شناسهٔ خبر: 40385255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری:

مجلس رفع مشکلات اقشار ضعیف را در اولویت قرار دهد | امام به مسلمانان عزت داد

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات اقشار محروم و مستضعف، از نمایندگان مجلس یازدهم خواست که اولویت کاری خود را رسیدگی به محرومان و رفع مشکلات اقشار ضعیف قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به حکمت و فلسفه بلایا گفت: جهان هستی جهان تغیر و دگرگونی است، شرایط جهان هستی به گونه ای است که انسان در معرض انواع و اقسام بلایای طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد.

وی افزود: هیچکس را نمی توان یافت که در عالم هستی همیشه در حالت آسایش و آرامش باشد، از منظر دین یکی از فلسفه های بلایا این است که انسان ها مورد آزمایش قرار گیرند، این آزمایش همگانی بوده و منحصر در افراد خاصی نیست، این آزمایش ها متنوع هستند و حتی در پرتو نعمت نیز انسان در معرض آزمایش قرار می گیرد.

امام جمعه قم با بیان این که انسان به صورت اعتقادی، مالی، جانی و خانوادگی مورد آزمایش قرار می گیرد، اظهار داشت: انسان باید هوشیار باشد تا در آزمایش های الهی سربلند بیرون بیاید، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت های بزرگی داشتیم که به واسطه فرزندان خود آزمایش شدند و سربلند بیرون آمدند اما عده ای هم مردود شدند و خود را از انقلاب کنار کشیدند.

وی فلسفه دیگر وجود بلایا را شکوفایی استعدادها و تکامل انسان دانست و ادامه داد: استعدادهای نهفته انسان در سختی ها آشکار می شود و می تواند رشد کند و به تکامل برسد، بر اساس روایات خدا برای هرکس جایگاهی ویژه قرار داده که اگر از امتحانات سربلند بیرون آمد به آن درجه و منزلت خواهد رسید؛ همیشه در دل سختی ها و مشکلات سعادت هایی وجود دارد و در دل سعادت ها سختی هایی نیز هست.

وی با اشاره به سالگرد تخریب حرم ائمه بقیع(ع) توسط وهابیت ابراز داشت: گروه های تکفیری مانند داعش امروز راه اسلاف وهابی خود را می روند که قصد تخریب حرم های مطهر را دارند اما با عنایت الهی موفق نشدند و موفق نخواهند شد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیش رو بودن ایام 14 و 15 خرداد عنوان کرد: 15 خرداد 42 سرآغاز انقلاب اسلامی بود و بعد از 15 سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مردم هر ساله در سالگرد ارتحال امام مراسم می گرفتند که امسال به دلیل شرایط کرونا برگزاری اجتماعات بزرگ امکان پذیر نیست اما امسال هم برنامه ریزی شده که برنامه هایی برای گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل برگزار شود.

وی با بیان این که حضرت امام حیات تازه ای به اسلام بخشید و به مسلمانان عزت داد، اضافه کرد: امام به مردم ایران امید داد و ما می توانیم را به آن ها آموخت، بعد از انقلاب گرایش نهضتها اسلامی شد و  روح خودباوری در مردم به وجود آمد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال حضرت امام گفت: امروز خلف صالح حضرت امام، رهبری نظام اسلامی را بر عهده دارند و تنها شخصیتی در دنیا هستند از هیچ کس جز خدا ترسی ندارد.

وی با اشاره به ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا افزود: اگر امروز نفتکش های ایرانی در جلوی دید آمریکا به به ونزوئلا می روند به دلیل شجاعت رهبرمعظم انقلاب و عظمت ملت انقلابی ایران است که آمریکا جرأت نمی کند کوچکترین حرکتی انجام دهد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم و پیام رهبر انقلاب در این زمینه اظهار داشت: مسؤولان و مجلس یازدهم بدانند که امروز برای ما پسندیده نیست که برخی استان ها هنوز از نعمت هایی مانند آب آشامیدنی محروم باشند، نمایندگان مجلس باید به مشکلات محرومان و مستضعفان توجه کنند و رسیدگی و رفع مشکلات اقشار ضعیف را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به بازگشایی حرم های مطهر ادامه داد: بحمدالله حرم های مطهر تقریبا بازگشایی شد و امیدواریم فضای معنوی بیشتری بر کشور حاکم شود و بتوانیم از برکات اندوخته شده ماه رمضان استفاده کنیم.

نظر شما