شناسهٔ خبر: 40377412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تداوم حمایت نخبگان کشور از نیروی انتظامی؛ (3)

کارنامه درخشان نیروی انتظامی در مقابله با مافیای قدرت زبانزد است/ ملت ایران؛ پشتوانه محکمی برای نیروی انتظامی

نخبگان کشور معتقدند: تحریم نیروی فداکار و جان بر کف انتظامی از سوی آمریکا معنی جز تحریم امنیت مردم و تلاش برای ناامن کردن زندگی شهروندان و مقابله با اقدامات پلیس علیه تروریست‌های تحت حمایت آمریکا ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دشمنی آمریکایی‌ها با مردم ایران این بار در تحریم نیروی انتظامی خود را نشان داد. نیروی پلیس در هر کشوری مسئول امنیت شهروندان در درون مرزهای کشور است. از مرزها گرفته تا جاده‌ها و امنیت داخل شهرها همه بر عهده نیروی انتظامی است؛ تصور یک روز بدون پلیس در شهر تصوری وحشتناک است.

مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، تروریستهای متجاوز در مرزهای کشور، اشرار، اراذل، سارقان، متجاوزان به حریم خصوصی افراد، قانون شکنان و تامین امنیت جانی، مالی و عرضی تک تک شهروندان در همه عرصه‌های زندگی از خانه تا وسیله نقلیه و مغازه و خیابان و فضای مجازی وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است.

در جمهوری اسلامی هم نیروی انتظامی در مجموع در حوزه وظایف خود عملکرد بسیار خوبی داشته و شهدا و جانبازان فراوانی در این راه تقدیم کرده است که نتیجه آن احساس امنیت بالای شهروندان است.

در این شرایط، تحریم این نیروی فداکار و جان بر کف از سوی آمریکا معنی جز تحریم امنیت مردم و تلاش برای ناامن کردن زندگی شهروندان و مقابله با اقدامات پلیس علیه تروریست‌های تحت حمایت آمریکا ندارد.

ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی کشور در گفت‌وگوهایی نسبت به این اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا واکنش نشان دادند.

 

کارشناس نظامی و مسائل سیاسی:

تحریم ناجا نشان از ضعف آمریکا است/ ورود نفکش ایرانی به ونزوئلا به پشتوانه اقتدار ملی بود

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: تحریم نیروی فداکار و جان بر کف ناجا  از سوی آمریکا که مدافعان امنیت کشور هستند فاقد ارزش بوده و نشان از ضعف آمریکا است.

وی افزود: آمریکا پیش از این شرکت های بزرگ ایران را تحریم می کرد اما می بینیم که  چند سالی است که افراد ،شخصیت ها و نهاد ها را هم مورد تحریم قرار می دهد که نشان از مستأصل ماندن این رژیم دارد.

نماینده اسبق مردم اردبیل در مجلس گفت: مردم ایران همواره پشتیبان فرزندان خود در ناجا خواهند بود و قطعا آمریکا با تحریم‌ نیروی انتظامی به اهداف موردنظرش نخواهد رسید.

مشاور رئیس سابق مجلس تصریح کرد: ورود نفکش های ایرانی به آبهای ونزوئلا نشان داد که هیمنه آمریکا فرو ریخته است و این به پشتوانه اقتدار در توقیف کشتی های انگلیسی ، انهدام پهباد و پایگاه آمریکا و... است.

 

امام جمعه بیله سوار مطرح کرد:

کارنامه درخشان نیروی انتظامی در مقابله با مافیای قدرت زبانزد است/ تحریم نیروی انتظامی، تحریم مبارزه با مواد مخدر در جهان است

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تمجید از ایثار و فداکاری‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش در جای جای کشور پرداخت و گفت: نیروی انتظامی ما یک نیروی مقتدر، قدرتمند، توانمند و هوشمند است که در سایه عنایات حضرت حق، جزو سربازان گمنام حضرت بقیه الله(عج) بوده و خالصانه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه کارنامه نیروی انتظامی در راستای مقابله با مافیای قدرت و ثروت در 40 سال گذشته درخشان است، گفت: مبارزه با اشرار، افراد سودجو و فرصت طلب که همواره به فکر تهدید امنیت و آرامش مردم هستند و یا ستون پنجم دشمن که با نفوذ در لایه های مختلف اجتماع در صدد کارشکنی و فتنه انگیزی هستند، کاری طاقت فرسا است که نیروی انتظامی کشور توانسته است با انگیزه انقلابی، حضور شبانه روزی و کار جهادی از عهده ماموریت های محوله در هر زمان و مکانی به خوبی برآمده و بدون اینکه مردم دچار کمترین آسیبی شوند، عوامل تهدید را خنثی و از بین ببرند که قطعا پاداش این کار تنها  در محضر خداوند متعال است.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه سخنان خود به تفکرات استثماری و استکباری دشمنان اسلام در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دشمنان که داعیه قدرت طلبی نیز دارند و می خواهند با تسلط بر کشورهای مستضعف تفکرات صهیونیستی، اومانیستی و لذت طلبی خود را به پیش ببرند، ارزش فعالیت های ایثارگرایانه نیروهای مومن و متعهد انتظامی بیش از پیش در کشور نمایان می شود چراکه نیروهای مخلص این نهاد انقلابی با تلاش شبانه روزی خود که در سکوت خبری و بدور از هیاهوی رسانه ای انجام می شود تمام فعالیت های دشمنان را رصد و با واکنش به هنگام  ضمن مقابله با توطئه های آنها، آرامش و امنیت را در کشور برقرار می کنند.

وی با بیان اینکه نیروی پلیس در هر کشوری مسئول امنیت شهروندان است به نقش آفرینی نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، تروریستهای متجاوز در مرزهای کشور، اشرار، اراذل، سارقان، متجاوزان به حریم خصوصی شهروندان اشاره کرد و گفت: تحریم امروز دشمنان ملت ایران، در واقع با هدف نا امن کردن زندگی مردم و جلوگیری از اقدامات پلیس علیه تروریستهای تحت حمایت استکبار به ویژه آمریکا انجام شده است.

امام جمعه بیله سوار دلیل اصلی آمریکا در تحریم کردن این نیروی پرتلاش که در زمینه هایی چون مبارزه با مواد مخدر دارای کارنامه درخشان در سطح جهانی  است مقابله با توطئه ها و تفکرات پوچ آنها عنوان کرد و گفت: تکریم و تجلیل از تلاش های شبانه روزی عزیزان نیروی انتظامی که در همه شرایط در کنار مردم بودند امروز و در این شرایط  بیش از هر زمان دیگری لازم است و ما به داشتن چنین نیروهای پرتلاش و جهادگر که راه اعتلای کشور جانفشانی می کنند افتخار کرده و تا آخر از آنها حمایت می کنیم چراکه امنیت و آرامش خود را مدیون  ایثار و تلاش های شبانه روزی آنها هستیم.
 
 

نماینده مردم اردستان:

دشمن با تحریم نیروی انتظامی امنیت ما را نشانه رفته است

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار داشت: دشمنان از هر  راهی که بتوانند می خواهند ارکان قدرت نظام اسلامی را تضعیف کنند.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت کشور ایران در بین کشورهای جهان از نمونه هاست و امنیت عمومی مردم توسط نیروی انتظامی تامین می شود و دشمن با تحریم کردن این نیرو قصد دارد تا در امنیت کشور خلل ایجاد کند.

وی افزود: دشمن در جریان ها و آشوبهای سال گذشته که برای گرانی ها ایجاد شد نشان داد که برای رعب و وحشت و ناامنی در کشور نقشه کشیده تا بتواند روحیه امنیت مردم را تضعیف کند.

وی ابراز داشت: دشمن به هر بهانه ای و هر چیزی چنگ می زند تا به اهداف شوم خود برسد و طبق ضرب المثل معروف فردی که در حال غرق شدن است به کوچکترین گیاه هم برای زنده ماندن متوسل می شود و دشمن هم در حال غرق شدن، سرنگونی و اضمحلال است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد بیان کرد: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا دشمنانه بوده و هیچ اثری نخواهد داشت چرا که نیروی انتظامی فعالیت خود را با پشتوانه مردم و داخل کشور و با روحیه شهادت طلبانه پیگیری می کند و این تحریم ها بی اثر خواهد ماند.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان در حال غرق شدن هستند و با آخرین نفسها می خواهند خود را نجات دهند و امنیت ما را نشانه گرفته اند و با توجه به تحرکات سال گذشته مشخص شد که دشمنان چه اهدافی را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی ایران مقتدر و مردمی است و از دل مردم برخاسته و از خود مردم بوده و سختیها و مشکلات مردم را درک می کند و نیروی انتظامی هر چند یک نیروی نظامی است ولی در عین حال مردمی و اقتدار خود را از مردم گرفته و به مردم هم اقتدار و امنیت می دهد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: مسئولان هم با توجه به وظایف گسترده ای که نیروی انتظامی دارد و باید امنیت را در کشور ایجاد کنند و مهمترین ابزار امنیت در کشور نیروی انتظامی است باید تا جایی که امکان دارد بیشتر از گذشته این نیرو را پشتیبانی کنند.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: یکی از اهداف نیروی انتظامی مقابله با تروریست هایی است که وارد کشور می شوند یا در کشور وجود دارند که این نیرو مقتدرانه با آنها مقابله کرده و دشمن هم هدف گیری خود را با نیت تضعیف این نیرو آغاز کرده است.

 

یک استاد دانشگاه:

تحریم نهادها جنبه صوری دارد/ حضور نفت کش ها در ونزوئلا نشان داد تحریم ها دیگر اثر ندارد

محمود معلمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا اظهار کرد: تحریم هایی که توسط آمریکا صورت می گیرد، دو هدف را دنبال می کند؛ رفتن برخی افراد در لیست تحریم ها، گرا برای ترور آن ها به شمار می رود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه این تحریم ها موثر بودن این افراد در داخل کشور و خارج از کشور را نشان می دهد، عنوان کرد: یکی از مسئولان سیاسی را زمانی به لیست تحریم ها اضافه کردند و اموال او را در بانک های خارجی بلوکه کردند این درحالی است که این شخص یک ریال هم در بانک های خارجی نداشت.

وی ادامه داد: در همان روز شورای عالی امنیت ملی برای این شخص محافظ تعیین کرد تا این شخص در معرض ترور قرار نگیرد.

معلمی با بیان اینکه تحریم یک نهاد یک حرکت روانی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور است و با دشمنان مقابله می کند و این تحریم ها به دنبال کم کردن وزن این نیرو در فضای کشور است و امنیت کشور را پایین می آورد تا این نیرو را در بین افکار عمومی دنیا و داخلی تضعیف کند.

عضو هیئت دانشگاه با اشاره به محدودیت هایی که این تحریم ها برای خرید تجهیزات برای این نیرو ایجاد می کنند، خاطرنشان کرد: البته ارسال کشتی های نفت کش ایرانی به ونزوئلا نشان داد تحریم ها دیگر اثری ندارد و صرفا یک جنبه روانی برای امریکا دارد.

وی با بیان اینکه افکار عمومی هم تا امروز به این مسئله آشنا شده اند و این تحریم ها دیگر جنبه روانی هم نخواهد داشت، گفت: این تحریم ها جنبه صوری برای کشورمان دارد و مخاطب داخلی در خود آمریکا دارد.

 

امام جمعه نجف آباد:

روسیاهی تحریم نیروی انتظامی برای آمریکا می ماند

حجت الاسلام مصطفی حسناتی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در رابطه با تحریم نیروی انتظامی، اظهار کرد: این یک امر مشخصی است، وقتی کل بنای آمریکایی ها این است که کل نظام و کشور ما را سست کنند، هر مجموعه و ارگانی که مفید برای جامعه و امنیت جامعه باشد را هم تحریم می کنند.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه این ها روزی سپاه پاسداران را که برای حفظ ارزش ها در مقابل دشمنان ایستاده بود و امروز هم نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور را تحریم کرده اند، گفت: فردا نوبت ارتش و دانشگاه های ما است، دشمنان ضربه دیده است و نگران این است که چرا ما ایستاده ایم و هرچه تحریم می کنند، تاثیری بر ما ندارد.

وی با بیان اینکه این تحریم ها نشان می دهد، که تحریم های قبلی در سایر زمینه ها بی اثر بوده است، خاطرنشان کرد: امریکایی ها گمان می کنند، با گسترش تحریم ها آبروی نداشته خود را برمی گردانند.

حسناتی این تحریم ها را نشان دهنده ارزش و جایگاه بالای نیروی انتظامی در جامعه ما است، متذکر شد: نیروی انتظامی در مسیر حفظ ارزش ها و امنیت کشور حرکت می کند و روسیاهی این حرکت برای آمریکایی ها باقی می ماند.

امام جمعه نجف آباد در پایان گفت: این تحریم ها مقدمه ای برای انسجام بیشتر نیروی انتظامی و حرکت پرقدرت و بیشتر این نیرو در کشور خواهد شد.

 

 

امام جمعه دولت آباد:

تحریم ناجا نشان دهنده قدرتمندی و اثرگذار بودن این نهاد است/ امنیت کشور ما توسط آمریکا بدست نیامده که توسط آن نابود شود

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین محمود آبادی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص تحریم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا از روی ناتوانی و ذلیلی این رژیم است.

او اظهار کرد: آمریکا با تحریم ناجا به دنبال سلب آرامش و تحریم امنیت ملت ایران است که او با روش های مختلفی این کار را انجام داده و تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

امام جمعه دولت آباد افزود: تحریم ناجا نشان دهنده قدرتمندی و اثرگذار بودن این نهاد است که آمریکا دکمه تحریمش را روی این نهاد فشرده است.

وی تصریح کرد: ایران ما قدرتمند است و چون قدرتمند است این تحریم ها هیچ منفعتی برای آمریکا نخواهد داشت؛ با حمایت های مردم بی اثر بودن این تحریم ها نمایان خواهد شد.

حجت الاسلام محمود آبادی خاطر نشان کرد: امنیت کشور ما وارداتی نیست که خراب شود و توسط آمریکا هم بدست نیامده است که توسط آن تضعیف و نابود شود.

وی در آخر گفت: ما برای امنیت کشورمان خون ها ریخته ایم و همین نیروی انتظامی شهدای بسیاری در راه امنیت کشور فدای انقلاب و مردم کرده است.

 

نماینده مردم ایلام:

تحریم ناجا نماد شکست مضاعف آمریکا است

"سارا فلاحی"، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلام بیدار در خصوص تحریم ناجا از سوی امریکا گفت: تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که عمدتا زندگی مردم عادی را تحت تاثیر قرار می دهد نماد ضعف آمریکا است.

وی اظهار کرد: وقتی مردم عادی مورد هجمه قرار می گیرند یعنی کفگیر راهبردهای نظامی و سخت افزاری و سیاسی دشمن به ته دیگ رسیده است.

فلاحی افزود: تحریم اقتصادی نماد شکست دشمن است و این که اکنون دامنه تحریم ها را به افراد و شخصیت ها و نهادهایی که مسئول امنیت مردم عادی هستند از جمله نیروی انتظامی گسترش داده است نماد شکست مضاعف آمریکا است.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: طبعا با توجه به نقش نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در کشور و مقابله با معضلات جهانی مثل قاچاق کالا،مواد مخدر،تهدیدات نرم افزاری و ...که منجر به تقویت توان جمهوری اسلامی شده است بدیهی است که آمریکا این مجموعه توانمند و تاثیرگذار را تحریم کند چون آمریکا نمی خواهد در ایران امنیت پایدار باشد و نیروی انتظامی نیز یکی از مهم ترین عوامل ایجاد امنیت پایدار در ایران است.

 

امام جمعه میاندوآب:

تحریم ناجا توسط آمریکا از روی درماندگی و استیصال است

امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به تحریم ناجا از سوی آمریکا، اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری و کارشناسان سیاسی دنیا این است که ترامپ به خاطر کرونا و برخی سیاست های غلط در حال غرق شدن بوده و می‌خواهد برای نجات خود حاشیه‌سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه وقتی انسانی غرق می شود، سعی می‌کند که دیگران را نیز با خود غرق کند و برای نجات خود حاشیه سازی کند، افزود: هدف ترامپ از حاشیه سازی ها هم این است تا مردم این کشور و  سازمان ملل و... فراموش کنند که برخی مسائل وجود دارد.

وی گفت: از طرف دیگر ترامپ نه ایران را می‌شناسد نه رهبر ایران و نه نیروهای نظامی ایران را و نگاه او به نیروهای نظامی ایران همانند نگاه وی به نیروهای نظامی خود آمریکا و یا نیروهای ژاندارم و دوران شاهنشاهی است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: در حالی که نیروهای نظامی ما به عنوان سرباز پا در رکاب ولایت بوده و از لحاظ مالی نیز تنها از حقوقی که قانون تعیین کرده برخوردار هستند.

 حسن زاده با اشاره به اینکه نیروهای نظامی جمهوی اسلامی ایران، نیروی نظامی آمریکا یا دوران شاهنشاهی نیستند، گفت: نیروهای نظامی ما یعنی حاج قاسم سلیمانی که حتی برای ماموریت برون مرزی نیز چیزی نمی گرفت و این ویژگی در همه نیروهای نظامی ما اعم از سپاه، ناجا و ارتشی وجود دارد.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می کنیم، حاشیه سازی های ترامپ ادامه داشته باشد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که ترامپ در آستانه انتخابات دست به کارهای احمقانه دیگری هم بزند.

وی افزود: در پایان این را می گوئیم که دشمنان بدانند، ملت و نیروهای نظامی ایران آماده بوده و اگر آنها کوچکترین اشتباهی بکنند تنها شروع کننده خواهند بود و اتمام این ماجرا با ایران خواهد بود.

 

امام جمعه تکاب:

تحریم ناجا، نشانه درماندگی و شکست آمریکا است/ رسیدن نفتکش‌ها به ونزوئلا توانمندی ایران را نشان داد

امام جمعه تکاب در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به تحریم ناجا از سوی آمریکا، اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا نشان از ناتوانی آمریکا در مواجهه و مبارزه با ملت بزرگ ایران است.

حجت الاسلام عیسی برادری با بیان اینکه آمریکا، جایی که نمی‌تواند کاری کند به تحریم دست می‌زند، افزود: تحریم شخصیت ها و نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح ما نشانه پستی، شکست و درماندگی و ضعف آمریکاست.

وی گفت: آنها اگر می توانستند، کاری انجام می دادند و لیکن نمی توانند کاری فراتر از تحریم انجام دهند و فقط به این مانور تبلیغاتی دست می زنند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: همین کارها سبب می‌شود که صلابت و اقتدار چهره ها، اشخاص و نهادهای انقلابی که توسط آمریکا تحریم می شوند، بیشتر می‌شود.

برادری اظهار کرد: چه سپاه، چه ناجا و یا هر جای دیگر که از سوی آمریکا تحریم می شوند، انگیزه و رنگ و بوی انقلابی بیشتر می گیرند و علاقه مردم نسبت به نهادها و شخصیت ها بیشتر می‌شود و اتفاقا کارایی آنها نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا فاقد قابلیت و توانمندی برای مبارزه با ایران در مرحله عمل است، افزود: آمریکا اگر درست می گفت و این همه مانور تبلیغاتی انجام داده بود نفت کش های ما را که به سمت ونزوئلا در حال حرکت بود، متوقف می کرد.

امام جمعه  تکاب با اشاره به اینکه با اینگونه اقدامات آمریکا، انگیزه، ایمان و حمایت از نظام و نهاد های انقلابی بیشتر می شود، گفت: آنها درمانده و بیچاره شده اند و نمی توانند با ما در میدان مبارزه اعم از نظامی، اقتصادی و سیاسی بابت حضور موثر در منطقه وارد رقابت شوند و قطعا اینگونه رفتارها نیز به نفع ایران تمام خواهد شد.

 

مردم ایران نسبت به تحریم ناجا اعلام انزجار خواهند کرد

یعقوب رضازاده منتخب مردم سلماس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با تحریم آمریکا بر علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، عنوان داشت: ۴۱ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنی و تحریم های امریکا، خصوصا برای خدمتگزاران واقعی نظام و برای دست هایی که خدمتگزار نظام هستند، ادامه دارد.

وی در ادامه، تصریح کرد: تحریم ناجا، نشان از کینه توزی امریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد و قطعا اثری نخواهد داشت. نیروی انتظامی به عنوان دستگاه امنیت و آرامش از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون خدمتگزار مردم و برقرارکننده نظم و امنیت در کشور بودند و مردم شکرگذار این خدمات هستند.

منتخب مردم سلماس، ادامه دارد: مردم ایران با حمایت هایی که از نیروی انتظامی خواهند کرد، قطعا تحریمات آمریکا بی اثر و بی تاثیر خواهد شد.

رضازاده، ادامه داد: مردم در فضای حقیقی بعد از راهپیمایی نمازجمعه و نیز در فضاهای مجازی حمایت خودرا از نیروی انتظامی نشان دهند‌.

نماینده مردم سلماس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: نیروی انتظامی با بیش از صدها وظیفه مهمی که بر عهده خود داشته، ارتباط مستقیمی با زندگی روزمره مردم دارد. مردم نیز با اعلام انزجار از این حرکت هم در فضای مجازی و نیز در فضای حقیقی، همکاری خودرا با دستگاه انتظامی نشان دهند و این توطئه خنثی گردد.

وی در رابطه با هدف امریکا از این حرکت، افزود: سعی دارد با این فشارها، مسئولان نظام را پای میز مذاکره سوق دهد. قطعا این اقدامات تاکنون جواب نداده ودر این تحریم هم تاثیری در اراده ملت ، مسئولان مقام معظم رهبری، دولت مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای انتظامی نخواهد داشت.

رضازاده در پایان، اشاره کرد: این حرکت امریکا که در حقیقت نوعی فشار است و این فشار خود به خود خنثی می گردد.

 

نماینده مردم اردبیل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

نیروی انتظامی ایران شبانه روز برای تامین امنیت ایران تلاش می کند

حجت الاسلام سید کاظم موسوی منتخب مردم اردبیل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تهران پرس در رابطه با تحریم ناجا توسط امریکا، اظهارداشت: آمریکا قدرت نیروی انتظامی و تامین امنیت توسط این نیروهای نهادی و ولایی را شاهد بود که چنین تحریمی را انجام داد.

وی در ادامه، تصریح کرد: آمریکا از نیروی انتظامی ایران احساس خطر کرد. هر چند که این تحریم بر روی نیروی انتظامی توانمند ایران اثرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: در کشور زیر نظر قوای رهبری هستیم. ملت مسلمان، بزرگ ، شهیدپرور و همیشه در صحنه ما، همواره در میدان بوده و هستند. مرگ بر امریکا و اسرائیل جنایتکار شعار ملت ایران هست.

منتخب مردم اردبیل، گفت: در حقیقت خوف و ترسی که امریکا از نیروی انتظامی، ارتش ، سپاه دارد بر عالمیان مشهود است. آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در خصوص وظیفه مردم در قبال این تحریم امریکا، اشاره کرد: مردم در قبال نیروهای انتظامی که شبانه روز خواب به چشمان خود نداشته و برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند وظیفه خاصی دارند و آن اینکه در فضاهای حقیقی و مجازی به حمایت از این نیروی با نفوذ به پا خیزند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مورد هدف امریکا از این تحریم ، افزود: تصمیم واهی امریکا، از باب دشمنی است و مساله تازه ای نیست. گوش به تحریمات امریکا نخواهیم داد. در بحث کرونا آبروی امریکا رفت‌. بهتر است امریکا، نیروی ناجای ما را تحریم نکرده و به دنبال راهی برای مقابله با بیماری کووید۱۹ که مردم امریکا را گریبانگیر خود کرده، باشد.

منتخب مردم اردبیل، تاکیدکرد: امریکا و اسرائیل متولی ما نبوده و کشور مستقلی هستیم. کشور رسوال الله(ص) و در راس آن وجود و حضور ولی امر مسلمین جهان و نیز ملت همیشه در صحنه و خستگی ناپذیر ایران در دنیا ستودنی است.

وی، افزود: ورود نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا قدرت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد. ما از کسی هراسی نداریم. در جایی اگر تصمیم بگیریم، آن تصمیم مال خود کشور و ملت می باشد.

 

تحریم نیروی انتظامی برای این است که دست از خواسته های خود برداریم

سید مسعود خاتمی منتخب مردم گلپایگان، خوانسار در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با تحریم نیروی انتظامی توسط امریکا، اظهارداشت: این اقدام امریکا برای آن است که، فشارها افزایش یابد تا دست از خواسته های خود برداریم.

وی در ادامه، تصریح کرد: بسیاری از افراد و نهادها را امریکا تحریم کرده است.

منتخب مردم گلپایگان، خوانسار، اشاره کرد: بایستی تولید، امکانات و توانمندی های خود را افزایش داده و متکی به خود باشیم.

خاتمی در رابطه با اینکه مردم چگونه به حمایت از نیروی انتظامی برخیزند، افزود: در فضای مجازی و حقیقی، به هر شکل ممکن انزجار خود را نسبت به این اقدام آمریکا نشان دهند و به پشتیبانی از نیروی انتظامی برخیزند.

 

منتخب مردم نطنز در مجلس:

تحریم نیروی انتظامی توسط امریکا نشان از عجز و ناتوانی آنان دارد

رحمت الله فیروزی پور منتخب مردم نطنز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با تحریم امریکا علیه نیروی انتظامی ایران، اظهارداشت: دشمنی امریکا علیه جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب شروع شده و تا امروز ادامه داشته و خواهد داشت.

وی در ادامه، تصریح کرد: مساله ای را که خوش آمد امریکایی ها بوده، بایستی با آن مخالفت نماییم. هیچ نگرانی نسبت به تحریم های امریکا نداریم و با آن مخالفت خواهیم کرد.

نماینده مردم نطنز در خصوص هدف امریکا از این تحریم ، افزود: نشان از عجز و ناتوانی آنان دارد. زمانی که امریکا قدرت و توانمندی نیروی انتظامی ایران را مشاهده می کند، دست به چنین اقداماتی زده تا امنیت را در کشور ایران مختل کند.

فیروزی پور در مورد اینکه مردم چگونه می توانند از نیروی انتظامی حمایت کنند، ادامه داد: همکاری و هماهنگی با نیروی انتظامی و تبعیت از قانون، گامی مثبت در جهت حمایت از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می باشد.

وی در پایان، اشاره کرد: با توکل به خدای سبحان، وحدت، انسجام و فرمایشات مقام معظم رهبری کارها را پیش خواهیم برد.

 

نماینده خلخال و کوثر در مجلس:

فرماندهان و سرداران نیروی انتظامی زحمت کشان این مرز و بوم هستند

سید غنی نظری منتخب مردم خلخال، کوثر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با تحریم نیروی انتظامی توسط امریکا، اظهارداشت: امریکا ۴۰ سال است که با شیوه های مختلف، ایران را تحریم می کند.

وی در ادامه، افزود: تحریمات آمریکا هیچ گونه تاثیری در سرنوشت مردم ایران نخواهد داشت به شرطی که رویکرد و نگاه اقتصادی درون زا داشته باشیم ، همانگونه که سپاه پاسداران توانست با پالایشگاه خلیج فارس، تولید بنزین را حل کند.

منتخب مردم خلخال و کوثر در خصوص اینکه مردم چگونه می توانند به حمایت از نیروی انتظامی بپردازند، اشاره کرد: انزجار خود را به اقدام آمریکا در راهپیمایی ها و در فضاهای مجازی نشان دهند.

نظری، تاکیدکرد: امریکا بر اساس تئوری هایی که دارند، همواره با کشورهایی که موافق مظلوم و مستضعف هستند، مشکل دارد که نمونه بارز کشور مدافع فلسطین، جمهوری اسلامی ایران است.

وی، بیان داشت: فرماندهان و سرداران نیروی انتظامی، مراوده ای با کشورهای اروپایی نداشته و زحمت کشان این مرز و بوم هستند. تحریم های آمریکا نسبت به این قوا تاثیری در توانمندی و عملکرد آنان نخواهد داشت.

منتخب مردم خلخال، گفت: نیروی انتظامی به عنوان نیروی امنیتی در کشور همواره تلاش کرده است.

نظری در رابطه با اینکه مردم چگونه از نیروی انتظامی حمایت کنند، عنوان کرد: در شبکه های مجازی و نیز در فضاهای حقیقی، انزجار خودرا نسبت به این اقدام آمریکا نشان دهند.

وی، اشاره کرد: مردم همیشه پای نظام و انقلاب ایستادگی کرده اند. مسئولین نیز بایستی در حل مشکلات مردم کوشا باشند.

 

نماینده مردم میانه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی:

ملت ایران پشتوانه محکمی برای نیروی انتظامی و نظامی هستند

مهدی اسماعیلی منتخب مردم میانه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در خصوص تحریم جدید آمریکا علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: آمریکا از هر تحریم و فشاری بر علیه ایران استفاده کرده، اما به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید و باز هم از ملت ایران سیلی خواهد خورد.

وی در ادامه، تصریح کرد: با تحریمات امریکا، ملت ایران روزبه روز قوی تر می شود. در رابطه با تحریم نیروی انتطامی، امریکا مستاصل گشته و نمی داند که چکار بایستی انجام دهد. تمام نیروهای انتطامی و نظامی ایران، یکپارچه تحت قیومیت فرماندهی کل قوا، همگی با هدفی مشترک پیش می روند و امریکا با تحریم نیروی انتظامی ایران، کاری را از پیش نخواهدکرد.

نماینده مردم میانه در خصوص اینکه مردم چگونه نفرت و انزجار خود را به این اقدام آمریکا علیه نیروی انتظامی نشان دهند، بیان داشت: ملت ایران پشتوانه محکمی برای نیروی انتظامی و نظامی هستند. لذا حمایت مردم می تواند جواب دندان شکنی برای این تحریم آمریکا باشد.

اسماعیلی در پایان، اشاره کرد: حمایت مردم از نیروی انتظامی بصورت شرکت در راهپیمایی، فضای مجازی و یکپارچگی در مناسبت های مختلف می تواند باشد.

 

یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:

پروژه تحریم شخصیت‌ها شکست خورده است/نیروی انتظامی و سپاه از دل همین مردم هستند

مجتبی میر، یکی از کارشناسان سیاسی سیستان وبلوچستان در این خصوص به عصر هامون گفت: این برنامه از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد و حتی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در لیست تحریم ها قرار گرفت که این اقدام آمریکا در راستای جنگ روانی انجام شد، زیرا این کشور پس از شکست در عرصه نظامی، اقتصادی و به صورت خاص جنگ سخت وارد جنگ روانی شد که هیچ تاثیری جز از بعد روانی نخواهد داشت و ایالات متحده به این موضوع واقف است.

