شناسهٔ خبر: 40377613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ژنرال چینی: استفاده از گزینه نظامی در قبال تایوان را رد نمی‌کنیم

یک ژنرال ارشد ارتش چین تاکید کرد کرد اگر روند استقلال تایوان از چین متوقف نشود استفاده از زور یکی از گزینه‌های ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تشدید تنشها میان تایوان و پکن، یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین روزجمعه هشدار داد که اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه‌های ماست. 

«لی ژو چنگ» رئیس دپارتمان مشترک ارتش و عضو کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست در یک سخنرانی به مساله قانون ضدجایگزینی در قانون اساسی چین اشاره کرد. این قانون در سال 2005 تصویب شده و به پکن ابزارهای قانونی برای اقدام نظامی علیه تایوان را در صورت حرکت به سمت اعلام استقلال اعطا کرده است. 

لی افزود: اگر امکان اتحاد به صورت صلح آمیز از بین برود، نیروهای مسلح چین به همراه کل ملت از جمله مردم تایوان گامهای لازم را برای برهم زدن نقشه‌های جدایی طلبان برخواهد داشت.

این ژنرال ارتش چین در ادامه تاکید کرد، ما قول نمی‌دهیم که استفاده از نیروی نظامی را رها کنیم و همه ابزارهای لازم را برای بازگرداندن ثبات و کنترل شرایط در تنگه تایوان حفظ خواهیم کرد.

حمایتهای آمریکا از مواضع ضدچینی دولت تایوان طی ماههای اخیر باعث افزایش تنشها میان پکن و تایوان شده است. 

علاوه بر تایوان، آمریکا در حال حمایت از معترضان در هنگ کنگ است که خواستار استقلال کامل از پکن هستند. تحلیلگران این اقدامات آمریکا را در راستای افزایش فشارها به چین و فرافکنی در زمینه سوء مدیریت برای مبارزه با بحران ویروس کرونا ارزیابی می‌کنند.

 مداخلات آمریکا در امور تایوان و هنگ کنگ که از نظر چین بخشی از سرزمین اصلی چین هستند همواره با اعتراض شدید دولت چین مواجه است. 

انتهای پیام/م 

برچسب‌ها:

نظر شما