شناسهٔ خبر: 40386891 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از فردا در کرمان آغاز می‌‌شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از فردا در جنوب کرمان آغاز می‌شود و گوجه‌فرنگی مازاد به صورت نامحدود از کشاورزان خریداری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا غنی‌زاده مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از فردا در استان کرمان آغاز می‌شود، گفت: خرید از کشاورزان به صورت نامحدود خواهد بود و هر میزان مازادی که داشته باشند از آنها خریداری می‌شود.

غنی‌زاده به جزئیات طرح خرید حمایتی اشاره کرد و گفت: قیمت حمایتی گوجه‌فرنگی کیلویی هزار تومان تهیه شده است و کشاورزان به هر قیمتی که به کارخانه‌ها بفروشند مابه‌التفاوت آن تا سقف هزار تومان از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی پرداخت خواهد شد.

کشاورزان منطقه جنوب کرمان گفتند که در حال حاضر کارخانه‌ها گوجه‌فرنگی را حدود کیلویی 600 تومان خریداری می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در حال حاضر 40 میلیارد تومان اعتبار برای خرید حمایتی  گوجه‌فرنگی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین شده اما محدودیتی برای خرید وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه پول کشاورزان بلافاصله یا مدت‌دار پرداخت شد؟ گفت: تمام سعی ما بر این است اولاً پول کشاورزان بلافاصله پرداخت شود و ثانیاً تمام برنامه‌های ما این است هر اقدامی به نفع کشاورز تمام شود.

غنی‌زاده همچنین گفت:‌سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور برنامه‌هایی دارد که در سال‌های آینده مشکلات این چنینی برای کشاورزان وجود نداشته باشد که محصول‌شان در دست‌شان بماند و خریداری برای آن پیدا نشود.

بر اساس این گزارش، طی چند هفته گذشته کشاورزان منطقه  جنوب کشور به ویژه کرمان اعلام کردند که خریداری برای محصولات‌شان نیست و یا به حداقل قیمت می‌خرند و مجبور شده‌اند که محصول خود را رها کرده و برداشت نکنند. آنها از ضرر و زیان جدی که برای کشاورزان منطقه ایجاد شده خبر دادند.

علیرضا غنی‌زاده مدیرعامل جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی است که دو روز پیش به این سمت منصوب شد. وی آدم خوش‌نامی است که حتی کشاورزان منطقه جنوب هم با عملکرد و اقدامات ایشان آشنایی دارند و به آینده اقدامات این سازمان در مدیریت جدید خوش‌بین هستند. طی سال‌های گذشته مشکلات خرید محصولات کشاورزی در حوزه سبزی و صیفی بارها و بارها تکرار شد و کشاورزان از این وضعیت منزجر بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما