شناسهٔ خبر: 40380689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۴ تیم هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد به خائیز

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: چهار تیم جمعیت هلال احمر این استان برای مهار آتش به خائیز اعزام شدند و هم اینک در محل آتش سوزی در کنار نیروهای مردمی، ادارات و سایر ارگان ها در حال اطفا حریق هستند.

صاحب‌خبر -

امان الله جهان بین روز جمعه در گفت گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به آتش سوزی منطقه حفاظت شده  کوه خائیز و درخواست کمک از طرف اداره کل محیط زیست استان بلافاصله نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه به محل اعزام شدند.

وی افزود: یک نفر مصدوم ناشی از مهار آتش سوزی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی شهرستان کهگیلویه انتقال داده شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: همچنین در پی آتش سوزی دنباله دار در کوه های گچساران از صبح امروز تعداد ۲ تیم از نیروهای داوطلب و امدادگر و پرسنل در کنار سایر نیروها برای مهار آتش سوزی  اعزام شدند و در محل آتش سوزی حضور دارند.

حوالی ساعت ۱۹ روز گذشته تاکنون بخشی از جنگل های ضلع شمالی منطقه حفاظت شده خائیز دچار حریق شده است و همچنان در حال پیش روی است.

هنوز آمار قطعی از میزان خسارت های این آتش سوزی گزارش نشده است.

منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزارو ۳۸۵ هکتار طی مصوبه شماره ۱۶۳ مورخ ۲۳/‏۱۰/‏۷۷‬ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

پوشش گیاهی منطقه بلوط (گونه غالب) بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل: کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.

شاخص‌ترین گونه جانوری این منطقه حفاظت شده خاییز کل و بز است که این منطقه را از مطلوب‌ترین زیستگاه‌های کل و بز کشور قرار داده است.

نظر شما