به گفته این کارشناس سیاسی، در تحریم ایران در شهریور ماه سال گذشته ترامپ در اقدامی مضحک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دوبار تحریم کرد و شبکه آمریکایی بلومبرگ بعد از این اقدام مضحک رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد سیاست تحریم علیه ایران به آخر رسیده است و آمریکا گزینه‌های دیگری برای اعمال تحریم بیشتر علیه جمهوری اسلامی در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: هرچه جلوتر رفتیم مشخص شد آمریکا دیگر گزینه ای برای تحریم در اختیار ندارد و وارد تحریم شخصیت‌های نظامی و غیرنظامی ایران شد که تحریم وزیر امور خارجه با اعلام مذاکره در تناقض بود.

میر بیان کرد: شاید در تاریخ روابط بین الملل این گونه اقدامات و تحریم شخصیت ها بی سابقه باشد، زیرا ایالات متحده آمریکا بزرگترین تحریم ها را به صورت ناجوانمردانه علیه ایران وضع می کند، روال دولت آمریکا و شخص ترامپ نشان می‌دهد سیاست‌های وی شکست خورده است و بانک جهانی در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که با تخلیه شدن اثر تحریم ها نرخ رتبه اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت خواهد شد.

وی گفت: اوباما همیشه اعلام می کرد گزینه های زیادی روی میز داریم اما ترامپ بر خلاف او نشان داد که هیچ گزینه های روی میز ندارد و به تکرار لیست های تحریم سابق خود روی آورده که نشان‌دهنده استیصال ایالات متحده آمریکاست و ناکامی های مکرر دولت آمریکا در سال های اخیر که در دولت ترامپ به حد اعلای خود رسید نشان می‌دهد این تحریم ها بی اثرتر از هر زمان دیگری است و ترامپ از طریق دور زدن قوانین بین المللی به جنگ روانی پرداخته و نظام را مورد هدف قرار داده است که از تحریم سپاه پاسداران شروع شد و پس از تحریم وزیر امور خارجه به فرماندهان نیروی انتظامی رسید.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: تحریم های اقتصادی و شخصیت های فعال در صنایع نتوانست جلوی پیشرفت اقتصادی ایران را بگیرد و با دیپلماسی فعالی که در دستگاه وزارت خارجه و دولت ایران وجود دارد از این تحریم ها عبور می کنیم و وقت آن رسیده است دولت آمریکا از این واقعیت ها درس بگیرد.

میر گفت: پروژه تحریم شخصیت ها خیلی وقت پیش شکست خورده و این تکرار گزینه‌های تحریم آمریکا است و این اقدام ایالات متحده نشان می‌دهد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کارآمد و حافظ امنیت کشور است، آمریکا پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد ضربه زیادی خورد و با این تحریم جدید اقدام به جنگ روانی کرد.

وی ادامه داد: این تحریم جایگاه فرماندهان انتظامی در برقراری امنیت را نشان می دهد، زیرا ایالات متحده از تلاش صادقانه و خادمانه نیروی انتظامی نگران است و آن را مغایر با اهداف شوم خود برای گسترش جریان های مخالف انقلاب و معاند می داند و از فعالیت نیروی انتظامی نگران است و با تحریم‌ها این نگرانی خود را نشان می دهد.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

اقتدار نیروی انتظامی دسیسه های دشمنان را خنثی می کند/ دشمنی آمریکا باملت ایران تمام شدنی نیست

شهریاری نماینده زاهدان در مجلس در گفت و گو با زاهدنیوز بیان کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست و دولت آمریکا همواره با روش های مختلف به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است و تحریم ها یکی از این ابزار برای ضربه زدن به ملت ایران است.

وی افزود: دولت آمریکا تاکنون به دفعات، مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی کشور را تحریم کرده است اکنون نیز با تحریم فرماندهان نیروی انتظامی کشور به دنبال تضعیف امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیرویی کارآمد و توانا در بخش های مختلف از جمله تامین امنیت است که در مقابله با اشرارو قاچاقچیان عملکرد بسیارمطلوبی دارد.

 وی تاکید کرد: اقتدار نیروی انتظامی بسیاری از دسیسه های دشمنان را در نا امن کردن مرزهای کشور خنثی کرده است و بدیهی است که دولت آمریکا که سرمنشا تمام این دسیسه هاست این اقتدار نیروی انتظامی را برنمی تابد.

شهریاری اذعان کرد: این تحریم ها تاثیری در اعتلا و پیشرفت کشور ندارد و بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد وگرنه اکثر مسئولینی که تاکنون تحریم شده اند مبادلات خارج از کشور ندارند و این تحریم ها تاثیری در روند پیشرفت کشور ندارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نیرویی خدوم و حامی مردم است، تصریح کرد: نیروی انتظامی ضربات زیادی به جاسوسان آمریکایی و اروپایی در جمهوری اسلامی زده شده و نیروی انتظامی و امنیتی در شناسایی و برخورد با این جاسوسان عملکرد بسیار خوبی داشته اند و این سبب عصبانیت آمریکا و دشمنان ایران اسلامی است و وجود چنین نیروی قدرتمندی در کشور را نمی توانند تحمل کنند.

 

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی:

تحریم ناجا توسط آمریکا باعث تقویت این نهاد انقلابی خواهد شد/جهان چهره آمریکا را با خیانت می شناسد

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: آمریکا سال هاست به عنوان شیطان بزرگ در حال ایجاد مشکلات برای جمهوری اسلامی ایران است،لذا نباید از این کشور توقع دوستی داشت.

وی افزود : از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا کنون هر چه از دست آمریکایی ها بر آمده است بر علیه انقلاب اسلامی ایران بکار گرفته اند که در نهایت باعث رسوایی خودشان شده است.

دهمرده بیان داشت: اگر تا کنون حتی یک درصد مردم ایران هم به رابطه با آمریکا امیدوار بودند با تحریم ناجوانمردانه علیه نهاد های مختلف از جمله ناجا دیگر اعتمادی به آمریکا نخواهند داشت.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا امروز همانند فردی که در حال غرق شدن است روز به روز به مشکلاتش افزوده می شود که نمونه بارز آن رسوایی در بحث کرونا بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با ابهت نفت کش های خود را به ونزوئلا رساند و در این بین آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

دهمرده افزود: هر نهادی را که آمریکا آن را مورد تحریم قرار داده با سرمایه گذاری ویژه جمهوری اسلامی باعث تقویت در آن شده ایم این موضوع در بحث ناجا نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: آمریکا امروز به بادکنکی تو خالی شباهت دارد زیرا تحریم ها دیگر بر جمهوری اسلامی ایران تأثیر چندانی نخواهد داشت.

دهمرده گفت: اگر وابستگی کشور به خارج کم شود دست آمریکایی ها برای تحریم بسته خواهد بود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

تحریم نیروی انتظامی نشان از اوج استیصال آمریکا در برابر ایران است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ملک‌زاده، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تحریم نیروی انتظامی، اظهار داشت: در گذشته آمریکا با شانتاژهای تبلیغاتی و رسانه‌ای خود می‌توانست استفاده از حربه تحریم علیه کشورها را در قالب مقابله با تروریسم و دفاع از حقوق بشر قلمداد کند.

وی ادامه داد: این روزها تروریسم دولتی در آمریکا نشان داده از سر استیصال و درماندگی در برابر اقتدار ملت ایران، هیچ محدودیتی برای تحریم جمهوری اسلامی ایران ولو در مخالفت صریح با قوانین بین المللی هم باشد، قائل نیست.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم افزود: اکنون حتی در داخل آمریکا هم کمتر کسی می‌تواند ادعاهای دروغ‌ دولت آمریکا مبنی بر استفاده بجا از تحریم‌های برون مرزی و اینکه آنها در راستای منافع ملی مردم آمریکا می‌باشند را باور کند.

وی اضافه کرد: وظیفه نیروی انتظامی در هر کشور، برقراری نظم و حفظ امنیت داخلی است؛ وظیفه مهمی که در صورت انجام دقیق آن از سوی کشورها، امنیت جهانی تامین می‌گردد.

حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرار گرفتن در شاهراه حساس منطقه غرب آسیا و فراوانی قاچاقچیان مواد مخدر، گروه‌های تروریستی و سایر اشرار و متجاوزان تحت حمایت گروه های معاند خارجی از اهمیت خاصی برای تامین امنیت داخلی و برقراری آسایش و نظم عمومی و گسترش صلح و عدالت برخوردار است.

وی تاکید کرد: دولت تروریستی حاکم بر کاخ سفید با تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عملا مخالفت خود را نه تنها با امنیت عمومی در داخل ایران نشان داد که ثابت کرد برای امنیت جهانی نیز ارزشی قائل نیست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: امروز سردمداران حاکم بر کاخ سفید که با تحمیل تحریم های اقتصادی ظالمانه و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران نتوانستند به اهداف خود برسند، تلاش می‌کنند نظم و امنیت عمومی در داخل ایران را هدف قرار دهند ولی مطمئنا همانند گذشته با توسل به این گونه اقدامات مذبوحانه راه به جایی نخواهند برد و بیش از پیش با شکستی مفتضحانه مواجه خواهند شد.

 

نمایند سابق مجلس:

تحریم نیروی انتظامی تحریم امنیت مردم ایران است/ تضعیف قوای نظامی هدف شوم استکبار است

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،ضمن محکوم کردن تحریم نیروی انتظامی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اظهار داشت: در طی 41 سال گذشته همواره استکبار جهانی به دنبال ضربه زدن به کشورمان بوده و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین برنامه های این کشور تضعیف قوای نظامی کشور بوده تا بتواند با این کار هم امنیت شهروندان را به خطر بیندازد و علاوه بر این کشور را در عرصه بین المللی تضعیف کند.

جعفری تحریم های اخیر سپاه و در ادامه نیروی انتظامی را در همین راستا عنوان کرد و ابراز داشت: هدف دشمن از این اقدام ضربه زدن به اقتدار کشورمان است و می خواهد با این اقدامات تضعیف کشور را رقم بزند.

وی بیان داشت: این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که نیروی انتظامی کشورمان در خط مقدم مبارزه و مقابله با مواد مخدر قرار دارد اما با این وجود باز هم مورد تحریم آمریکا قرار می گیرد.

نماینده سابق مجلس بیان داشت: باید به این مهم نیز اشاره کنم که نیروی انتظامی همواره شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده که در راستای حفظ امنیت و اقتدار کشور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در واقع شهدای نیروی انتظامی در مقابله با اشراری به شهادت رسیدند که توسط آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور حمایت و پشتیبانی می شوند.

قاسمی تاکید کرد: به هر حال ماهیت این کشور برای ملت و  مردم ما کاملا مشخص شده است و قطعا این تحریم ها راه به جایی نخواهد برد.

 

نماینده مردم سقز و بانه:

خروجی تحریم آمریکا، اتحاد مردم و اقتدار ناجا است

بهزاد رحیمی درگفتگو با کُردتودی، با اشاره به اعمال تحریم آمریکا علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خروجی تحریم آمریکا اتحاد مردم و اقتدار ناجا است و هدف آمریکا از تخریب نیروی انتظامی ایجاد ناامنی در کشور است ولی امنیت روز به روز در کشور بیشتر خواهد شد.

رحیمی ضمن ظالمانه دانستن تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا اظهار کرد: تحریم ناجا به عنوان عامل مهم در تامین امنیت کشور ،عملی مستکبرانه است اما دشمنان با این اقدام و تحریم در واقع خواری و ذلت خود را نمایان کردند.

وی در ادامه اضافه کرد :با توجه به اینکه پلیس وظیفه  ایجاد امنیت را بر عهده دارد، تحریم آن مقابله با امنیت  درونی کشورها و حقوق شهروندی و زیر پا گذاشتن حقوق کرامت انسانی است، این تحریم‌ها در حالی اتفاق افتاده که خود این کشورها در صورت مبارزه با عوامل پلیس سخت‌ترین برخوردها را خواهند داشت.

رحیمی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا دیگر عنوان تبلیغاتی به خود گرفته است افزود: سران آمریکا می‌دانند که این اقداماتشان بی تاثیر است اما به تعبیر امام (ره) آمریکا همانند شیر پیری است که کاری از او ساخته نیست و تنها می خواهد اعلام وجود و حضور کند.

وی در پایان با اشاره به خدمت نیروهای ناجا در راه امنیت تاکید کرد: مردم در قبال این تحریم ها باید از خدمتگزاران امنیت بیش از بیش تجلیل کنند و با تقدیر از این اشخاص وظیفه انسانی، عقلی و شرعی خود را به جا بیاورند.

 

امام جمعه شهرستان ریگان:

تحریم های آمریکا؛ اتحاد ملی را رقم می زند/ اقدام این دولت علیه نیروی انتظامی نتیجه پیشرفت و توانمندی بالای ایران است

حجت الاسلام و المسلمین علی رنجبر ماهانی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا گفت: دولت آمریکا اولین بار نیست که ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تحریم می کنند و ملت ما به تحریم های آمریکا عادت کرده است و این مسئله، موضوع تازه و جدیدی نیست.

امام جمعه شهرستان ریگان با تأکید بر اینکه ما از تحریم های صورت گرفته علیه ملت، دولت و قوای مسلح خوشحال هستیم، عنوان کرد: این تحریم ها، اتحاد ملی را رقم می زدند و دشمنی آمریکایی ها بر همگان بر ملا خواهد شد و همچنین درماندگی رژیم سلطه گر استکبار جهانی نمایان می شود.

وی بیان کرد: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا دلیل بر درماندگی این رژیم سلطه گر است و تمامی تحریم ها نشان از ناکارآمدی و شکست نقشه سردمداران آمریکا است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ماهانی تأکید کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران نتیجه پیشرفت، بالندگی، توانمندی و ظرفیت بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح است.

امام جمعه شهرستان ریگان اظهار کرد: امروز کشوری، ایران را تحریم می کند که نمی تواند ویروس کرونا را مدیریت کند؛ بیماری که جهان را درگیر کرده است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مهار و کنترل آن خوب درخشیده است.

وی با اشاره به صادرات بنزین به ونزوئلا  عنوان کرد: این اتفاق درس بزرگی برای آمریکایی است که آنها هر گز نمی توانند با نظام ایران که چهل و دو سال به مقابله با آن پرداختنه اند، امروز دارای پیشرفت های بالایی است و چنانچه آنها با هر حرکت خبیثانه بخواهند مقابل ایران بیاستند؛ ایران با تمام قدرت مقابل آنها خواهند ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ماهانی در پایان خاطر نشان کرد: پیشرفت امروز ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه و اطلاعت از ولی امر مسلمین است که توانسته ایم خاری در چشمان استکبار جهانی باشیم.

 

اروپا و غرب مدیون رشادت های نیروی انتظامی است/ تحریم ناجا توسط آمریکا جنبه تبلیغاتی دارد

محمود بابایی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا گفت: نیروهای نظامی ایران با توجه به تلاش های گسترده ای که صورت گرفته است به سمت حرفه ای شدن پیش می روند و بر اساس تقسیم کار نظامی که صورت گرفته، نیروی انتظامی مأموریت برقراری نظم و انضباط داخلی را به عهده دارد.

استادیار بخش علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه نیروی انتظامی زیر نظر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند، اظهار کرد: این نیرو در کنار ارتش، سپاه و وزارت دفاع دارای یک نظام بسیار قابل توجهی در بین نیروهای نظامی ایران است.

این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد: با مقایسه رفتار و عملکرد نیروی انتظامی نسبت به بیست سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران مشاهده می کنیم که نیروی انتظامی به سمت حرفه ای شدن سوق پیدا کرده است به گونه ای که با توجه به تقسیم کار صورت گرفته، این نیرو مواجه متفاوتی با مخاطبین خود دارد و نمونه بارز آن را در دفترهای پلیس+۱۰ می توان مشاهده کرد که در سطح شهرها به ارائه خدمات می پردازند.

وی با اشاره به نقض فاحش شهروندان ایران توسط آمریکا و قرار دادن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم های این کشور عنوان کرد: با توجه به این اقدام آمریکا، چنانچه کشوری بخواهد با این نیرو مبادله داشته باشد، تحت تحریم های آمریکا قرار خواهد گرفت.

بابایی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی یک نیروی نظامی داخلی و ملی است که کمترین درگیری و مواجه رو در رویی را با مردم نداشته است؛ مطرح کردن تحریم این نیرو کاملا مضحک و خنده دار است؛ چرا که این نیرو به صورت کاملا مقتدر با خرابکارها برخورد کرده و در راستای امنیت مردم گام برداشته و در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام داداه است.

استادیار بخش علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: نیروی انتظامی به طور خاص در راستای مبارزه با مواد مخدر که یکی از معضلات جهان است، عملیات های گسترده ای را انجام داده و در این زمینه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

این کارشناس روابط بین الملل با تأکید بر اینکه اروپایی ها و غربی ها مدیون رشادت های نیروی انتظامی هستند، گفت: از طریق سازمان های بین المللی بارها عملکرد ناجا مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر تحریم نیروی انتظامی کشورمان توسط آمریکا جنبه سیاسی، رسانه ای و تبلیغاتی دارد، آنان می خواهند با فشار رسانه ای عملکرد نیروی انتظامی را خلاف واقعیت نشان دهند و بگویند نیروی انتظامی به سمت تقابل با مردم پیش می رود؛ در حالی که مردم در داخل کشور مشاهده می کنند که این نیرو در راستای امنیت جامعه قدم بر می دارد.

بابایی با بیان اینکه آمریکایی ها با این اقدام می خواهند ببینند که آیا با تحریم انجام شده تغییری در رفتار نیروی انتظامی رخ می دهد یا خیر، عنوان کرد: زمانی از ابزار تهدید و قدرت  بازدارنده می توان استفاده کرد که اعتبار و قدرتی وجود داشته باشد و به مخاطب به درستی القا شود که با تحریم می توان کار بزرگی انجام داده شود.

استادیار بخش علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: آمریکا موضوع تحریم را در سال های اخیر به حدی لوث کرده و وارد مسائل بسیار ریز، داخلی و غیر عملیاتی شده است که این دولت و هم سایر هم پیمانان آن مجبور به حمایت و تبعیت از آن هستند و دیگر نمی توان به تحریم، نگاه معتبر بین المللی داشت که کشورهای دیگر از آن حساب ببرند و یا تحت تأثیر قرار گیرند.

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به صادرات بنزین به ونزوئلا و بیان اینکه این اقدام عملیات روانی بسیار عظیمی بود، تصریح کرد: شاید در این زمینه فعالیت رسانه ای، عملیاتی و فنی بزرگی صورت نگرفت اما در عملیات سیاسی و روانی و در فضایی که ما بُرد تبلیغاتی زیاد نداریم و مرعوب غرب هستیم؛ جنگ روانی ایران خوب عمل کرد.

 

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

تحریم نهادهای نظامی، حربه نخ نمایی که کارایی خود را از دست داده است/ تحریم ناجا با هدف هموار کردن مسیر ترانزیت مواد مخدر در جهان

سید محمد حسینی گفت: هدف از تحریم نیروی انتظامی ایران هموار کردن مسیر ترانزیت مواد مخدر در جهان است و آمریکا با این اقدام خود حمایت از مجرمان بین المللی را علنی کرد.

سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ارتباط با تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا به خبرنگار راه آرمان گفت: آمریکایی ها همه افرادی را که در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و در برقراری آرامش و امنیت نقش کلیدی دارند را تحریم می کند.

وی افزود: تحریم مسئولان و نهادهای ایرانی حربه نخ نما شده دشمن است که دیگر تاثیری بر ایران ندارد و تنها به عنوان تبلیغی برای ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا عمل می کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: قطعا این اقدام آمریکا حاصل عصبانیت ناشی از اقتدار ایران در جهان است و می بیند که جمهوری اسلامی ایران روز به روز توانمندتر در جهان خودنمایی می کند.

حسینی متذکر شد: آخرین نمونه قدرت نمایی ایران حرکت ۵ نفتکش به سمت ونزوئلا و شکستن تحریم های آمریکایی است که بیان گر زوال ابرقدرتی این کشور در جهان است.

وی مطرح کرد: تنها راهکار آمریکا برای مقابله با قدرت ایران اعمال تحریم های جدید علیه مسئولان و نهادهای ایرانی به ویژه نیروهای مسلح است.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: نیروی انتظامی نقش بارزی در ایجاد امنیت برای کشور و پیشگیری از ورود مواد مخدر به کشور دارد از این رو به طور طبیعی باید در تعامل با سایر کشورها فعالیت کند.

