شناسهٔ خبر: 40377425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عمران خان دستور رسانه‌ای شدن گزارش تفصیلی تمام سوانح سقوط پاکستان را صادر کرد

نخست وزیر پاکستان طی جلسه‌ای اعلام کرد: گزارش کامل تمام سوانح سقوط تاریخ پاکستان باید رسانه‌ای شده و به اطلاع مردم برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: دلیلی ندارد مردم دلایل سقوط هواپیماها را ندانند و مسئولین موظفند ظرف کوتاه ترین مدت تمام گزارش های سوانح هوایی تاریخ پاکستان را رسانه ای کنند.

وی تصریح کرد: اولین گزارشی که باید فورا رسانه ای شود مربوط به آخرین سقوط مرگبار هوایی در پاکستان است که در سال 2016 رخ داده و جان حدود 50 نفر را گرفت.

عمران خان گفت: در این سانحه هوایی جنید جمشید نعت خوان مشهور پاکستانی نیز جان خود را از دست داد و مردم سوالات زیادی در مورد علت سقوط هواپیما داشتند.

نخست وزیر پاکستان در مورد علت سقوط هواپیمای شرکت پی آئی ای در کراچی اظهار داشت: 7 روز از سقوط یک هواپیما در کراچی می گذرد و تحقیقات در این زمینه در حال انجام است، امیدواریم با تکمیل تحقیقات، گزارش کامل این حادثه نیز به اطلاع مردم پاکستان برسد.

رهبر حزب تحریک انصاف افزود: این حق مردم و بازماندگان است که علت مرگ عزیزانشان را بدانند و مسئولین هم باید بدانند که اشتباهات عمدی و سهوی آنها رسانه ای خواهد شد.

وی تاکید کرد: شفاف شدن مدیریت کشور یکی از شعارهای اصلی حزب تحریک انصاف بوده و اینک نیز می خواهیم با مردم صادق باشیم.

عمران خان اضافه کرد: یکی از امتیازهایی که رسانه ای شدن گزارش سوانح حوادث هوایی برای کشور به ارمغان می آورد این است که مسئولین مربوطه دقت بیشتری برای انجام وظایف خواهند داشت.

گفتنی است برخی سوانح هوایی که در پاکستان به وقوع پیوست پس از گذشت مدتی با سکوت مسئولین در خصوص علت حادثه به فراموشی سپرده شد.

جمعه هفته گذشته بر اثر سقوط یک فروند ایرباس 320 شرکت هواپیمایی ملی پاکستان 97 مسافر جان خود را از دست دادند.

با گذشت چند روز از سقوط و زنده ماندن 2 مسافر جزئیات تازه ای از حادثه رسانه ای شد که پیش از مصاحبه های آنها کتمان شده بودند.

انتهای پیام/.

نظر شما