شناسهٔ خبر: 40385653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار یزد خبر داد:

تامین زمین برای واجدان شرایط اقدام ملی مسکن در شهرهای استان یزد

یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ‌گفت: ‌زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در ‌همه شهرهای استان تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقیان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر اردکان اظهار داشت: در بازه زمانی انتشار بیماری کرونا، تعطیلی‌ها و توقف صنایع و خدمات، شهرداری‌ها ضمن مواجه با مشکلات شهری با کاهش درآمد و وصول عوارض‌ها نیز روبرو شده‌اند به‌گونه ای که برخی از شهرداری‌ها حتی توان پرداخت حقوق پرسنل خود را نداشته و ندارند.

معاون عمرانی استاندار یزد ادامه داد: نیاز مسکن در مردم موضوعی است که در اولویت کاری ما قرار دارد و وقتی زمین مورد نیاز احداث مسکن در طرح اقدام ملی را تأمین می‌کنیم مردم نباید دیگر نگران حباب قیمت زمین و مسکن باشند.

صادقیان بیان کرد: دو اقدام برای کاهش قیمت زمین و مسکن در استان انجام شده و زمین برای افراد واجد شرایط در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است.

وی افزود: در دومین اقدام قرار است طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی استان در آینده عملیاتی شود که منجر به عرضه مسکن و کاهش اجاره بها خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین در مورد کمک به اجرای آسفالت معابر شهر اردکان و پیگیری اعتبار بازآفرینی این شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مهر، اعضای شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این نشست در مورد مشکلات ایجاد شده در تجمیع عوارض ارزش افزوده برای شهرداری‌های شهرستان اردکان و پتانسیل و ظرفیتی که در شهر اردکان برای پروژه‌های قابل سرمایه گذاری وجود دارد را عنوان کردند و خواستار تلاش در جذب سرمایه گذار در این حوزه شدند.

نظر شما