شناسهٔ خبر: 40383077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دادگاه اسفرورین خبر داد:

حکم تهیه اقلام بهداشتی برای متهم پرونده ای در شهر اسفرورین قزوین

رئیس دادگاه عمومی بخش اسفرورین گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری و اجرای سیاست مجازات‌های جایگزین حبس، یک متهم در قزوین به تهیه اقلام بهداشتی مکلف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله اکبری با اعلام این خبر افزود: فردی به اتهام نگهداری اسلحه بدون پروانه مورد پیگرد قضایی قرار گرفت و حکم دستگیری و جلب وی صادر شد.

وی اضافه کرد: حبس این متهم با توجه به اظهار ندامت و پشیمانی، فقدان سابقه کیفری، جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری، پیشگیری از تبعات منفی حبس برای جامعه و خانواده متهم، حمایت از خانواده‌های بی بضاعت و ایجاد فرهنگ همدلی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به مجازات‌های جایگزین حبس تبدیل شد.

اکبری افزود: با توجه به صدور رای جایگزین حبس متهم ۲۰۰ بسته کامل اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را تهیه و به مرکز بهداشت شهر اسفرورین جهت توزیع میان خانواده‌های بی بضاعت این حوزه قضایی تحویل داد.

این مسئول گفت: دادگستری استان در سال جاری با برنامه ریزی از مجازات‌های جایگزین حبس که یک ظرفیت قانونی است و سایر مواد قانونی برای کاهش ورودی به زندان و جلوگیری از افزایش موجودی پرونده محاکم همانند معافیت از کیفر و ... استفاده بیشتری خواهد کرد.

سال گذشته به منظور کاهش جمعیت کیفری استان هفت هزار و ۹۶۸ رای جایگزین حبس صادر شد که از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ مورد قبول درخواست تخفیف مجازات، ۲ هزار و ۶۰ مورد جزای نقدی، ۲۲۸ مورد مجازات جایگزین و مابقی مربوط به سایر موضوعات کاهش جمعیت کیفری بوده است.

شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان استان قزوین است.

نظر شما