شناسهٔ خبر: 40377692 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وخامت وضعیت جسمی نماینده زندانی حماس در عربستان

منابع مخالفان رژیم سعودی از وخامت وضعیت جسمی نماینده زندانی جنبش حماس در عربستان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، حساب کاربری "معتقلی الرای" در شبکه اجتماعی توییتر که اخبار مربوط به وضعیت حقوق بشر در عربستان و شخصیت‌های مخالف رژیم سعودی را منتشر می‌کند، فاش کرد: محمد الخضری نماینده جنبش حماس در عربستان که به همراه فرزندش در زندانهای سعودی به سرمی برند، وخیم است.

 

این حساب کابری نوشت: مسئولان زندان دکتر هانی الخضری را به بند پدرش محمد الخضری برده‌اند. این اقدام درپی وخامت وضعیت جسمی محمد الخضری و ناتوانی حرکتی وی انجام شده است.

حساب "معتقلی الرای" در توییتر دیگری نوشت: مسئولان زندان‌های سعودی از ملاقات همه خانواده‌های زندانیان فلسطینی و اردنی با بستگان خود در این زندان در جریان عید سعید فطر جلوگیری کرده و فقط اجازه تماسی پنج دقیقه‌ای را به آنها دادند.

مسئولان سعودی در فوریه سال 2009 میلادی موج بازداشت شماری از اردنی‌ها و فلسطینی‌های مقیم عربستان را آغاز کردند.

سپس موج دوم و بزرگتری در ماه آوریل سال 2019 میلادی اجرا شد که در جریان آن 60 فلسطینی بویژه محمد الخضری نماینده جنبش حماس در عربستان بازداشت شد.

مسئولان سعودی همچنین در ماههای ژوئیه و اوت گذشته نیز دست به بازداشت‌های پراکنده دیگری زدند.

مسئولان سعودی هیچ گونه اتهام رسمی به بازداشت شدگان وارد نکرده‌اند. این درحالی است که برخی خبرها حکایت از بدرفتاری با برخی از این بازداشت شدگان می‌دهد که در زندانهای الحائر در ریاض و ذهبان در شهر جده و بازپرسی شهرهای الدمام و ابها نگهداری می‌شوند.

جنبش حماس بارها از مسئولان سعودی خواسته است تا بازداشت شدگان فلسطینی بویژه الخضری بیش از 80 ساله را آزاد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما