شناسهٔ خبر: 40383854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ائمه جمعه فارس: مجلس یازدهم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب را تسهیل کند

شیراز-ایرنا- نماز جمعه نهم خردادماه در شهرستان‌های وضعیت سفید فارس از نظر شیوع کرونا اقامه شد و خطیبان و ائمه جمعه با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم به بیان انتظارات خود و مطالبات مردم از نمایندگان پرداختند و بر لزوم زمینه سازی برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

امام جمعه مرودشت در خطبه های نماز جمعه ۹ خرداد این شهرستان گفت: مجلس یازدهم در تراز انقلاب اسلامی فعالیت و نمایندگان نیز از تجارب تمامی افکار و سلایق استفاده کنند.

حجت الاسلام مهدی آقائی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم بیان کرد: نخستین روزکاری مجلس یازدهم در ۴۰سالگی انقلاب که مظهر مردم سالاری دینی است رقم خورد.

وی تصریح کرد: قطعا یکی از انتظارات از این مجلس انقلابی تحقق اهداف و آرمان ها و انتظارات رهبر انقلاب است.

امام جمعه مرودشت ،موفقیت مجلس شورای اسلامی را در گرو تلاش‌های مخلصانه در عرصه قانون‌گذاری و خدمت به نظام، به ویژه در عرصه‌های  اقتصادی و فرهنگی  دانست و با استناد به پیام مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: پیام مقام معظم رهبری به منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان منشور راهبردی مجلس تراز انقلاب اسلامی است و نقشه راه موفقیت و سربلندی آن مجلس می‌باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید خود را هزینه انقلاب و مجلس تراز انقلاب اسلامی کنند و همچون سردار سلیمانی در عرصه دفاع مقدس، سلیمانی‌ها در حوزه مجلس شورای اسلامی باشند.

حجت الاسلام آقائی با تاکید بر اینکه پیشرفت باید توام با عدالت و آینده نگری باشد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه بنیادین ابلاغی مقام معظم رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب» در دهه پیشرفت و عدالت باید منظومه فکری و اجرایی خود قرار دهند.

وی در ادامه از نمایندگان ادوار گذشته حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان وپاسارگاد درمجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: نماینده جدید حوزه انتخابیه با قوت بیشتر در مسیر محرومیت زدایی گام بردارد.

حجت الاسلام آقائی ادامه داد: قطعا در طول ۴ سال عمر مجلس یازدهم نمی توان تمامی مشکلات حوزه انتخابیه را حل کرد اما اقتضای کار در این است که نمایندگان با اولویت بندی مسائل مهم تر در جهت رفع مشکلات قدم بردارند.

وی از نماینده جدید این شهرستان نیز تقاضا کرد که همانطور که نماینده همه افکار مختلف می باشد از نظرات و پیشنهادات تمامی سلائق و گرایش های سیاسی و به خصوص نخبگان حوزه انتخابیه در مسیر پیشرفت اهداف و حل مشکلات منطقه استفاده کند.

لزوم توجه به اقشار کم درآمد در مجلس یازدهم

امام جمعه موقت شهرستان خرامه نیز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به شروع کار مجلس یازدهم ،نمایندگان این مجلس را به پیروی و گوش فرا دادن به پیام مقام معظم رهبری دعوت و تاکید کرد که با توجه به پیام مقام معظم رهبری نمایندگان باید اولویت کاری خود را در تصویب قوانین و رسیدگی به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر قرار دهند .

وی  از آنان خواست که ضمن اتخاذ مواضع شفاف و انقلابی در مسائل و موضوعات مختلف در سطح کلان عزت و اقتدار ملی را حفظ و در مسائل داخلی با توجه به شعار سال گامی بسیار مهم در اشتغال زایی و جهش تولید بردارند.

