شناسهٔ خبر: 40382207 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بازگشت به عصر باتری های جداشدنی با گوشی Galaxy A01e سامسونگ

gizchina

صاحب‌خبر -

شواهد نشان می‌دهد سامسونگ به طراحی باتری های جداشدنی در گوشی‌هایش باز می‌گردد. این بازگشت با گوشی گلکسی A01e انجام می‌شود.

سامسونگ همراه با گوشی‌های گلکسی S6، تکان اساسی به تجارت گوشی‌های هوشمند خودش داد. این شرکت هرگونه جنبه‌ی «ارزان قیمت» را در گوشی‌های پرچمدار خودش حذف کرد و تغییراتی اساسی در ساختار آن‌ها ایجاد کرد. متریال پلی‌کربنات جای خودش را به شیشه و آلیاژ داد؛ هرچند قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کرد. با این زبان طراحی جدید، سامسونگ پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD و باتری های جداشدنی را نیز حذف کرد.

این خبر بدی برای مشتریانی بود که از هر دو ویژگی حذف شده تا سال گذشته استفاده می‌کردند. البته سامسونگ سال بعد از آن، مجدداً اسلات کارت حافظه را به گوشی‌های سری گلکسی S7 خودش اضافه کرد. با این حال یک باتری با قابلیت تعویض توسط خود کاربر به یک خاطره تبدیل شد.

باتری های جداشدنی مزایای زیادی داشتند

از آنجا که کاربران می‌توانند پس از تمام شدن عمر یک باتری، آن را با یک مدل جدیدتر جایگزین کنند، باتری های جداشدنی المان جذابی برای گوشی‌ها محسوب می‌شوند. علاوه بر این کاربر می‌تواند یک باتری اضافه‌تر را با خودش حمل کند تا هر زمان شارژ باتری اول تمام شد، آن را با دومی جایگزین کند. ما همچنین می‌دیدیم که شرکت‌های متفرقه باتری‌هایی را فراتر از ظرفیت باتری اورجینال گوشی‌ها نیز عرضه  می‌کنند.

این روزها باتری‌هایی را داریم که ظرفیتی در حدود ۴،۰۰۰ یا حتی ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند. این ظرفیت گسترده، با سرعت زیادی هم شارژ می‌شود. در نتیجه باتری‌های جدانشدنی برای یک روز کامل استفاده‌ی نرمال ما کافی هستند و به اندازه‌ی گذشته مدت زمان زیادی برای شارژ آن‌ها لازم نیست. اما شاید یک شرکت بخواهد بار دیگر سیاست استفاده از باتری‌هایی با قابلیت جدا شدن را در بازار موبایل پیاده کند. ما در مورد شرکت سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده‌ی تلفن‌های همراه در جهان صحبت می‌کنیم.

بازگشت به عصر باتری های جداشدنی با گوشی Galaxy A01e سامسونگ بازگشت به عصر باتری های جداشدنی با گوشی Galaxy A01e سامسونگ

طلوع دوباره گوشی‌های مجهز به باتری های جداشدنی

البته انتظار حضور این باتری‌ها در گوشی‌های پرچمدار آینده‌ی سامسونگ مانند گلکسی اس ۲۱ را نداشته باشید. ما انتظار داریم این ویژگی مختص به گوشی‌های ارزان قیمت و میان‌رده‌ی سامسونگ باشد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، یک گوشی برند سامسونگ با شماره مدل SM-A013F که در حال طی کردن مراحل کسب مجوز عرضه در بازار است، با یک باتری جداشدنی همراه خواهد بود. ظاهراً نام تجاری این گوشی Galaxy A01e خواهد بود.

سامسونگ یکی از آخرین شرکت‌هایی بود که باتری‌های جداشدنی را کنار گذاشت. حتی وقتی این شرکت تغییرات در پرچمداران خودش را آغاز کرد هم ما همچنان شاهد استفاده‌ی گوشی‌های ارزان قیمت و میان‌رده این شرکت از باتری های قابل تعویض بودیم. با این حال،‌ سامسونگ تصمیم گرفته است گوشی‌های هوشمند بهتری را برای هر نوع کاربری بسازد. ممکن است این راه با عرضه‌ی یک گوشی مجهز به باتری تعویض شونده نوستالژی‌ها را مجدداً زنده کند.

گوشی گلکسی ای ۰۱ ای که هم اکنون در دست توسعه قرار دارد، به یک باتری ۳،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حافظه ۱۶/۳۲ گیگابایتی مجهز خواهد بود. هرچند این ظرفیت باتری این روزها دیگر خیلی زیاد محسوب نمی‌شود، اما خوشبختانه شما می‌تواند باتری دیگری را در جیب خودتان بگذارید تا هر زمانی که شارژ گوشی تمام شد، باتری دوم را جایگزین آن کنید.

نظر شما