شناسهٔ خبر: 40378625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متن عربی در ذیل متن است / با سپاس

فتح: هیچ هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان و تل آویو وجود ندارد

تهران - ایرنا - جنبش ملی آزادیبخش فلسطین (فتح) با رد گزارش رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر ادامه جلسات بین مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد، پس از اعلام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای قطع هرگونه همکاری و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا، هیچ هماهنگی امنیتی بین این تشکیلات و رژیم اسرائیل وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

" عبدالله عبدالله " از فرماندهان جنبش ملی آزادیبخش فلسطین (فتح) روز جمعه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارم نیوز امارات اظهار داشت:  آنچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره ادامه جلسات بین تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیلی‌ها خبر داده‌اند نادرست و دور از واقعیت می‌باشد، زیرا هماهنگی امنیتی بین دو طرف از زمان اعلام تصمیم تشکیلات خودگردان توسط محمود عباس متوقف شده است.

وی تصریح کرد: حتی پیش از این همکاری‌هایی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس کورونا در برخی از روستاها وجود داشت که این هماهنگی‌ها نیز قطع شده و اکنون هیچ هماهنگی بین ما و آن‌ها وجود ندارد.

این فرمانده فتح ادامه داد: رهبران فلسطینی اکنون با هجمه گزارش‌های امنیتی نادرست از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی که با هدف سردرگمی و تضعیف موضع اتخاذ شده انجام می‌شود، روبرو هستند و در چنین شرایطی به رسانه‌های محلی هشدار می‌دهیم که از این گزارش‌ها استفاده نکنند.

وی درباره آنچه برخی اخبار رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که طرف فلسطینی برای ترساندن طرف مقابل از وقوع درگیری امنیتی در صورت سیطره رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری سخن گفته است، اظهار داشت: ما نمی‌ترسیم. ما نه فقط به اسرائیلی‌ها بلکه به جهان گفته‌ایم و به آن‌ها هشدار داده‌ایم که اگر رژیم صهیونیستی این اقدام را انجام دهد، اقدام فلسطینی‌ها این غیر قابل محاسبه خواهد بود و هیچ کس نمی‌تواند آن را پیش بینی کند زیرا فلسطینی‌ها حق دارند از سرزمین و میهن خود دفاع کنند.

" محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال برنامه رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن، ۳۱ اردیبهشت امسال قطع همکاری‌های امنیتی با این رژیم و خروج از توافقنامه‌ها و تعهدات امضا شده با رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را اعلام کرد و به حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و ماجد فرج رییس دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان که به طور منظم در تماس با رژیم صهیونیستی هستند، دستور داد تا تماس با این رژیم را قطع کنند.

رسانه‌های صهیونیستی طی روزهای گذشته مدعی شدند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع خود مبنی بر خروج از توافق نامه‌های امضا شده با اسرائیل و متوقف کردن هماهنگی امنیتی با این رژیم، عقب نشینی کرده است.

وب سایت صهیونیستی "واللا " مدعی شد که به رغم اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در روزهای اخیر جلسات و گفت و گوهایی بنا به درخواست مقامات فلسطینی بین مقامات ارشد فلسطین و مقامات ارتش رژیم صهیونیستی برگزار شده است.
 

نظر شما