شناسهٔ خبر: 40385060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کیش موتور محرک اقتصادی کشور می‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به موقعیت ارزشمند کیش در جذب سرمایه‌گذاراران، این‌ منطقه آماده است به عنوان‌موتور محرک اقتصادی کشور با حمایت از فعالان صنعتی، مانع از خروج سرمایه‌ها از ایران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش،  غلامحسین مظفری در نشست امضا تفاهم‌نامه با بانک دی اظهار داشت: کیش با ظرفیت‌های بسیار مهم‌، از موقعیتی ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است. 

وی افزود: تا پایان‌ امسال به عنوان سال جهش تولید، بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها در این‌ منطقه که توسط بخش خصوصی در کنار طرح‌های زیربنایی مربوط به سازمان منطقه آزاد که در حال انجام است، به رقمی حدود 30 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در  جزیره کیش، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرمایه‎گذاری‎های قابل توجهی با هدف تقویت فعالیت‎های اقتصادی در این‌ منطقه در حال انجام است که برای توسعه نیروگاه برق و افزایش ظرفیت تولید در این‌ جزیره با مسئولان شرکت توانیر، وزارت نیرو و مپنا تفاهم‎نامه ای امضا کرده‎ایم.

به گفته مظفری، سیستم‎های مالی و پولی کشور در سال جهش تولید با شناسایی فرصت‌های مهم اقتصادی، به کمک‌فعالان اقتصادی و صنعتگران بشتابند.

وی تاکید کرد: توان مالی و هنر انجام فعالیت‌ها، اساس سیاست سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حمایت و‌ جذب  سرمایه‌گذاران‌ می‌باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به موقعیت ارزشمند کیش در جذب  سرمایه‌گذاراران، این‌ منطقه آماده است به عنوان‌موتور محرک اقتصادی کشور با حمایت از فعالان صنعتی، مانع از خروج سرمایه‌ها از ایران شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل کنسرسیوم بانک‌ها برای انجام طرح‌های کلان و همچنین تامین مالی صنعتگران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این کنسرسیوم می‌تواند در جزیره هندورابی به عنوان یکی از فرصت‌های بسیار خوب کشور که از تمام ویژگی‌های کیش با مساحت کمتر برخوردار است  و طرح جامع آن هم مصوب شده بهره‌برداری کند.

ساماندهی سواحل 42 کیلومتری جزیره به عنوان طرح توسعه پروژه های گردشگری کیش هم از دیگر موضوعاتی بود که مظفری در این‌ جلسه به آن‌ پرداخت و اظهار داشت: این طرح هم با انجام مطالعات دقیق و بهره‌بردن از مشاوران خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

برات کریمی مدیرعامل بانک دی هم در این نشست بر اهمیت‌ موضوع  اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام، رهبری و مردم تاکید کرد.

وی گفت: اقتصاد کشور بر پایه حمایت بانک‎ها از سرمایه‎گذاران شکل گرفته و نظام بانکی نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصاد دارد به طوری که بیش از 90 درصد تامین مالی فعالان اقتصادی و بخش تولید توسط بانک‎ها تامین می‎شود.

کریمی با اعلام اینکه بانک دی از بالاترین تعداد سهامدار در بین بانک‎های خصوصی برخوردار است، افزود: اولویت بانک دی حمایت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مباحث تولیدی و سرمایه‎گذاری است.  

مدیرعامل بانک دی از مجموعه بیمه دی به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‎های این بانک نام برد و یادآور شد: هدف مهم ما حمایت از فعالان اقتصادی و تامین مالی آنها است.

این تفاهم نامه با هدف ارتقاء و گسترش سطح همکاری‌های دوجانبه، با رعایت قوانین پولی و بانکی کشور و ارائه خدمات بانکی اعم از ارزی و ریالی به سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های زیرمجموعه آن و تمرکز بخشی از تعاملات و مراودات مالی سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه آن با بانک دی  امضا شد.

انتهای پیام/7558/ ت

نظر شما