شناسهٔ خبر: 40378286 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کتابِ جدید نویسنده «هری پاتر» منتشر شد

رمان «سفیدی مرگبار» نوشته جی کی رولینگ به‌تازگی با ترجمه ویدا اسلامیه توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| رمان «سفیدی مرگبار» نوشته جی کی رولینگ به‌تازگی با ترجمه ویدا اسلامیه توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال 2018 منتشر شد.

 

این‌رمان یکی از عناوین مجموعه پلیسی «ضربت» (استرایک) است که شخصیت محوری‌اش کارآگاه استرایک است و از سال 2013 تا به حال، 4 عنوان از آن منتشر شده است. رولینگ این‌مجموعه را با نام مستعار رابرت گالبریت می‌نویسد.

 

داستان «سفیدی مرگبار» از این‌قرار است که جوان روان‌پریشی به‌نام بیلی برای تقاضای کمک در زمینه‌ی بازرسی جنایتی که گمان می‌کند در کودکی شاهدش بوده، به دفتر کورمورن استرایک، مراجعه می‌کند. بیلی با آمدنش، آرامش ذهنی استرایک را به هم می‌ریزد. گرچه بیلی آشکارا مبتلا به یک‌بیماری روانی است و نمی‌تواند جزئیات عینی چندانی را به یاد بیاورد، اما صمیمیت انکارناپذیری در شخصیتش و ماجرایی که بازگو می‌کند، وجود دارد.

 

در ادامه داستان، پیش از آن‌که استرایک بتواند سوالات مهم خود را از بیلی بپرسد، جوان روانپریش با ترسی ناگهانی، فرار می‌کند. حالا استرایک و رابین الاکوت، دستیار سابق و شریک فعلی اش، باید حقیقت ماجرای بیلی را کشف کنند و در این‌زمینه راه پرپیچ‌وخمی در پیش دارند که از پس‌کوچه‌های لندن می‌گذرد. گرفتن رد بیلی، دو کارآگاه ماجرا را به مخفیگاهی در پارلمان لندن می‌رساند و البته یک عمارت روستایی زیبا اما مرموز و پر از شرارت.

 

اتفاقاتی که در داستان رخ می‌دهند، باعث تغییر و تحول در زندگی خود استرایک هم می‌شوند. چون شهرت تازه و نوظهورش به‌عنوان یک ‌کارآگاه خصوصی دیگر نمی‌گذارد مانند گذشته به فعالیت‌های پشت‌صحنه و مخفی دست بزند. از طرفی، رابطه‌اش با رابین الاکوت هم بیش از هر زمان دیگری، تیره شده است. وجود رابین برای استرایک مفید است اما رابطه‌ای که بین‌شان وجود داشته، نیازمند ملاحظات زیادی است...

 

این‌کتاب با 912 صفحه و قیمت 130 هزار تومان منتشر شده است.

 

منبع: مهر

 

نظر شما