حسینی ادامه داد: نیروی انتظامی در راستای انجام ماموریت های خود باید ارتباط فعالی با پلیس بین الملل داشته باشند از این رو آمریکا سعی دارد با ایجاد مشکل در برقراری این ارتباط ماموریت های این ارگان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی عنوان کرد: هدف از اعمال این تحریم هموار کردن مسیر ترانزیت مواد مخدر در جهان است و آمریکا با این اقدام خود حمایت از مجرمان بین المللی را علنی کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این اقدام هیچ توجیه و مطقی ندارد و کاملا محکوم است، هر چند که نیروهای نظامی و انتظامی ما با این مسائل خو گرفته اند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته آمریکا سپاه پاسداران را نیز تحریم کرد اما نیروهای انقلابی ما با قدرت بیشتری به راه خود ادامه دارد و با پشتیبانی مردم نه تنها مشکلی برای کشور ایجاد نمی شود بلکه عزم آن ها برای ایجاد امنیت آرامش در کشور مضاعف خواهد شد.

 

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکا با تحریم ناجا امنیت ایران را نشانه رفته است

حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: تحریم نیروی انتظامی و فرماندهان آن به عنوان نهاد رسمی تامین کننده امنیت در کشور نشان دهنده این است ایالات متحده آمریکا مقوله امنیت و اقتدار کشور را هدف قرار داده است مخصوصاً که در سال‌های اخیر شاهد اعمال تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه علیه کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مقامات آمریکایی سعی می‌کنند استراتژی فشار حداکثری علیه کشور ایران را به نقطه اوج برسانند، افزود: تصریح کرد: بدیهی است که چرا آمریکا از نیروی انتظامی عصبانی است زیرا نیروی انتظامی شهدای زیادی را در مسیر تامین امنیت کشور تقدیم انقلاب کرده و اجازه نداده خلاف خواسته و میل ایالات متحده آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی و عمال و مهره‌های آنها خللی در مسیر امنیت ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در بحث ترانسفر مواد مخدر نیز شاهد هستیم نیروی انتظامی شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده و در این مسیر در مقابل افرادی که می‌خواهند جوانان را به اعتیاد و نابودی بکشانند چه مقاومتی از خود نشان داده است.

غفاری عنوان کرد: در چنین شرایطی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی از نیروی انتظامی عصبانی هستند و سعی می‌کنند این نهاد مردمی را تضعیف و مورد تحریم قرار دهند.

وی بیان کرد: این اقدامات و تحریم نیروی انتظامی و فرماندهان آن هیچ تاثیری بر فعالیت مجموعه مذکور به وجود نمی آورد بلکه نیروی انتظامی مقتدرانه تر از هر زمان دیگری به وظایف خود که تأمین امنیت کشور، شهروندان، مرزها و مواجهه با دسیسه های دشمنان عمل خواهد کرد.

 

نماینده رشت:

آمریکا مثل ماهی در خشکی دست و پا می زند/ نیروی انتظامی با اقتدار در مقابل تهدیدات دشمن ایستاده است

محمدرضا احمدی امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با اقدام آمریکا در تحریم فرماندهان نیروی انتظامی، اظهار کرد: آمریکا خباثت و دشمنی خود را سالهای سال است که با جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد علیرغم اینکه برخی ها می گویند با آمریکا می شود کنار آمد و مذاکره کرد اکنون همه به این نتیجه رسیدند که آمریکا خبیث ترین و منحوس ترین دشمن جمهوری ایران است.

وی تصریح کرد: آمریکا یکبار انرژی هسته ای کشور را تحریم کرد، یک بار سپاه و فرماندهان آن را تحریم کرد، سپاه پاسدارانی که امنیت و حیثیت و اقتدار کشور را نه تنها برای ایران بلکه برای محرومین و مستضعفان جهان به ارمغان آوردند.

نماینده مردم رشت در مجلس، ادامه داد: آمریکایی ها باز هم دست از خباثت بر نداشتند و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اقدامی تروریستی به شهادت رساندند آن هم در کشوری دیگر این اقدام خبیثانه را انجام دادند و این نشان می دهد دشمن ما همیشه دشمن ماست و هرگز با ماکنار نخواهد آمد.

احمدی ادامه داد: اتفاقاتی در کشور که خود آمریکا رقم می زند مثل قاچاق مواد مخدر و هزاران کارهای دیگر انجام می دهند، این نیروی انتظامی ماست که با اقتدار و با صلابت در مقابل تهدیدهای اینها در داخل کشور ایستادگی و مقاومت می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم ادامه داد: آمریکا خبیث و تروریست برای بر هم زدن امنیت در داخل کشور ما حرکت های مذبوحانه ای را انجام می دهد و نیروی انتظامی ما برای امنیت کشور و مردم از جان خود مایه می گذارند تا مردم در آسایش و آرامش بمانند، به نظر من آمریکا مثل ماهی هستند که در خشکی دست و پا می زند تا نجات پیدا کند.

وی با اشاره به شیوع کرونا، گفت: آمریکا نتوانست کرونا را در کشور خود مهار کند بیشترین امار کشته ها را خود آمریکا دارد که از یک ویروس منحوس نتوانسته جان سالم بدر ببرد و کنترل کند بعد این میخواهد برای امنیت کشورها برنامه ریزی کند؟ این نشان از خباثت و بیچارگی شان است که نمی دانند دارند چه می کنند و دست و پا می زنند.

احمدی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید افول امریکا نزدیک است با توجه به فرمایشات رهبری افول را خواهیم دید لذا بگذاریم دست و پا بزند زیرا با تحریم کردن راه بجایی نخواهند برد و مثل کوه در مقابل توطئه هایشان ایستادگی و مقاومت می کنیم.

وی با اشاره به تشکیل جبهه مقاومت، افزود: آمریکا هر کجا بخواهد پایش را بگذارد نیروهای جبهه مقاومت پایش را قلم می کنند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: آمریکا نیروی انتظامی را تحریم کند اما هیچ غلطی نمی تواند بکند ما کار خود را انجام می دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان:

تحریم هیچ گونه خللی در فعالیت نیروی انتظامی وارد نمی کند

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در گفت و گو با سفیرافلاک پیرامون تحریم فرماندهان ناجا از سوی آمریکا اظهار داشت: توطئه تحریم دشمنان مختص امروز و دیروز نیست بلکه قریب به ۴۰ سال است ایران اسلامی از جانب آمریکای جنایتکار تحریم شده است.

وی افزود: هنوز چند ماهی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود تحریم ها شروع شدند تا آن جایی که دشمنان در دوران جنگ تحمیلی از ورود سیم خاردار به کشور ما ممانعت می کردند و امروز هم از ورود قطعه ای کوچک در کارخانجات صنعتی که بدانند موجب پیشرفت در جامعه می شود ممانعت می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: توطئه های دشمنان با پیروزی انقلاب اسلامی که پایه های نظام مستبد ۵۰ ساله آن ها را فروریخت، شروع شد چراکه منافع بسیاری را از دست داده بودند و امروز دشمنان از بیداری اسلامی که بواسطه انقلاب اسلامی در میان مسلمانان و ممالک اسلامی ایجاد شده است ناراحت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: تا پیش از شروع جنگ تحمیلی نیز دشمنان به دنبال کودتا و آشوب و تفرقه در کشور بودند که به لطف الهی و درایت امام راحل و پایداری جوانان و گروه های جهادی از آن مراحل عبور کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه سیکل تکریبی در خرم آباد به عنوان دستاورد جوانان این مرز و بوم، تصریح کرد: آنچه به عنوان تحریم نیروی انتظامی مطرح است جنبه شعاری و روانی دارد و به دنبال تضعیف روحیه مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: آمریکا با مصوبات و برنامه های وزارت خزانه داری به زعم خود می خواهد مانع پیشرفت ایران اسلامی شود اما همین تحریم ها فرصتی برای جوانان مملکت شد که با روحیه خودباوری و اتکا به نفس به سمت تولید ماهواره و موشک بروند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: آمریکائیان دیگر حربه ای ندارند و تمام نقشه و حربه های خود علیه انقلاب اسلامی را به کار گرفته اند و از طرفی برنامه های نظامیشان دیگر در هیچ کجا جوابگو نیست جهانیان شاهد بودند که سپاه مقتدرانقلاب اسلامی در پاسخ به ددمنشی آمریکا چگونه پایگاه عین الاسد را هدف قرارداد.

وی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا پیرامون تحریم فرماندهان ناجا بیان کرد: نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی امروز جهاد خودکفایی تشکیل داده اند و هر کدام می توانند نیازهای نظامی خود را تامین کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: نمایشگاه های سالانه و اختراعات نیروهای توانمند این ارگان های نظامی و انتظامی گواه پیشتازی و سرآمدی ان ها در جهاد خود کفایی است؛ بنابراین این گونه برنامه های دشمن بیشتر جنبه روانی داشته و می خواهند تضعیف روحیه کنند.

وی با اشاره به اجرای چندین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی توسط جوانان به عنوان رویش های انقلاب اسلامی تأکید کرد: این گونه تحریم ها هیچ گونه خللی در فعالیت نیروی مقتدر انتظامی که برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه و مرزهای جمهوری اسلامی هستند وارد نمی کند بلکه در این راه مصمم تر و تیزبینانه تر عمل خواهند کرد.

 

امام جمعه پلدختر:

تحریم نهادهای امنیتی ایران ضعف و زبونی آمریکا را می رساند

حجت الاسلام سید محسن موسوی در گفت وگو با سفیرافلاک ضمن محکومیت تحریم ناجا توسط آمریکا اظهار داشت: آمریکایی ها در وضع تحریم های ظالمانه و غیرمنطقی علیه ایران اوج خباثت را به کار می برند.

وی با بیان اینکه تحریم نشانه ضعف و ناتوانی آمریکایی ها را می رساند، عنوان کرد: آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد ولی این نهاد انقلابی از این تحریم ها برای رشد و پیشرفت و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور استفاده کرد.

امام جمعه پلدختر با اشاره به تحریم ناجا توسط آمریکا گفت: تحریم نهادهای امنیتی ایران همچون ناجا و سپاه نشانه ضعف و زبونی آمریکا است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: تحریم ناجا با هدف برهم زدن امنیت روحی و روانی ملت ایران انجام گرفته ولی ترامپ و سیاستمداران بی منطق آمریکایی باید بدانند، پلیس ایران در کشف کالای قاچاق و مواد مخدر اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

وی بیان کرد: اگر نگاهی به برخوردهای تحقیر آمیز و خشونت آمیز پلیس های دنیا به خصوص آمریکا داشته باشید آنوقت به پلیس ایران و نیروهای زحمتکش آن افتخار می کنید و از کارنامه درخشان ناجا در تامین امنیت مردم حمایت می کنیم.

