شناسهٔ خبر: 40375779 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

«مشاهده» پیوندهای زیستی انسان با پیرامون خود

گالری پلتفرم 3 از 9 تا 26 خردادماه بصورت آنلاین میزبان نمایشگاه امین شجاعی به نام «مشاهده» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، با شیوع بیماری کرونا و برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری گالری‌ها نیز در کنار مشاغل و مراکز دیگر تعطیل شدند اما با این شرایط نیز بسیاری از گالری‌ها که دچار تعطیلی شده‌اند برای مخاطبان خود امکان بازدید آنلاین از نمایشگاه‌های خود را فراهم کرده‌اند.

گالری پلتفرم ۳ از جمعه ۹ خرداد تا دوشنبه ۲۶ خردادماه به صورت آنلاین میزبان نمایشگاه انفرادی امین شجاعی با عنوان «مشاهده» خواهد بود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در این نمایشگاه کلاژ و کنار هم چسباندن زیست مواد، تلاشی است برای ایجاد پیوندهای زیستی میان انسان و پیرامونش و مشاهدات هنرمند در ارتباط با بیوموادهای قارچی، باکتریایی و لایه‌های کامپوزینتی با رویکرد طراحی و در قالب چیدمان به نمایش در‌آمده است.

طراحی از طریق کنار هم گذاشتن سطوح و خطوط از نمونه سازی در لابراتوآر تا ترسیم یک برگ امکان مشاهده و ترسیم کاربری‌های جدید به مواد را میدهد تا بتوانیم در زمانه‌ ضرورت محیط زیستی، تغییراتی را در نظام مصرفی مواد ایجاد کنیم.

به غیر از رویکردهای بازنمایانه و گروتسک به فجایع محیط زیستی چگونه میتوان به لایه‌ زیستی نگاه کرد؟

بافتار زیستی شبکه‌ای است در هم تنیده که تار و پودش در گستره‌ای از ماده تا فکر گسترده و ماهیتی زیستی دارد که انسان در اثر تخریب بخش‌هایی از این مش‌بندی را نابود کرده است. هنرمند چگونه میتواند دوباره این تور پاره شده را به‌هم بدوزد و لایه‌های زیستی را فعال کند؟

در این پروژه ارتباط محیط و بستر مد‌نظر است و اینکه شاعرانگی چگونه می‌تواند به عمل و ارتباط بی‌انجامد.»

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «مشاهده» می‌توانند از ۹ تا ۲۶ خردادماه به سایت گالری پلتفرم ۳ به نشانی http://3-platform.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما