شناسهٔ خبر: 40378508 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مذاکرات تلفنی پوتین با امیر قطر درباره چه بود؟

طبق اطلاعات کرملین، رئیس جمهوری روسیه و امیر قطر در گفت‌وگویی تلفنی، در خصوص همکاری‌های دوجانبه در عرصه مبارزه با ویروس کرونا به توافق رسیده و درباره برخی مسائل بین المللی، وضعیت بازار نفت و اوضاع در سوریه تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ئفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که روز پنج شنبه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر، در جریان گفت‌وگویی تلفنی، در زمینه همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به توافق رسیدند. آنها همچنین درباره وضعیت بازار جهانی نفت، روند اوضاع در سوریه و آماده سازی شرایط برای بازی‌های جام جهانی فوتبال در سال 2022 به تبادل نظر پرداختند.

طبق اطلاعات کرملین، ولادیمیر پوتین و امیر قطر به بررسی مسائل جاری در دستور کار روابط دوجانبه پرداخته، سطح همکاری‌ها، به خصوص در بخش انرژی و سرمایه گذاری، را بسیار موفقیت آمیز ارزیابی کرده و نسبت به وجود تمایل متقابل برای توسعه هر چه بیشتر مجموعه روابط روسیه و قطر، ابراز رضایت کردند.

در بیانیه کرملین در این رابطه آمده است: «دو طرف همچنین برای آغاز همکاری مستقیم بین وزارتخانه‌های بهداشت روسیه و قطر در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا، توافق کردند.

رئیس جمهوری روسیه و امیر قطر درباره برخی موضوعات مختلف در عرصه بین المللی، ازجمله وضعیت بازار جهانی نفت و مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع در سوریه به تبادل نظر پرداخته و اثربخشی اقدامات انجام شده از سوی روسیه برای بازگرداندن استقلال و تمامیت ارضی این کشور و اهمیت عادی سازی وضعیت انسانی در سوریه مورد تأکید قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین همچنین فرا رسیدن عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان را به امیر قطر و مردم این کشور تبریک گفت.

انتهای پیام/  

نظر شما