 

عضو خبرگان رهبری در واکنش به تحریم امریکایی‌ علیه ناجا:

آمریکا با اعمال تحریم‌ها هرگز به اهدافش نمی‌رسد/ترامپ با اقداماتش باطن پنهان امریکایی‌ها را رو کرد

آیت‌الله سیدرحیم توکل در گفت‌وگو به خبرنگار بلاغ در واکنش‌ به تحریم‌های آمریکا علیه نیروی انتظامی اظهار کرد: آمریکا از زمانی که ترامپ روی کار آمد یک برنامه‌ای را به اجرا گذاشت که با برنامه‌های سایر روسای جمهور قبلی متفاوت است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از ایران و این انقلاب، ضربه‌های سنگینی خوردند و در جنبه نظامی هم عملا وارد نمی‌شوند و اعلام کرده‌اند اگر بخواهیم در این جبهه، وارد شویم هزینه سنگینی برایمان دارد که حریف نیستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی که نتوانند از مسیر نظامی وارد مقابله با کشور ما شوند، ناچارند تا از راه‌های دیگری وارد شوند.

توکل ادامه داد: یک راه ترور افراد شاخص مملکت نظیر سردار سلیمانی است تا این الگوها را از ما بگیرند و ملتی را در این الگوها، بی سرپرست کنند و این یکی از راهکارهای آنان است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از استراتژی‌هایشان نیز تحریم اقتصادی است که در واقع در طول زمان همواره در تحریم بودیم؛ اما باید بگوییم تاکنون به این گستردگی در تحریم‌ها نبودیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از زمانی که انقلاب پیروز شد ما چندین فروند فانتوم خرید کرده بودبم و از آن زمان تاکنون نه فانتوم‌ها را به ما دادند و نه پولش را به ما برگرداندند و این تحریم یکی از نخستین تحریم‌هایی بود که در زمان انقلاب علیه ما انجام شد.

توکل با بیان اینکه این تحریم‌ها در ادامه به دوران جنگ رسید؛ گفت: در طول زمان و در هشت سال دفاع مقدس نیز ما کاملا در تحریم بودیم؛ راهدار می‌خواستیم به ما نمی‌دادند، مهمات می‌خواستیم نمی‌دادند، تجهیزات لازمی که به آن نیازمند بودیم بر ما تحریم کردند.

وی اضافه کرد: در مورد ترامپ، به این تحریم‌ها، گستردگی هدفمند خاصی را داد و در واقع آنچه را که آن‌ها خواستند آن را پنهان کنند و باطن کثیف‌شان را نشان ندهند، ترامپ همه را نشان داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ترامپ با اقداماتش علیه ایران اعلام کرد که باطن ما اینگونه است، دم از ملت‌ها می‌زنیم، اما دروغ می‌گوییم.

توکل افزود: آن‌ها به وضوح اعلام کردند که در حالیکه در زمان کرونا، ملت‌ها به دارو محتاجند اما ما نه تنها به آن‌ها دارو نمی‌دهیم حتی داروها را می‌دزدیم تا به دست مردم نرسد.

وی تصریح کرد: تحریم کردن آمریکایی‌ها در ابعاد مختلف، امر تازه‌ای نیست و یقینا پس از این نیز این روند ادامه دارد تا به اهداف‌شان برسند که هرگز نخواهند رسید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اقدام اخیر آمریکایی‌ها علیه نیروی انتظامی؛ اعلام کرد: نیروی انتظامی مال این نظام است و نیروی نظامی از رهبری خط می‌گیرد و یک نهاد مردمی است و لذا از آنجا که امریکا با نظام، رهبری و مردم مخالف است، با یاران آن‌ها نیز مخالفت می‌کند.

توکل متذکر شد: تحریم علیه نیروی انتظامی، امر تازه‌ای نیست؛ هر کس یار این انقلاب باشد، در تیر رس تحریم امریکا است و این تحریم‌ها، هیچ نتیجه‌ای را برایشان به دنبال نخواهد داشت.

 

امام‌جمعه جویبار مطرح کرد؛

صیانت نیروی انتظامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دلیل اصلی تحریم آمریکا

آیت‌الله محمدتقی نادعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این اقدام آمریکا نشانگر اوج اقتدار و کارآمدی نیروی انتظامی است.
 
وی افزود: این تحریم نشان می‌دهد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به نحو احسن توانست در تمامی بخش‌های امنیتی انتظامی موفق عمل کند.
 
 امام‌جمعه جویبار تأکید کرد: حساسیت آمریکا نسبت به نیروی انتظامی دلیل محکمی بر تأثیرگذاری نیروی انتظامی در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و آمریکا با این اقدام نیروی انتظامی را در چشم مردم ایران محبوب‌تر کرده است.
 
نادعلیزاده با اشاره به فرمایشات امام خمینی رحمت‌الله که فرمود اگر آمریکا از ما تعریف کند باید آن روز را از عزا بگیریم  اظهار کرد: عصبانیت آمریکا از نیروهای نظامی به دلیل برآورده نشده خواسته‌هایش در اجرای فتنه‌ها بود زیرا نیروی انتظامی مقتدرانه و باقدرت در برابر مزدوران آمریکایی در داخل ایستاد.
 
وی بابیان اینکه ایران اسلامی مدیون فداکاری و مسئولیت‌پذیری نیروهای نظامی است گفت: ملت ایران قدردان فداکاری و جان‌فشانی‌های نیروی انتظامی است و نمی‌گذارد با عربده‌های یک کشور یاغی در نظام بین‌الملل این زحمات فراموش شود.

 

امام‌جمعه موقت اراک:

تحریم شخصیت‌ها و نهادهای ایران، اوج استیصال آمریکاست/ راه مبارزه با آمریکا قوی شدن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی، امام‌جمعه موقت اراک و مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش، با اشاره به تحریم ناجا توسط آمریکا، گفت: این مسئله اوج استیصال آمریکایی‌ها را نشان می دهد که تقریباً تمام نهادهای کشور و شخصیت‌های مهم ایران مورد تحریم آمریکا قرار داده اند.

سپاسی آشتیانی با بیان این مطلب که سلاح آمریکا، تحریم است، اظهار کرد: آمریکا بر این باور است که با ایجاد فشار بر کشورها می تواند در عملکرد جمهوری اسلامی در قسمت‌های مختلف حتی پلیس تأثیر بگذارد.

وی افزود: همان‌طوری که تحریم‌های آمریکا در زمینه‌های اقتصادی، تسلیحاتی و علمی نتوانسته در خط سیر جمهوری اسلامی تأثیر بگذارد طبیعتاً در مسئله تحریم پلیس ایران هم نمی‌تواند تأثیر بگذارند و نیروی انتظامی با قوت کار خود را ادامه خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ایجاد ناامنی روانی را از اهداف این تحریم‌ها عنوان و بیان کرد: آمریکا هم می داند که تحریم‌هایشان مؤثر نیست و در مسائل امنیت و مبارزه با تروریست نمی تواند تأثیر بگذارد ولی می خواهد یک ناامنی روانی برای مردم ایجاد کند و آنها را بترساند.

سپاسی آشتیانی، راه مبارزه با آمریکا را قوی شدن دانست و ادامه داد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در هر زمینه ای که قوی شدیم تحریم‌های آمریکا نتوانسته تأثیر بگذارد. این روزها شاهد حرکت نفت‌کش‌های ایران از یک طرف دنیا به طرف دیگر هستیم و آمریکائی‌ها حتی قدرت اعتراض به این نفت‌کش‌ها را ندارند.

امام‌جمعه موقت اراک با اشاره به اینکه در همه زمینه‌ها نیاز و ضرورت بر قوی شدن داریم چراکه مسیر آینده کشور، مسیر قدرت است افزود: مقاومت مردم، صلابت رهبری و قدرت‌های نیروهای ایران سبب شده که آمریکا در مقابل ایران نتواند کاری انجام دهد چراکه می داند در ایران همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با صلابت ایستاده اند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این مطلب که سرنوشت حق، پیروزی و سرنوشت باطل، نابودی است، گفت: اقتدار ایران سبب می شود که تحریمهای آمریکا در هر زمینه ای نتواند مشکلی از آنها را حل کند و حتی این نوع سیاست‌ها قادر به حفظ رژیم صهیونیستی در منطقه هم نیست.

سپاسی آشتیانی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از سیاست‌ها در برهه ای هم بتواند مشکلاتی را ایجاد کند، ولی تاریخ نشان داده که این نوع سیاست‌ها نمی تواند خط سیر جمهوری اسلامی و مردم را منحرف و ملت را از حمایت جمهوری اسلامی ایران منصرف کند.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

تحریم ناجا تحریم امنیت ملت ایران است/ نیروی انتظامی همواره از آزمون های مختلف سربلند بیرون آمده است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو بادیار آفتاب؛ با اشاره به تحریم نیروی انتظامی از سوی آمریکائی ها با توجه به عملکرد موفق این نهاد گفت: نیروی انتظامی در مجموع در طی این سال ها با عملکرد موفق خود در حوزه های مختلف خوش درخشیده است.

وی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی متشکل از نیروهای خدوم و انقلابی است که امروز یک مجموعه متدین،متعهد در دنیا کمتر داریم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اینکه در کشور عملکرد ناجا موجب این شده که مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند،گفت: ناجا در عرصه های مختلف کارنامه روشن و شفافی از خود به جای گذاشته و همواره در صحنه های خدمت رسانی پیشتاز بوده است.

وی با تقدیر از عملکرد ناجا در عرصه های مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، تروریستهای متجاوز در مرزهای کشور، اشرار، اراذل، سارقان، متجاوزان به حریم خصوصی افراد، قانون شکنان و تامین امنیت جانی، مالی و عرضی تک تک شهروندان در همه عرصه های زندگی از خانه تا وسیله نقلیه و مغازه و خیابان و فصای مجازی،گفت: مبارزه با مواد مخدر و مقابله با آشوب گران از جمله موفقیت های ناجا در کارنامه این نیروی خدوم است که مهمترین دلیل تحریم آمریکائی ها این مسائل می باشد.

سلیمی تحریم ناجا را تحریم امنیت مردم خواند و افزود: این اقدام آمریکائی ها تلاش برای نا امن کردن زندگی شهروندان و مقابله با اقدامات پلیس علیه تروریستهای تحت حمایت آمریکا است.

