شناسهٔ خبر: 40377760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتلای ۸۸۲۰ نفر به کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد کل مبتلایان به کرونا را در آذربایجان شرقی ۸۸۲۰ نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد کل مبتلایان به کرونا را در آذربایجان شرقی ۸۸۲۰ نفر اعلام کرد.

صومی گفت: از این تعداد متاسفانه ۵۶۷ نفر تاکنون بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

او با بیان این که هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند افزود: قبلا تعداد بستری‌ها در روز ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر بود، اما در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مجموع بستری‌ها ۸۰ نفر در استان است و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته و در روز به طور متوسط ۳ فوتی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در استان آلوده به کرونا هستند.

صومی گفت: نیازمند اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی و به ویژه از طرف بهبود یافتگان کرونا هستیم چرا که اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما است و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

او افزود: کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسمای خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود یافتن سریع کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده است و از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

او گفت: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جا‌های پر خطر و شلوغ و پرتردد است و از طرفی همچنان تاکید داریم تا دورهمی‌ها به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار باید رعایت کرده و هر فردی که احساس می‌کند کمترین علامت کرونا را دارد، در دورهمی‌ها حاضر نشود.

انتهای پیام/ک

نظر شما