شناسهٔ خبر: 40385308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تعداد جان باختگان کرونا در سیستان و بلوچستان ۳ رقمی شد

زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد و گفت: تعداد جان باختگان کرونا در سیستان و بلوچستان ۳ رقمی شد.

صاحب‌خبر -

سید محمد هاشمی شهری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر امروز یک هزار و ۸۹۶ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز به ۱۰۲ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از این تعداد، ۱۱۵۴ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۶۰ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۳۸۲ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع همه گیری در سیستان و بلوچستان ۳۲۵۴ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند که متأسفانه در این مدت ۳۷۳ نفر از بیماران حاد تنفسی فوت کرده‌اند،

هاشمی شهری با اشاره به اینکه تغییر رفتار افراد در سطح جامعه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نگران کننده است، تصریح کرد: مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان اگر به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند قطعاً شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات پایان هفته گفت: از همه هم وطنان و هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم تا از سفر در این شرایط خودداری کنند.

نظر شما