وی ادامه داد: امروز آمریکائی ها به دنبال خدشه بر امنیت داخلی و لگد مال کردن حقوق شهروندی بین ملت ایران هستند و بدین جهت این نیروی خدوم را مورد تحریم قرار می دهند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با تأکید بر اینکه عملکرد موفق ناجا در مرزهای ایران موجب یأس و نا امیدی دشمنان و امیدواری ملت ایران شده،گفت: با عملکرد موفق ناجا دشمنان اجازه هیچ گونه حرکتی در مناطق مرزی را ندارند و بدین جهت این نهاد مقدس را تحریم می کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: تحریم ناجا از سوی آمریکائی ها علاوه بر اینکه خللی در حرکت این نیروی مقتدر به سمت آرمان های انقلاب و ارش های اسلامی وارد نمی کند بلکه موجب با قوت ادامه دادن راه خود خواهد شد و امنیدواریم در راستای برداشتن گام های بلند برای حفظ امنیت در کشور همواره پیروز و سربلند باشد.

 

مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان‌جنوبی:

آمریکا با تحریم ناجا به فکر نا امن کردن ایران است/ جامعه بدون حضور پلیس قادر به اداره شدن نیست

ایمان خوشحال مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در مورد تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا، اظهار کرد: آمریکا همه نوع تحریمی از جمله نظامی و اقتصادی علیه کشور ایران انجام داده است.

وی افزود: در تحریم نظامی، آمریکا بیشتر نیروهای نظامی ایران را تحریم کرده بود اما شاید ناجا به نوعی فراموش شده بود و این بار آمریکا اقدام به تحریم ناجا گرفت.

مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: آمریکا به دلیل اینکه ناجا نماد اقتدار و امنیت ایران است این نیروی خدوم و فداکار را تحریم کرده است.

خوشحال با اشاره به این‌که فرمانده نیروی انتظامی، خراسان‌جنوبی را جزیره شرق امن کشور معرفی می‌کند، گفت: این جزیره امن شرق کشور به همت نیروهای خدوم انتظامی به وجود آمده است.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی نیرویی است که همیشه مشغول مبارزه بوده و یکی از نمادهای اقتدار ایران است در این راستا آمریکا به فکر تحریم ناجا و ایجاد خلل در اقتدار این نیروی نظامی افتاده است.

مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: آمریکا با تحریم ناجا به فکر نا امن کردن ایران و زندگی شهروندان، از بین رفتن اقتدار ایران و ایجاد تزلزل در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

خوشحال تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای قوی است که تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نخواهد گرفت و علاوه بر پیدا کردن قدرت مضاعف، مردم نیز با قدرت بیشتری پشت نیروی انتظامی ایستادگی خواهند کرد.

وی بیان کرد: آمریکا انرژی هسته‌ای ایران را تحریم کرد به کجا رسید؟ جریان موشکی ما را تحریم کرد به کجا رسید؟ و ما در مقابل با این تحریم‌ها به چه قدرتی رسیدیم؟

مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان‌جنوبی ادامه داد: کشور ایران در هر جایی که تحریم شد به پیشرفت‌های بیشتری دست یافت. در حال حاضر نیز بدون شک نیروی مقتدر انتظامی بعد از تحریم علاوه بر این‌که بیشتر مورد اعتماد و اعتقاد مردم قرار گرفته، پیشرفت‌های بیشتری خواهد داشت.

خوشحال افزود: آمریکا نیروی انتظامی ایران را تحریم کرد اما بداند که ایران بعد از این نیروی انتظامی مقتدر و مومنی خواهد داشت که تاکنون هیچ نیروی در دنیا مانند نیروی انتظامی ایران نبوده و نخواهد بود.

وی با بیان این‌که تصور جامعه بدون پلیس امکان پذیر نیست، گفت: حضور پلیس برای ایجاد نظم در جامعه ضروری است و جامعه بدون حضور پلیس قادر به اداره شدن نیست.

مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان‌جنوبی با اشاره به برخوردهای بسیار خشن پلیس آمریکا با شهروندان، بیان کرد: برخورد پلیس در ایران با مردم  بسیار خوب است و حتی سربازان کشور برای نجات جان مردم از خودگذشتگی می‌کنند.

خوشحال افزود: نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی نیز شهدای بسیار زیادی را برای امنیت کشور و استان تقدیم کرده است.

مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نیروی مقدس جمهوری اسلامی ایران اصلا قابل مقایسه با نیروهای دیگر نیست چون انسانیت و تدین دو عنصر لاینفک این نیروی خدوم است.

وی با اشاره به جان فشانی‌های نیروهای نظامی، خاطرنشان کرد: در جریان شیوع ویروس کرونا نیروی انتظامی در کنار مدافعان سلامت فعالیت‌های بسیار زیادی از کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها گرفته تا ضدعفونی معابر و فعالیت‌های دیگر را خالص و مخلص انجام داده است.

خوشحال با اشاره به برقراری امنیت کامل و پایین بودن درصد سرقت در خراسان جنوبی، اظهار کرد: این‌ها همه نشان از تلاش و زحمات فراوان نیروی انتظامی دارد.

مجری صداوسیمای شبکه استانی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیرویی مقتدر و متدین است و این تدین، نیروی انتظامی ایران را با نیروهای نظامی تمام دنیا متفاوت می‌کند.

 

دکترای فقه و اصول مبانی اسلامی عنوان کرد:

هدف آمریکا از تحریم ناجا، فروپاشی ارکان استحکام بخشی نظام ایران است

قاسم جعفری، دکترای فقه و اصول مبانی اسلامی و مدرس دانشگاه های تهران در گفتگو با خبرنگار عصراترک با محکوم کردن تحریم آمریکا علیه ناجا با اشاره به اینکه ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران تقابل با ارباب سلطه و استکبار است، اظهار داشت: شعارهای انقلاب، مظلوم یاری و ظالم ستیزی بوده است.

وی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران را ایجاد امید برای مردم مظلوم و ستم دیده سراسر دنیا که سرنوشتشان را بهره کشی توسط استکباران می دانستند، است.

جعفری با اشاره به اینکه ایجاد بارقه امید توسط انقلاب اسلامی ایران در دل مردم سراسر دنیا برای ایستادگی در مقابل ظالمان باعث غضب استکبارعلیه انقلاب اسلامی شده است، گفت: دشمنان ایران اسلامی همه راه ها را طی کرده اند که بتوانند دژ مستحکم و سنگربندی اساسی کشور را از راه های مختلف همچون تجاوز نظامی،ایجاد درگیری های داخلی و شبیخون فرهنگی دچار اختلال کنند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه دشمن باید در برخی موارد جدی گرفته شود، گفت: دشمنان در تحلیل شان درست تشخیص داده اند و به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران از یک استحکام درونی برخوردار است.

وی یادآور شد: استحکام درونی ایران بر پایه پشتوانه مردمی و مبتنی بر شاخص ها و آیتم های قدرت است و در واقع یکی از اصلی ترین این شاخص های قدرت نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

جعفری نیروهای نظامی را به معنای امنیت کلی کشور خواند و افزود: نیروهای نظامی،  کشور را در برابر تهدیدات داخلی و خارجی حفظ می کنند و امنیت داخلی را نیز برعهده دارند.

وی یادآور شد: دشمن به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به اهدافش چاره ای جز فروپاشی ارکان استحکام بخشی درونی نظام ایران را ندارد، بنابراین براساس بهانه های بی اساس اقدام به تحریم نیروی انتظامی کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا با بهانه برخورد ناجا با معترضان اقدام به تحریم این نیرو کرده است، گفت: این در حالی است که عده ای از معترضان به بهانه گرانی بنزین از این فرصت برای به آتش کشیدن کشور با دستور خارجی و به صورت منظم و سازماندهی شده اقدام کردند، که نیروی انتظامی باید با این ها مقابله می کرد.

جعفری گفت: نیروهای انتظامی طبق فرموده امام علی (ع) در نهج البلاغه با اذن الهی دژهای نگه دارنده مردم، زینت بخش حکومت اسلامی، عزت دین و تامین کننده امنیت و آرامش برای مردم هستند، بنابراین دوام و قوام ملت جز در سایه نیروهای انتظامی نیست.

وی با بیان اینکه دشمن با دژ مستحکم کشور ایران و امنیت و آرامش در کشور مخالف است، افزود: هدف دشمنان تبدیل ایران به کشورهایی همچون سوریه، یمن  و افغانستان است.

جعفری با اشاره به اینکه ادامه مسیر ملت ایران بدون داشتن نیروهای قوی غیر ممکن است، گفت: دشمن نیز به این قضیه پی برده است که برای شکست مردم در ابتدا باید ارکان استحکام بخشی اش را شکست دهد بنابراین نیروهای نظامی کشور را تحریم کرده است.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: با گذشت 41 سال از انقلاب اسلامی ایران دشمن زحمت زیادی برای کشور داشته است، اما همیشه از چالش های بسیار بزرگ، فرصت های بسیار بزرگ خلق می شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر تحریم هایی که لحاظ می شود، قطعا دچار مشکل می شوند، گفت:  اما دشمن با تمامی تحریم ها ، در سایه تدبیر و عمل صحیح مسئولین کشور در سطوح و قوای مختلف به هدف شومی که دارد،  نخواهد رسید.

جعفری با اشاره به اینکه وظایف متعددی در تامین امنیت و نظم برعهده ناجا است، گفت: تحریم ناجا توسط آمریکا نشان دهنده این است که دشمنان ایران با آرامش و امنیت کشور مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با تحریم ناجا به دنبال افزایش مفاسد اقتصادی و افزایش جرم هستند ، زیرا  بر این باور هستند که با افزایش جرم می توانند این نظام را شکست دهند.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: قطعا تیر دشمن در تحریم ناجا هم به سنگ خواهد خورد ، هرچند زحماتی را برای کشور ایجاد می کند اما در پایان تبدیل به برکاتی برای کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه ناجا ماموریت های گسترده ای دارد، افزود: یکی از این ماموریت ها این است که با کمک سایر بخش های امنیتی همچون سپاه و وزارت اطلاعات بسیاری از توطئه های تروریسمی داخل کشور را برملا کرده و از ورود داعش به کشورجلوگیری کرده و هم زمان در مبارزه با قاچاق موادمخدر بسیار موفق عمل کرده بطوری که بازوی تروریستی استکبار را دچار اختلال کرده و باعث خشم دشمنان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما