شناسهٔ خبر: 40385209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تمدید مسابقات انتخابی المپیک وزنه‌برداری به نفع سهراب مرادی شد

آتنا خلیلی

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برگزاری مسابقات انتخابی المپیک را تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۱ تمدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games،  فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برنامه‌ریزی خود را برای برگزاری ادامه مسابقات انتخابی المپیک توکیو به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارائه کرد که مورد تایید قرار گرفت. به این ترتیب مسابقات انتخابی المپیک وزنه برداری تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) تمدید شد. کمیته بین‌المللی المپیک هم از تمدید مسابقات انتخابی المپیک وزنه‌برداری حمایت ‌می‌کند اما برگزاری اردوی آماده‌سازی اجباری را رد کرد.

همچنین هر وزنه‌بردار -حتی کسانی که امتیاز کافی را کسب کرده‌اند- مجبور است حداقل یک مرتبه در مسابقاتی که بین بازه زمانی اول اکتبر ۲۰۲۰ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ مهر ۹۹ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود، شرکت کند.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همچنین در نظر دارد از هر ۱۹۶ ورزشکاری که واجد شرایط حضور در المپیک هستند، حتما قبل از بازی‌ها تست دوپینگ بگیرد تا اطمینان حاصل شود وزنه‌برداران پاک در بازی‌های توکیو شرکت می کنند.

مسابقات کسب سهمیه المپیک وزنه‌برداری به سه دوره شش ماهه تقسیم شده بود که دو دوره آن به پایان برسید  و در دوره سوم هم مسابقات قهرمانی قاره ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. اکنون ادامه مسابقات دوره سوم از اول اکتبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۹۹) آغاز می شود؛ به شرطی که شرایط ورزشکاران از لحاظ حفظ سلامتی و امکان مسافرت فراهم باشد. 

 هیچ مسابقه جدیدی نمی تواند به برنامه رقابت‌های انتخابی المپیک اضافه شود.

ورزشکارانی می‌توانند از تمدید مسابقات انتخابی المپیک بهره ببرند که آسیب‌دیدگی داشتند و یا عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشتند. سهراب مرادی، قهرمان المپیک ریو یکی از این نفرات است.

به گزارش ایسنا، سهراب مرادی، وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران به دلیل مصدومیت موفق نشد امتیاز بالایی برای کسب سهمیه المپیک بگیرد اما اکنون با تمدید مسابقات، فرصت برای بازگشت به وزن‌های بالای خود را دارد و می‌تواند در  مسابقه انتخابی المپیک با مهار وزنه‌های سنگین، امتیاز بالایی را به دست آورد. 

انتهای پیام

نظر شما