شناسهٔ خبر: 40384660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

ورود نفتکش های ایران به ونزوئلا اوج اقتدار است/ نمایندگان مجلس شعار جهش تولید را دنبال کنند

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی «سروش آسمانی» که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: خدا را شکر می کنیم در اولین فرصتی که خطر ویروس کرونا کمی بهبود پیدا کرد، اولین حضور و نمایش مردمی در نماز عید سعید فطر تجلی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم در معرفی خودش فرموده، اولین کسی که به تقوا مبادرت می ورزد، خداست و اگر تقوا را حفظ و نگهداریِ عهد و پیمان ها بین انسان و خدا معرفی کنیم، خداوند فرموده من نگهدارنده این پیمانها بوده و سر عهد و پیمان خود هستم و شما نیز طرف دیگر پیمان ها هستید و آنها را حفظ کنید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: نماز عید فطر جشن پیروزی در ره آوردهای ماه مبارک رمضان و شب قدر است. عظمت خدا را به برکت ماه مبارک رمضان می بینیم و وقتی چشمانمان را با توبه شست و شو دادیم به خوبی عظمت و کبریایی خدا را درک می کنیم، همانطور که در قنوت نماز عید فطر این مطلب را می گوییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدا فرموده اگر از دانشگاه رمضان به خوبی استفاده کنید، اهل تقوا می شوید و به هر میزانی که آداب ماه مبارک رمضان را رعایت کنیم، به همان میزان به تقوا دست می یابیم.

وی افزود: یکی از مهمترین پذیرایی های خدا در ماه مبارک رمضان، دعا و مناجات بود و به این معناست که با مکتب دعا آشنا شدیم و این فرصت را خوب شناختیم و می باید در طول سال از این فرهنگ به خوبی استفاده می کنیم. توبه و انس و الفت با قرآن را آموختیم و این توبه و انس با قرآن را در تمام طول سال مورد توجه قرار می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می خوانیم حضرت موسی(ع) به قومش نوید داد از خدا نیرو بگیرید و صبوری کنید خدا آینده زمین را برای بندگان صالح قرار داده است. قاعده کلی را حضرت موسی(ع) بیان کرده که عاقبت و آینده در دنیا و آخرت از آن متقین است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کسی که در کشاکش اتفاقات دنیوی موفق می شود شخصی است که اهل تقوا باشد. کسی که در دنیا نیرومند زندگی می کند و سرافکنده و ذلیل نیست، اهل تقواست.

وی ادامه داد: شخصی که آگاه و بینا در دنیا زندگی می کند اهل تقواست، دو ره‌آورد تقوا، دانایی و توانایی است. امام خمینی(ره) زمانی که قیام کردند تنها و بدون هیچ قدرتی مقابل مفاسد ایستادند و امر به معروف و نهی از منکر کردند و قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون را زیر پا گذاشتند و خدای متعال این شخص اهل تقوا را به جایگاهی می رساند که جهان توسط وی متحول شده و نظم و نظام عالم هم اکنون با افکار و اندیشه های او درحال تغییر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان کرد: در حدیثی از امام کاظم(ع) آمده است مردی از قم قیام می کند و کسانی در اطراف او جمع می شوند و به خوف و خطر ورود می کنند که اهل صلابت و استقامت هستند و هیچ طوفانی نمی تواند آنها را از سرجایشان حرکت دهد، این جماعت از جنگ خسته نمی شوند و ترس در وجودشان نیست. اینها فقط به خدا توکل می کنند و عاقبت از آن اهل تقواست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: با توکل به خدا و استقامت در راه حق بساط باطل برچیده می شود همانطور که بساط حکومت پهلوی از ایران برچیده شد. قیام ۱۵ خرداد اسطوره ستم شاهی را درهم شکست و افسانه ها و افسون ها را باطل کرد ما این پیروزی ها را محصول قرآن و عبادت و بندگی می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به قیام 15 خرداد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنده و مجری فرمان خدا و کسی که در عصر غیبت سرپرستی مؤمنان را عهده دار هستند، در مقابل مؤمنان لطف، ولایت و رحمت خدا و در مقابل دشمنان، قهر و خشم الهی بودند، همانطور که خداوند اینگونه است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: 15 خرداد وقتی آغاز می شود، میدان ایفای نقش امام خمینی(ره) مدرسه فیضیه بود اما پس از مدتی مدرسه فیضیه به تمام کشور ایران توسعه پیدا کرد و همه مردم با قلب فیضیه هماهنگ شدند و طولی نکشید چهار دیواری فیضیه به جبهه های جنگ توسعه پیدا کرد و امروز خط مقدم جبهه های جنگ ما غزه، لبنان، یمن وآفریقاست و با قدرت تصمیم می گیریم نفتکش های ما زیر گوش آمریکا وارد ونزوئلا شوند و تهدیدهای آمریکا هیچ تأثیری در حرکت ما نداشته باشد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی این گونه نبود و آمریکایی ها در کشور ما هر غلطی می کردند اما حاکمان کشور هیچ حقی برای محاکمه آنها نداشتند و امروز می بینیم با اقتدار نفتشکهای ما در دریا مسیرهای طولانی را طی می کنند و عقب نشینی نمی کنند، این فرهنگ نوینی است که در مقابل مذاکرات بی حاصل قرار دارد و مقابله به مثل با دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام علی(ع) فرموده هر کجا هستید در مقابل دشمنان محکم برخورد کنید و در مقابل مؤمنان با خوبی و نرمی رفتار نمایید. برای خدا سرکوب کردن ظالمان بر اساس اراده است و اراده الهی بر این موضوع استوار است که ریشه ظالمان را از میان بر دارد و به مؤمنان و مستضعفان عزت عنایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: اینکه امام فرمود ما آمریکا را زیر پا می گذاریم از منظر سیاسی بیان نکرد، ایشان دین را نشان می دهد و بر اساس ولایت الهی صحبت کرد و حقیقتا این معنا را بیان کردند و این کلام ایشان مبنای ایمانی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال فرمودند، هرکس با کتاب و مکتب و نام و یاد و اسماء و احکام من زندگی نکند این فرد در آشفته بازار و ترس و سرگردانی و حیرت و استرس و ناامیدی زندگی خواهد کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال می فرماید نماز را برای ذکر و یاد من بپا دارید، زمانی که برای نمازجمعه دعوت می شوید دنبال ذکر حرکت کنید. در این آشفته بازار استرس و ناامیدی و یاس با پناه بردن به یاد و ذکر و وعده های الهی به آرامش می رسید، با کسب آرامش از ذکر خداست که قلب ها آرام می گیرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش فرمودند با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از میان شما می روم. امروز جهان نیازمند این فرهنگ است در مقابل این فرهنگ، فرهنگ تهاجمی و رعب انگیز و وحشت زا قرار دارد که عامل ناامنی و ناامیدی و استرس بین ملت ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان کرد: طی روزهای گذشته شاهد بودیم که پلیس آمریکا زانوی خود را بر گردن سیاهپوستی قرار داده و درحال فشاردادن است و این فرد هرچقدر التماس می کرد فایده ای نداشت و این سیاهپوست جان خود را از دست می‌دهد و جلوی چشمان مدعیان تمدن و دموکراسی و آزادی این اتفاق رخ می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به شروع مجلس جدید ابراز کرد: آغاز به کار مجلس یازدهم را که حاصل ثمرات ‌و میوه های انقلاب اسلامی به حساب می آید به ملت شریف ایران و هم استانی های عزیزمان تبریک عرض می کنم و امیدوارم نمایندگان قزوین در عرصه قانونگذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین بیشترین موفقیت را داشته باشند و جامعه ما به سمت جهش تولید حرکت کند و جهش تولید را با همکاری مجلس و دولت و مردم و قوه قضاییه شاهد باشیم.

انتهای پیام

نظر شما