شناسهٔ خبر: 40377558 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طراحی الگوریتمی برای یافتن افراد مفقودشده در دریا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ام آی تی الگوریتم جدیدی را توسعه دادند که با ارزیابی شرایط مختلف در محل مفقودشدن اشخاص و اموال در دریا، قادر است به صورت لحظه‌ای موقعیت احتمالی این افراد و اموال را پیش‌بینی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در حال حاضر گروه‌های امداد و نجات برای پیش‌بینی موقعیت اشخاص و اموال مفقودشده در اقیانوس به مدل‌های کامپیوتری و پیش‌بینی وضعیت آب و هوا متکی هستند، اما تغییرات ناگهانی شرایط جوی در اقیانوس معمولا موجب بروز مشکلات جدی در جریان امداد و نجات می‌شود.
الگوریتم جدید ام آی تی با استفاده از تصاویر به دست آمده از جریان‌ آب و امواج در منطقه مفقودشدن شخص یا مال موردنظر، از یک شیوه مدل‌سازی پیشرفته اقیانوس بهره می‌برد. سپس با استفاده از مدل‌های محاسباتی، مسیر احتمالی شی مفقودی را تعیین می‌کند و این فرایند به طور لحظه‌ای با استفاده از تصاویر به دست آمده از منطقه موردنظر به روزرسانی می‌شود.
در آزمایشات اولیه این فناوری در دریا که با استفاده از ماکت‌های مجهز به سیستم جی پی اس انجام گرفت، مشخص شد مسیر پیش‌بینی شده توسط فناوری TRAPS با اطلاعات به دست آمده از جی پی اس، تا حد زیادی سازگاری دارد و این فناوری یک ابزار بسیار کارآمد برای گروه‌های امداد و نجات دریایی محسوب می‌شود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما