شناسهٔ خبر: 40385632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت باید به صورت جدی به سمت برطرف شدن نواقص برود/ ضرورت وجود قانون جامع شفافیت

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد اصلی مجلس یازدهم همکاری و تعامل مثبت با دولت است اما دولت نواقص زیادی دارد، گفت: دولت باید به صورت جدی به سمت برطرف شدن نواقص برود و قانون تسهیل فضای کسب و کار، تسهیل ازدواج و سایر قوانین را اجرا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار،  علی‌اصغر عنابستانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی رسالت سنگینی دارد، اظهار کرد: مردم عاشقانه نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند اما اعتماد آن‌ها به نهادهای نظام و ساختارها ازجمله قوه مجریه و مجلس شورای اسلامی سلب شده و مردم این موضوع را در انتخابات اخیر نشان دادند.

نماینده مردم سبزوار شفافیت را اصل بسیار مهم برای مقابله با فساد دانست و گفت: ۹۰ درصد فساد با موضوع شفافیت برطرف می‌شود و بحث شفافیت در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی را باید به قانون تبدیل شود.

وی با اشاره به ناقص بودن لایحه شفافیت دولت که به مجلس شورای اسلامی ارسال‌شده است، بیان کرد: این لایحه در خصوص شفافیت دولت بسیار ضعیف است و با فوریت اصلاح آن را باید در دستور کار قرار دهیم.

وجود قانون جامع شفافیت ضروری است 

عنابستانی تأکید کرد: وجود قانون جامع شفافیت ضروری است و زمانی که به مجلس شورای اسلامی راه یافتم، به‌هیچ‌عنوان فکر نمی‌کردم فضای مجلس شورای اسلامی زد و بند و لابی باشد و اجرای قانون شفافیت تمامی این مباحث از بین می‌رود.

وی بابیان اینکه اگر به دنبال شفافیت هستیم، حساب‌های بانکی، طرح‌های مختلف دولت و دیگر موضوعات باید شفاف شود و اگر نماینده‌ای به بحث شفاف ورود پیدا کند همه علیه او شمشیر می‌زنند، گفت: شفافیت کشور را نجات می‌دهد و رسانه‌ها ظرفیت شفافیت را در جامعه فراهم کنند و باید در فضایی برویم که ظرفیت آن در جامعه وجود باشد و داد آن را می‌زنم.

رویکرد اصلی مجلس یازدهم همکاری و تعامل مثبت با دولت است

نماینده مردم سبزوار بابیان اینکه رویکرد اصلی مجلس یازدهم همکاری و تعامل مثبت با دولت است اما دولت نواقص زیادی دارد، افزود: دولت باید به‌صورت جدی به سمت برطرف شدن نواقص برود و قانون تسهیل فضای کسب‌وکار، تسهیل ازدواج و سایر قوانین را اجرا کند.

وی تأکید کرد: رویه مقابله با دولت را نداریم و دولت باید پرتلاش و جهادی‌تر وارد کار شود.

عنابستانی در خصوص تمرکز دولت بر بازار سرمایه و آزادسازی سهام عدالت، ادامه داد: بودجه امسال مدلی بسته‌شده که دولت ۵۰ درصد کسری دارد و این رقم بی‌سابقه است و متأسفانه در سخت‌ترین شرایط اقتصادی قرارگرفته‌ایم.

بورس در بلندمدت تأثیری در اقتصاد و معیشت مردم ندارد

وی گفت: متأسفانه دولت منابع را توسعه نداده و می‌خواهد در قالب بورس اتکا کند و این موضوع برای اقتصاد و معیشت در کوتاه‌ترین زمان جواب می‌دهد ولی برای بلندمدت تأثیری ندارد و دولت آینده را با اوراق بدهکار می‌کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حذف روند صدور مجوزها، افزود: کسی که می‌خواهد واحد تولیدی به راه بیاندازد نباید چندین ماه درگیر صدور مجوز شود بنابراین ساختار فعلی اشتباه است.

وی ادامه داد: برنامه‌ام حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است چراکه احساس می‌کنم نیازهای کشور و جامعه در این کمیسیون تعریف‌شده است.

عنابستانی اضافه کرد: هم‌اکنون در کمیسیون آیین‌نامه مجلس حضور دارم و مجلس باید اصلاح را از خودش آغاز نماید و در تمامی موارد اشکالات جدی دارد.

چپ و راست و جناح‌بازی‌های سیاسی را کنار بگذاریم

وی بابیان اینکه امروز باید روی منافع مردم متحد شویم، گفت: چپ و راست و جناح‌بازی‌های سیاسی را کنار بگذاریم، حق‌وحقوق مردم را به نحوه شایسته‌ای بگیریم و خوشبختانه هردو نماینده مردم سبزوار همدل و هم‌نوا هستیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در خصوص وضعیت پروژه نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سربداران، افزود: در مورد پروژه‌های حوزه انتخابیه حرف زیاد است که باید در سال‌های گذشته به اتمام می‌رسید و نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سربداران در سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و متأسفانه رهاشده بود و با کلنگ زنی مجدد این پروژه اندکی راه افتاد و حرف بنده اینجاست که چرا در این سال‌ها پیگیری نشده است؟ 

وی بیان کرد: مدیران پروژه نیروگاه اعلام کرده‌اند که فاز اول تا آخر سال به‌ بهره‌برداری می‌رسد و ادعای آن‌ها است و من بعید می‌دانم.

عنابستانی بابیان اینکه احیای جدی شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه را به‌شدت پیگیری می‌کنم، گفت: با معاونین وزیر صنعت جلسه گذاشته‌ایم و مقدمات کار فراهم‌شده و تیرماه معاون وزیر صنعت به سبزوار سفر می‌کند و باید روی احیای صنایع کارکنیم بنابراین این وضعیت در شأن حوزه انتخابیه سبزوار نیست.

وی در خصوص مطالبه مردم شهرستان سبزوار و شهرستان‌های حومه برای تشکیل استان جدید، گفت: برای تشکیل استان جدید باید شرایط و مقدمات آن فراهم شود که متأسفانه نشده و در  دوران خدمت این‌جانب در فرمانداری سبزوار تفکیک شهرستان‌ها صورت گرفته است.

ایجاد استان جدید بر اساس ظرفیت‌ها و شرایط است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد استان جدید بر اساس ظرفیت‌ها و شرایط است و بر اساس ارائه طرح یا لایحه صورت می‌گیرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آن رأی بدهند.

وی تصریح کرد: بعید می‌دانم در چهار سال آینده بر اساس شرایط کشور استان جدیدی ایجاد شود.

برای انتصاب مدیران دخالتی نمی‌کنم

عنابستانی در خصوص دخالت‌های نمایندگان در انتصابات مدیران، گفت: انتصابات مدیران به نمایندگان مردم‌ در مجلس شورای اسلامی ارتباطی ندارد و برای انتصابات آینده دخالت نمی‌کنم اما معنای آن نیست که دستگاه‌ها وظایف خود را انجام ندهند.

وی افزود: به دنبال ریل‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی هستیم و از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم و بنده مسئول انتصابات نیستم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: روسای ادارات بدانند، نشد و نمی‌توانیم قابل‌قبول نیست و مدیران ادارات باید بروند پول خلق نمایند و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/70044

 

نظر شما