حجت الاسلام علیایی ضمن تبریک به نماینده جدید این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از وی خواست که با حفظ روحیه جهادی و انقلابی با تشکیل کار گروه مناسب متشکل از نخبگان شهرستان گامی بلند در حل معضلات و مشکلات مردم خرامه مخصوصا در بحث رفع محرومیت و اشتغال زایی بردارند.

عدالت سرلوحه کار باشد

امام جمعه اقلید نیز در خطبه های امروز این شهرستان به پیام مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: پیام ایشان به نمایندگان در بازگشایی مجلس یازدهم بسیار با ارزش و قابل تأمل است.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی افزود: عدالت، اقتصاد، فرهنگ، معیشت طبقات ضعیف، موضع‌گیری انقلابی در حوادث مهم داخلی و جهانی، تقوا، توکل و اعتماد به خدا، قدرت و جدیت در حرکت، حذف قوانین زائد و مزاحم، دوری از تکثر و تراکم قوانین، تعمل برادرانه با قوای مجریه و قضاییه و... از جمله مسائلی بود که مقام معظم رهبری توجه به آن را به نمایندگان مجلس توصیه کردند.

قطع دستان غارتگران بیت المال
امام‌جمعه فیروزآباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: قطع دست دزدان و غارتگران بیت‌المال با تصویب قوانین همسو باروحیه انقلابی باید از اقدامات اساسی مجلس یازدهم باشد.
حجت الاسلام سید عزیزاله هاشمی زاده با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم و انتظارات مردم و رهبری از این نهاد افزود: این مجلس، نخستین مجلس در چهل‌ساله دوم انقلاب است که انتظارات به حقی باید از آن داشت.
امام‌جمعه فیروزآباد خاطرنشان کرد: حفظ ارزش‌های دینی، فرهنگی و انقلابی در داخل و خارج از کشور، مقابله با زورگویی‌های استکبار جهانی و تقویت روحیه جهادی در میان اقشار مردم به‌ویژه جوانان پرشور و انقلابی، قطع دست دزدان و غارتگران بیت‌المال با تصویب قوانین همسو با روحیه انقلابی باید از اقدامات اساسی مجلس یازدهم باشد.
وی بیان کرد: تقویت روحیه مطالبه گری در میان جوانان در چارچوب نظام اسلامی، انتخاب مسوولان پاک دست و متدین در رأس امور مملکت و حذف قوانین دست‌وپا گیر برای رفع مشکلات مردم از جمله انتظارات مردم و رهبری است که می‌تواند موجب امیدواری شود.
هاشمی زاده ادامه داد: تصویب بودجه لازم جهت تولید علم و ارتقاء جایگاه علمی کشور، تقویت مراکز تولیدی و بازسازی کارخانه‌های تعطیل‌شده، سروسامان دادن به موقعیت کشاورزی در کشور و رسیدگی به مشکلات کشاورزان که در یک موقعیت بحرانی قرارگرفته‌اند باید از دغدغه‌های مجلس باشد

همچنین حجت‌الاسلام حسینی بوشهری امام جمعه رستم در خطبه های نماز جمعه ابراز امیدواری کرد که مجلس یازدهم با اقدامات شایسته در جهت خدمت به مردم و کشور گام بردارد.

بر اساس آخرین اعلام‌ ستاد ملی مبارزه با کرونا پنج شهرستان و توابع آن‌ها شامل شهرهای استهبان، رونیز، کازرون، جره و بالاده، کنارتخته، خشت، مرودشت، سیدان، کامفیروز، خانیمن، بیرم،ارد، بنارویه، جویم و گراش در وضعیت سفید قرار گرفتند و نماز جمعه در این شهرها برگزار شد.

پیش از این ، شهرستان‌های آباده، اوز، ارسنجان، اقلید، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم‌بید، خفر، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مُهر و نی‌ریز در وضعیت سفید قرار گرفته بودند و نماز جمعه در شهرهای این شهرستان‌ها اقامه شده بود.

استان فارس در تقسیمات کشوری دارای ۳۶ شهرستان است.

نظر شما