شناسهٔ خبر: 40384629 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مهمترین اخبار از قدس شریف؛

از بازداشت فلسطینیان و خطیب مسجدالاقصی تا کمپین جهانی گرامیداشت قدس

رژیم صهیونیستی امروز جمعه مانع اقامه نماز ده‌ها فلسطینی در حرم ابراهیمی شد و خطیب مسجدالاقصی را نیز بازداشت کرد. در عین حال یک مجمع فلسطینی از راه‌اندازی و آغاز کمپین مجازی تحت عنوان «روز بین‌المللی قدس» در ۱۸ خرداد ۹۹ خبر داد.

صاحب‌خبر -
کمپین جهانی روز قدس مجازیبه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اینترنتی القدس العربی، رژیم صهیونیستی امروز، 9 خرداد ده‌ها فلسطینی را از اقامه نماز در حرم ابراهیمی باز داشت.

با اینکه درهای مسجد ابراهیمی در الخلیل کرانه باختری پس از سه ماه بازگشایی شده است، رژیم صهیونیستی امروز به فلسطینیان اجازه نداد نماز صبح خود را در این مکان شریف اقامه کنند.

در پی این موضوع تعداد زیادی از فلسطینی‌ها خود را به مسجد ابراهیمی رساندند تا نماز صبح را در آن اقامه کنند اما نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه کرونا اجازه ورود ده‌ها فلسطینی را به این مکان شریف نداد.

خضر عدنان، از رهبران جنبش جهاد اسلامی در همین باره تأکید کرد که ممانعت صهیونیست‌ها از ورود نمازگزاران به حرم شریف ابراهیمی تجاوزی آشکار است.

عدنان گفت: رژیم اشغالگر به دنبال سیطره بیشتر بر مسجدالأقصی و حرم ابراهیمی از طریق کاهش تعداد نمازگزاران بوده و این امر یک جنایت است.

بازداشت شیخ عکرمه صبری

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای اسرا اعلام کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی، امروز، جمعه به خانه شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در قدس اشغالی حمله و او را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست حکم ممنوعیت مجدد ورود شیخ صبری به مسجدالاقصی به مدت یک هفته را به او تحویل دادند و سپس او را آزاد کردند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1733112" ><script type="text/JavaScript" src="iqna.ir/fa/news/play/embed/3901800/1733112?width=400&height=300"></script></div>

ویدئویی از لحظه بازداشت شیخ عکرمه صبری

شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری

خبرگزاری فلسطینی صفا ساعتی پیش از شهادت یک فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری خبر داد.

بر اساس این گزارش، نظامیان اسرائیلی یک فلسطینی را به بهانه اینکه قصد زیرگیری با خودروی شخصی دارد، به شهادت رساندند.

این اشغالگران ادعا کردند که شهروند فلسطینی با خودروی خود در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «حلامیش» قصد زیرگیری شماری از آن‌ها را داشته است.

کمپین جهانی گرامیداشت قدس در بستر اینترنت

خبر دیگر به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱ حاکی است: «مجمع بیت‌المقدس امانت من است» از راه‌اندازی و آغاز کمپین مجازی تحت عنوان «روز بین‌المللی قدس» در ۱۸ خرداد ۹۹ خبر و  توضیح داد که تاریخ برگزاری این کمپین به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد اشغال مسجد مبارک الاقصی انتخاب شده است.
 
این مجمع خواستار اعلام موضع صریح ضدصهیونیستی، ایستادگی، سخنرانی و ابراز خشم نسبت به هتک حرمت مقدسات در این رویداد مجازی شد.
 
طبق گفته مجمع «بیت‌المقدس امانت من است» با تأكيد بر شرايط سخت كنونى تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد برافروخته ماندن آتش مسئله فلسطین در دل جوانان و ملت و آشکار ماندن حقیقت بیت‌المقدس و مسجدالاقصی به ویژه در شرایط فعلی است.
 
این کمپین در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توئیتر و دیگر رسانه‌های اجتماعی از طریق هشتگ «#للقدس ننتصر»، (برای قدس پیروز خواهیم شد) برگزار می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما