفاده از تلویزیون و فضای مجازی و شیوه‌هایی همچون مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، تولید و عرضه بسته‌های خودآموز آموزشی و برگزاری کلاس‌های حضوری رفع اشکال را ارائه کرد.

روحانی روز ملی کرواسی را تبریک گفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیامی خطاب به آقای «زوران میلانویچ»، فرا رسیدن ۳۰ می‌ «روز ملی کرواسی» را به رئیس جمهوری و مردم کرواسی تبریک گفت.
به‌گزارش «ایران» در متن این پیام آمده است: فرا رسیدن ۳۰ می‌ روز ملی جمهوری کرواسی را از سوی خود، دولت و ملت ایران به جنابعالی و مردم آن کشور، صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم با توجه به اشتراکات فراوان در حوزه فرهنگ و ظرفیت‌های گسترده برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری؛ روابط دو کشور بیش از پیش و در راستای تأمین منافع دو ملت دوست ایران و کرواسی گسترش یابد. سلامتی و موفقیت جنابعالی و پیشرفت و رفاه مردم کرواسی را از خداوند متعال مسألت دارم.

نظر شما