شناسهٔ خبر: 40385296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم فلاورجان در مجلس: اصلاح قانون بانکداری در اولویت مجلس یازدهم باشد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید در ابتدا مشکلات معیشتی و اصلاح قانون بانکداری را بررسی کند و سپس به کمک دولت برای فرهنگ‌سازی و مسائل فرهنگی اقدام کند، زیرا اقتصاد و فرهنگ مکمل یکدیگرند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و حتی نامگذاری یکی از سال‌های گذشته با عنوان اقتصاد و فرهنگ، این دو مسئله مکمل یکدیگر هستند و توجه به فرهنگ رونق اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه باید اصلاح قانون بانکداری در اولویت مجلس یازدهم قرار گیرد، گفت: یکی از مشکلات تولیدکننده و صنعتگران به مسائل بانکی بر می‌گردد و با وجود اینکه جریمه دیرکِرد را حرام اعلام کردند اما همچنان بانک‌ها آن را دریافت می‌کنند، بنابراین با اصلاح قوانین بانکداری بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس باید در ابتدا مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کند و سپس به کمک دولت برای فرهنگ‌سازی و مسائل فرهنگی اقدام کند؛ زیرا با فرهنگ‌سازی مناسب حمایت از تولید داخلی هم محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور ایران سابقه فرهنگی بالا و غنی دارد، گفت: غنی‌ترین فرهنگ ها فرهنگ اسلام است که شاید در دنیا هیچ فرهنگی به پای این فرهنگ نرسد اما متاسفانه علی رغم تاکیدات رهبری در سال‌های اخیر توجه لازم و کافی به مقوله فرهنگ نمی‌شود و در بین بخش‌های بودجه سال‌های گذشته کمترین بودجه مربوط به فرهنگ بوده است.

موسوی لارگانی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بیش از 10 مرتبه سال را با مباحث اقتصادی نامگذاری کردند اما بی‌توجهی به قدری زیاد شده که سال گذشته یک حرکت جزئی 10 درصدی در این مسیر را مایه خوشحالی دانستند و از طرفی هم به تکیه بر صادرات غیر نفتی تاکید بسیار دارند.

انتهای پیام/169/ ت

نظر شما